Gå til innhold

– Han var i ferd med å rive av henne klærne


Anbefalte innlegg

Vi ser alle poenget til trådstarter.

 

Uenigheten ligger i hva vi skal gjøre for å hindre at det skjer, eventuelt hva vi skal gjøre når det har skjedd.

 

Si at vi setter opp strengere regler for innvandring til Norge.

 

Uten å ha tall å jobbe med kan en anta at X% av de som søker, men ikke kommer inn, blir drept i hjemlandet.

 

Er dette en grei pris å betale for at X antall jenter ikke blir voldtatt?

 

Å sende voldtektsmenn hjem er noenlunde samme scenario, men her vet vi sikkert at denne personen har voldtatt. Men da er det jo også for sent.

 

Dine to scenarier her prikk like. Eneste forskjell er at den ene ikke er født i Norge. Skal vi behandle dem annerledes?

 

 

 

 

Hæ? Mye synsing og lite kilder her.

 

Som hovedregel blir ikke folk sent hjem om det er fare for livet.

 

Gi meg kilder, kilder kilder...herregud.

 

Vet du hva? Det fins folk som faktisk VET ting. Ikke alt trenger du papirer på. Det er trist at folk på nett er så ufattelig utroene og tror at DE vet rett bare fordi de klarer å google noe informasjon.

 

Vi fikk alltid beskjed hva resultatet av en sak fikk. Om personene ble løslatt, bot, eller satt på fly hjem.

 

 

Kravet om kilder var egentlig til configuration som hevder at 90% av asylsøkere i Norge ikke har ID papirer.

 

Jeg har bare ditt ord, som i og for seg er like godt som mitt, på at noe er slik det er. Hvorfor be om kilder? Fordi uten har du ingenting. Jeg skal bare tro deg fordi dette vet du fordi du jobbet i butikk?

 

Beklager, det holder ikke.

 

Uansett, poenget var at ingen skal bli sendt hjem når det er fare for livet.

Endret av CK_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hele problemet slik jeg ser det er at Norge har gått seg fast i et bilde om at slik regelverket og rutinene er i dag, slik må de for alltid være, antakeligvis pga. konformitet.

 

Rutiner kan forandres og regelverk likeså. Selv internasjonale forpliktelser går det an å diskutere da det overhodet ikke bare er lille Norge som har de type problemer vi her diskuterer.

 

Det vitner litt om byråkratisk ansvarsfraskrivelse: alle innser at det er et problem, men ingen vet hvem som har ansvaret og vil heller ikke ta på seg den ekstra jobben med å ta ansvaret. Et praktisk eksempel på det er de personene som ble utpekt som bakmennene for ildspåsettelsen av ventemottakene. Verken politiet, UD eller mottaket vil gjøre noe, og ser helst at de kan gjemme seg bak en paragraf slik at de ikke kan bli stilt kritiske spørsmål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Korte og unødvendige innlegg som ikke hører hjemme i tråden er slettet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne retningslinjene §1. i retningslinjene.

 

dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Hambro, hvem er vi? For alt du vet så kan fyren være en svenske eller danske.

Det kunne faktisk vært en svenske eller danske, ja. Ifølge statistikkene er de også blant de siktede for seksualforbrytelser. Men i dette tilfellet var han fra Somalia. Han har vært her i 9 år, og har en "midlertidig" oppholdstillatelse. Tross at han er straffedømt.

 

Han var etter eget sigende så full at han ikke husker voldtektsforsøket, og erkjenner derfor ikke straffeskyld.

 

Han har selv forklart at han valgte å komme til Norge fordi «her er alt gratis», ifølge en dom fra Sunnhordland tingrett.

Kilde: BT

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Dette er en av flere ting som vi bare må akseptere. Dette er en del av vårt nye og bedre multikulturelle samfunn. Vi tar inn mange mennesker fra muslimske, lite utviklede land og de har deres kultur som ikke forsvinner over natta. Spesielt dårlig blir integreringen når alle sammen bosetter seg på samme sted og de etnisk norske flytter vekk. Akkurat som at norske jenter løper rundt halvnakne provoserer dem, så provoserer overfallsvoldtektene oss. Dette er en kulturell/religiøs sak og hvem er vi til å tråkke på deres kultur/religion? Når jeg sier religion så er det fordi Islam er kvinneundertrykkende og sier at vantro er mindre verdt enn muslimer, dermed er den med på å legitimere voldtekt av disse vantro kvinnene som kler seg som horer. De ber jo om det selv.

