Gå til innhold

Støtte for Tapatalk her på forumet?


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

"Ledelsen" har ikke tatt noen avgjørelse i denne saken. Det har kommet fram innvendinger internt, og de må vurderes. Jeg vet ikke selv nok om Tapatalk til å uttale meg ennå. Men det er flere ankepunkter:

 

* Quoord (firmaet bak Tapatalk) utvikler applikasjonen for standardutgaver av forumet. De hverken supporterer eller garanterer custom utvikling. Så nå vi nå skal legge inn en modul for anonymisering av poster, så vil kanskje ikke mobilbrukere få denne muligheten.

* Quoord bestemmer selv når og hvordan de oppgraderer Tapatalk. Nye versjoner kan komme uten at vi ønsker eller ber om det og kan skape problemer. Vi har heller ingen garanti for at de er i takt med IPB, så vi kan sette 3.1.x i drift bare for finne ut at Tapatalk ennå ikke virker med det.

* Quoord får potensielt tilgang til forumdata og forumstatistikker som kan/bør være private.

* Quoord forbeholder seg retten til å ensidig si opp en avtale. Vi kan i teorien plutselig befinne oss i den situasjon at mange av våre brukere er uten forumtilgang på grunn av en tredjeparts avgjørelse som vi ikke har kontroll over.

 

Reklamekroner er forøvrig en vesentlig grunn til at forumet fortsatt eksisterer. Noen eller noe skal betale for serverleie og teknikere med mere. Sånn er det bare.

 

Men ha litt tålmodighet med oss, så kommer vi tilbake til saken.

 

Geir :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er dette virkelig argumentlisten? For den henger jo ikke på greip. Det må ligge noe mer bak... For om dette er argumentene, så er noe gått fryktelig galt i bestemmelsesprosessen.

* Quoord (firmaet bak Tapatalk) utvikler applikasjonen for standardutgaver av forumet. De hverken supporterer eller garanterer custom utvikling. Så nå vi nå skal legge inn en modul for anonymisering av poster, så vil kanskje ikke mobilbrukere få denne muligheten.

Og? Poenget er? Siden full funksjonalitet ikke er mulig, nektes man noe funksjonalitet? Vi ønsker å kunne lese og (kanskje) poste fra mobilen. All funksjonalitet utover det er bonus. Ingen forventer full funksjonalitet på en mobilklient, og å bruke det at man ikke kan forvente full funksjonalitet som et argument for at man ikke skal få noen funksjonalitet i det hele henger rett og slett ikke på greip. Hva er egentlig dette?

* Quoord bestemmer selv når og hvordan de oppgraderer Tapatalk. Nye versjoner kan komme uten at vi ønsker eller ber om det og kan skape problemer. Vi har heller ingen garanti for at de er i takt med IPB, så vi kan sette 3.1.x i drift bare for finne ut at Tapatalk ennå ikke virker med det.

Og? Det er da vitterlig bedre med funksjonalitet i en periode, som senere brekker enn å aldri ha tilgang til funksjonaliteten i det hele tatt. "Nei, vi kan ikke tilby funksjonaliteten, fordi den kanskje en gang i fremtiden brekker". Helt på jorde. Hadde alle hatt den holdningen hadde ikke ordet innovasjon eksistert. Alt hadde stått på stedet hvil.

* Quoord får potensielt tilgang til forumdata og forumstatistikker som kan/bør være private.

Den er lei :(

* Quoord forbeholder seg retten til å ensidig si opp en avtale. Vi kan i teorien plutselig befinne oss i den situasjon at mange av våre brukere er uten forumtilgang på grunn av en tredjeparts avgjørelse som vi ikke har kontroll over.

Igjen. Hva? Copy/paste fra to punkt over: Det er da vitterlig bedre med funksjonalitet i en periode, som senere brekker enn å aldri ha tilgang til funksjonaliteten i det hele tatt. "Nei, vi kan ikke tilby funksjonaliteten, fordi den kanskje en gang i fremtiden brekker". Helt på jorde. Hadde alle hatt den holdningen hadde ikke ordet innovasjon eksistert. Alt hadde stått på stedet hvil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er fanden ute og leser Bibelen igjen, cyclo?

 

Jeg sa tydelig i første linje av posten min at vi ikke har bestemt oss. Så nei, "noe er" IKKE "gått fryktelig galt i bestemmelsesprosessen." Tvert om, vi inviterer brukerne med i prosessen og lytter til deres tilbakemeldinger.

 

Om du synes min liste med ankepunkter ikke "henger på greip" så er det helt greit. Men de er nå ikke desto mindre ankepunkter, og det hadde vel neppe vært bedre om jeg ikke hadde postet dem? Så får du heller argumentere imot. Gjerne i en rolig og saklig tone, det funker som regel bedre med gamlinger som meg som har litt tungt for det. :innocent:

 

Om du er overbevist om at brukere flest heller vil ha halvgod funksjonalitet enn ingen så får det stå for din regning. Empirien (og trackeren) sier noe helt annet. Og jeg vet at jeg ikke ville vært TSP den dagen drift oppgraderer forumet og en masse brukere ikke får sine daglige dose.