 

For å være helt sikre på at det skjer så lite som mulig integrering passer regjeringen på å la det hele tiden være en jevn strøm av nye muslimer slik at de som har vært her en stund ikke glemmer hvem de er.

 

Det som kanskje forundrer meg mest er alle disse papirløse asylsøkerne. Står man på Gardermoen uten pass så er det tydelig at man har kvitta seg med det på turen. INGEN kommer seg ombord et fly uten id-papirer. Hvorfor kan vi så ikke bare sende de direkte tilbake dit de akkurat kom fra? Da mener jeg ikke somalia, men for eksempel Frankrike eller hvor de kom med fly inn i Norge fra. Grunnen til at jeg nevner dette er at denne gruppen er vel strengt tatt en av de som begår mest kriminalitet og da kanskje spesielt overfallsvoldtekter.

 

Det som er synd er at valgene regjeringen gjør rammer blindt. Hadde kriminaliteten innvandrings og asylpolitikken vår fører med seg bare rammet de som støttet den hadde nok pipa fått en annen lyd. Hadde enkelte politikere blitt overfalt og voldtatt/ranet både til og fra jobb så hadde de nok hatt lettere for å se baksiden av sin politikk.

 

Politikere som etter min mening kun er ute etter å mele sin egen kake er alt for dominerende i dag. Dette er folk som er livredde for å komme med noe som helst som kan være kontroversielt eller upopulært. Derfor har vi i dag en statsminister som aldri har svart tydelig på noenting av betydning. Både Stoltenberg og Støre har allerede en fot hver innenfor FN og da er det jo veldig viktig at deres loyalitet ligger hos FN og ikke det norske folk. FN vil jo helst at rike land skal ta inn så mange som mulig asylsøkere og innvandrere generelt. En annen sak er at venstresiden henter mange stemmer blant innvandrere med sin asylpolitikk. Om man vil ha inn 17 fettere og kusiner fra gamlelandet så stemmer man ikke Frp.

 

Ganske festlig hvordan disse partipampene som forteller oss at vi skal betale skatter og avgifter til kuene kommer hjem for å være solidariske gjerne tar seg jobb i FN, flytter til Brûssel og blir nullskattytere med en klekkelig pensjon fra Norge og 4 tjenere gjennom sin nye FN jobb. Merk at dette ikke er misunnelse fra min side, men en påpekning av hykleri og dobbeltmoral av ypperste klasse. Som kapitalist gjør man mye av det samme, men man er ihvertfall ikke en hykler.

 

På den andre siden er jeg mann og det er offentlig opplest og vedtatt at å stemme på venstresiden er et tegn på intelligens og solidaritet, mens å stemme på høyresiden er egoistisk, trangsynt og rasistisk hvis det er så langt ut på høyresiden som Frp. Derfor er det fint å stemme SV, da slipper jeg å bli lyst ut som fredløs og idiot av venner og bekjente og det er jo som sagt ikke jeg som må bøte for hva jeg støtter da jeg ikke er en kvinne eller bor i Oslo.

 

Noe her kan være i grenseland for tema, men jeg synes det hører med til helheten og bakomliggende grunner for akkurat dette problemet.

Lenke til kommentar

Dette er en av flere ting som vi bare må akseptere.

Nei, voldtekt er helt uakseptabelt uansett hvem som gjennomfører dem. Vi må arbeide for å endre holdningene over tid blant innvandrergruppene slik at de også se det, i tillegg til å skjerpe straffereaksjoner slik at de ser at voldtekt faktisk blir tatt alvorlig i rettssystemet vårt.

 

Hvorfor kan vi så ikke bare sende de direkte tilbake dit de akkurat kom fra? Da mener jeg ikke somalia, men for eksempel Frankrike eller hvor de kom med fly inn i Norge fra.

Hadde det vært så enkelt hadde vi sendt dem i strie strømmer nå. Det finnes mange ruter inn til Norge, og de gjør alt for å unngå identifisering. Inkludert å brenne av fingerravtrykk og lignende. Noe som fører til at vi ikke aner hvor i all verden de kommer fra når de plutselig dukker opp bankende på døra her i Norge.

 

Ellers er det ganske tungtveiende grunner til at vi tar mot flyktninger, vi gjør ikke det for moro skyld. For å si det sånn: Hvis 1 av 100 flyktninger voldtar, betyr det ikke at det er moralsk riktig å nekte de andre 99 å komme hit hvis alternativet er å returnere til et rent helvete for dem. Men vi kunne gjort mer for å straffeforfølge og/eller returnere den ene flyktningen.