 

Så har du selvsagt helt rett i dine refleksjoner rundt innovasjon. Men nå er ikke min misjon her i tråden primært å fremme innovasjon for innovasjonens skyld, men å holde brukerne oppdatert og ta dem med på råd i en prosess som har flere sider enn din...

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er fanden ute og leser Bibelen igjen, cyclo?

Tydeligvis, for jeg leste at avgjørelsen var tatt. Må være alle standardavvikene jeg har regnet ut i kveld. Statistikk er vitterlig ikke bra for den mentale helse ;)

 

Jeg sa tydelig i første linje av posten min at vi ikke har bestemt oss. Så nei, "noe er" IKKE "gått fryktelig galt i bestemmelsesprosessen." Tvert om, vi inviterer brukerne med i prosessen og lytter til deres tilbakemeldinger.

 

Om du synes min liste med ankepunkter ikke "henger på greip" så er det helt greit. Men de er nå ikke desto mindre ankepunkter, og det hadde vel neppe vært bedre om jeg ikke hadde postet dem? Så får du heller argumentere imot. Gjerne i en rolig og saklig tone, det funker som regel bedre med gamlinger som meg som har litt tungt for det. :innocent:

 

Om du er overbevist om at brukere flest heller vil ha halvgod funksjonalitet enn ingen så får det stå for din regning. Empirien (og trackeren) sier noe helt annet. Og jeg vet at jeg ikke ville vært TSP den dagen drift oppgraderer forumet og en masse brukere ikke får sine daglige dose.

Vell... Selv om avgjørelsen ikke er tatt syns jeg ikke disse punktene er riktige (med unntak av den om tilgang, for det er på ingen som helst måte bra). Det er en vesensforskjell på en mobilklient og en fullklient på en PC. De aller aller fleste av oss klarer oss fint med basisfunksjonalitet på en mobil. En mobil er ganske enkelt ikke en passende arena for "hovedbruk" av forumet. At all funksjonalitet ikke støttes i en mobilklient, vil de aller fleste slå seg fint til ro med. Hva er viktig? Jo mulighet for å følge med på trådene man er interesert i, og poste når nøden er stor. Stor mer trengs ikke.

 

Dette vil man finne igjen i de aller fleste mobilklienter for alt mulig rart. Gmail-klienten på Android er et eksempel: Klient er ypperlig (og i mine øyne mer egenet enn nettklienten) til å lese, svare og skrive epost. Den kan derimot ikke brukes for å sette opp avanserte filtre, bruke alskens plug-ins, mv. Og sånn skal det være.

Eller hva med Facebook-applikasjonen? Fungerer utmerket til å følge med på hva som skjer, legge ut statusoppdateringer, se og laste opp bilder. Farmville og alskens annet fungerer ikke. Og sånn skal det være. (Farmville og alskens annet kunne godt latt vær å fungere i det hele tatt i mine øyne ;) )

 

Forøvrig skjønner jeg ikke helt hvorfor du trekker konklusjonen "ikke full funksjonalitet = halvgod funksjonalitet"...

 

Jeg har f. eks. ingen forventninger om at jeg får tilgang til moderatorverktøy i en mobilklient. Derimot forventer jeg å kunne lese tråder (og kanskje PM) og besvare dem. Og om vi får den støtten nå, men mister den om 3 år når produsenten legger inn årene, eller om 1 år når forumet ikke oppdateres, ja så har vi fortsatt hatt funksjonaliteten i 1/3 år, og det er da vitterlig bedre enn ingen?

Så har du selvsagt helt rett i dine refleksjoner rundt innovasjon. Men nå er ikke min misjon her i tråden primært å fremme innovasjon for innovasjonens skyld, men å holde brukerne oppdatert og ta dem med på råd i en prosess som har flere sider enn din...

Men når den innovasjonen kommer oss brukere til gode? Og ja, kanskje goden forsvinner om en stund, men er det et argument for å aldri gi oss goden?

 

Jeg leste nylig i avisen at sjokolade i fremtiden sannsynligvis blir så dyrt at det ikke kommer til å være et produkt for hvermansen. Betyr det at man aldri burde produsert sjokolade, fordi vi kanskje en gang i fremtiden mister muligheten til å spise så mye sjokolade vi vil? (Isj... nå må jeg sjekke om det finnes sjokolade i kjøkkenskapet :( )

Endret av cyclo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Har nå brukt mobil skinnet til diskusjon.no i noen uker og tenkt «jeg blir vel vant til det». Men nå har jeg begynt å bruke fullversjonen, som er treg og bruker mye mobil data.

nok er nok, gi oss støtte for tapatalk nå! Snakk om minimalt arbeid for å implementere og så langt har versjonene vært bakoverkompatible.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter å ha prøvd Tapatalk med andre forum som jeg på så må jeg si meg frelst! Tapatalk er egentlig bare en mini-versjon av forumet, så den fulle opplevelsen får man fortsatt igjennom nettleseren. For meg er Tapatalk bare en substitutt når jeg sitter på bussen eller i forelesnings-pausene, så de verdifulle reklamekronene vil fortsatt rulle inn når jeg er hjemme, for da leser jeg forumet på macen.

 

Støtter for tapatalk-implementering! Tar ikke lang tid, og det gir mye glede!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...