Lenke til kommentar

Ellers er det ganske tungtveiende grunner til at vi tar mot flyktninger, vi gjør ikke det for moro skyld. For å si det sånn: Hvis 1 av 100 flyktninger voldtar, betyr det ikke at det er moralsk riktig å nekte de andre 99 å komme hit hvis alternativet er å returnere til et rent helvete for dem. Men vi kunne gjort mer for å straffeforfølge og/eller returnere den ene flyktningen.

Og av de 100 Norge tar inn så er det milliarder som forsatt er i hjemlandet og ikke har sjangs til å komme til Norge og som ikke får bedre forhold. De som kan komme til Norge er de som har råd til det. Vi kunne hjulpet langt flere på en mer rettferdig måte hvis vi

1. Hjalp dem der de er og hjulpet dem med å få bedre forhold i landet deres.

2. Tok imot flyktninger istedenfor.

 

Jeg er for å knytte sammen bistandsbudsjettet med anslåtte kostnader for hver asylsøker. Det har tross alt samme formål. Dermed hvis de bestemmer seg for å ta masse asylsøkere vil det ikke bli mye bistand igjen. Dette vil gi et bedre bilde av hva som er mest effektivt.

 

Men for de uten identitetspapirer så mener jeg at man ikke skal behandle søknaden deres før de har fått seg identitetspapirer og putte dem i et lukket ventemotakk til de begynner å samarbeide og gi politiet muligheten til å finne ut hvor de kommer fra. Hvis du ønsker å hjelpe folk ved å la dem komme til Norge så er det så mange andre som fortjener å komme enn de som kaster identitetspapirene og prøver alt de kan for å ikke bli identifisert.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Vi går litt off topic her nå. (Som i alle innvandringsrelaterte debatter.) Jeg har sansen for den ordningen Sponheim foreslo i valgkampen: La flyselskapene samle inn pass/visum ved ombordstigning, og så dele dem ut igjen i passkontrollen. Ingen ID, ingen adgang. Og så kan man gjøre som Australia (tror jeg) og bøtelegge flyselskapene om de har med passasjerer uten ID.

 

Det løser ikke problemet med dem som kommer landeveien og ikke har noen ID i utgangspunktet. Eller dem som kommer lande-/sjøveien til Europa og flyr innen Schengen. Men det er en start.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Flyselskapene blir allerede bøtelagt for å ta med ulovlige innvandrere i dag, det var jo i mediene for en tid siden at flyselskapene mente det var urettferdig fordi de ikke har myndighet til å kontrollere dette. Javel, så gi dem myndigheten til det. Godt forslag TWFA.

Lenke til kommentar

At vi skal akseptere voldtekter kom ut litt feil. Poenget mitt er at overfallsvoldtektene er en del av den politikken som blir ført slik den er nå. Meningen var å sette ting på spissen med hele den første delen. "Som man reder ligger man" eller hva det nå heter. Dermed mener jeg det blir naturlig at politikere som fører denne politikken burde få oppslutning deretter.

 

Jeg er klar over problemene med papirløse flyktninger, men jeg er også overbevist om at litt politisk vilje ville løst mye av problemet. Problemet er at politikerne er livredde for hele asyldebatten og foretrekker å snakke om langt hyggeligere og gjerne mindre viktige ting. Som nevnt over, står man der uten papirer og fingeravtrykk som er permanent brent vekk så burde det være en SELVFØLGE at denne personen ikke slippes løs på gata slik det fungerer nå. Fingeravtrykk som er slipt vekk eller ikke brent "godt nok" er tilbake på 1-2 uker forresten.

 

Schengen avtalen er helt klart det største problemet med tanke på papirløse asylsøkere. Igjen så tror jeg en økt bevilgning til tollere og politi til dette formålet ville hatt stor effekt. Flere kontroller langs grensene og flere hjemsendelser. De midlene som blir brukt her blir fort spart inn på andre steder som følge av problemene de forhindrer. En toller kan iløpet av en arbeidsdag forhindre mange kriminelle og papirløse fra å komme inn i Norge, men når de først er inne er det veldig problematisk og dyrt å få dem sendt ut og skadene den kriminelle andelen gjør kan fort bli veldig dyre for å ikke snakke om hvor "kjedelig" det er for menneskene som blir utsatt for kriminaliteten.

 

Om mengden papirløse asylsøkere fortsetter å øke og problemene med, så vil nok lukkede mottak bli en realitet om vi liker det ikke som en følge av behov.

 

Alt står og faller på politisk vilje slik jeg ser det. Dessverre har vi i dag en regjering som fører en politikk som øker problemene, men er ikke villige til å styrke politi og andre etater deretter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...