Gå til innhold

– Han var i ferd med å rive av henne klærne


Anbefalte innlegg

http://www.ba.no/nyheter/article5191978.ece

 

Kameratene Eirik Løkke og Øyvind O. Olufsen fikk lagt gjerningsmannen i bakken i Olav Kyrres gate. Mannen hadde gjemt seg bak et bosspann som sto foran dette gjerdet. Foto: BIRGITTE VAKSDAL

 

1279037453000_Voldtektsfors_k_20_3336228708x708r.jpg

 

– Han var i ferd med å rive av henne klærne

 

Hovedvitnet til voldtektsforsøket forteller om en dramatisk kamp.

 

Thomas Gundersen (37) lå og sov i Øysteins gate 10 da han ble vekket av krangling utenfor vinduet ved 0345-tiden natt til tirsdag.

 

* Nyheter

 

– Jeg hørte ikke ordlyden nøyaktig siden jeg våknet av dette, men det var en kvinne som skrek «gå vekk», «gi deg» og «slutt», forteller Gundersen til BA.no.

 

– HØRTE ET KLASK

 

Han trodde først at det hele var en kjærestekrangel, men så utviklet det seg.

 

– Jeg hørte et klask og trodde noen hadde slått kvinnen eller lagt henne i bakken. Jeg så ut av vinduet og fikk øye på en mann som lå ved siden av en kvinne og prøvde å rive av henne klærne.

 

Gundersen ringte politiet og gikk ut mens han hadde politiet på tråden.

 

– Jeg gikk ut og sto bare tre meter unna da jeg skrek at han skulle slippe henne. De kom seg på beina, men han slapp ikke taket. Han antastet henne mens jeg skrek at han skulle slutte, forteller Gundersen.

 

På andre siden av gaten holdt kameratene Eirik Løkke og Øyvind Olufsen på å pusse opp en leilighet, da de hørte bråket utenfor.

 

– Jeg holdt på å male en vinduskarm i 1. etasje da jeg hørte noe som virket som en slåsskamp. Jeg så ut, og fikk øye på en mann som lå over en kvinne på andre siden av gaten, sier Olufsen til BA.no.

 

Instinktivt løp de da ut for å hjelpe kvinnen som ropte om hjelp på hjørnet av Sigurds gate/Øysteins gate. De la merke til Gundersen, som sto i bare underbuksen ved siden av.

 

– Det var ingen tvil om hva som var i ferd med å skje. Jeg brølte at mannen skulle «gi faen». Da begynte han å løpe nedover gaten, forteller Olufsen.

 

JAGET GJERNINGSMANNEN

 

De to kameratene løp etter. Mannen tok til høyre inn i Håkonsgaten og fortsatte i retning Nygårdsgaten.

 

– Vi løp forbi Rimi og bortover mot Kvarteret. Mannen rundet hjørnet i Olav Kyrres gate og forsvant oppover. Da vi kom rundt svingen, så vi ham ikke, forteller Løkke.

 

Løkke tok da til høyre forbi Kvarteret, mens Olufsen gikk over på andre siden av gaten og gikk opp Olav Kyrres gate på andre siden av tunnelen.

 

– Vi skjønte at han måtte ha gjemt seg. Vi hadde sett ham om han hadde løpt oppover, sier Løkke.

 

LA HAM I BAKKEN

 

Da Olufsen kom opp til gjerdet på toppen av tunnelen, fikk han øye på gjerningsmannen bak et bosspann.

 

– Da han så meg prøvde han å løpe, men jeg fikk lagt ham i bakken, sier Olufsen.

 

De fikk ringt politiet som var på plass etter kort tid, og pågrep gjerningsmannen. Han er 25 år gammel og av utenlandsk opprinnelse.

 

TAKKET

 

Mens de to kameratene jaget gjerningsmannen, ble Gundersen stående igjen med kvinnen som ble forsøkt voldtatt.

 

– Jenten samlet sammen et plagg som var blitt revet av etter at de løp. Det var en genser eller jakke. Hun tok den opp, takket meg, og løp mot det juridiske fakultet, sier Gundersen.

 

– Hun var redd og jeg fikk ikke snakket med henne før hun løp, sier han til BA.no.

 

Kvinnen antas å være mellom 25 og 30 år. Hun har langt, lyst hår.

 

Politiet ber instendig kvinnen om å melde seg.

 

– Hendelsen er klassifisert som et voldtektsforsøk hos oss. Det er svært viktig for oss av åpenbare grunner å komme i kontakt med henne, sier Rigmor Isehaug ved Vold- og sedelighetsavdelingen på Sentrum politistasjon.

 

Gjerningsmannen sitter i politiets varetekt. Onsdag vil det tas en avgjørelse om hva som skjer videre med ham.

 

=============================================

 

Hvor mye lengere kan vi akseptere dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hambro, hvem er vi? For alt du vet så kan fyren være en svenske eller danske. Nei stemmer det, hvite folk gjør vel ikke sånt, eller hva Hambro? Hvite folk er snille som små lam de. De gjør aldri noe galt. Hvis du er så lei "alt" som skjer, hvorfor sitte på nerderommet ditt og gjemme deg bak en pc?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg føler at det norske folk aksepterer dette ved å ikke protestere mere høylytt mot denne galskapen våre "folkevalgte" påtvinger oss under dekket av "internasjonale forpliktelser"

 

Dette voldteksforsøket er i våre folkevalgtes perverterte sinn en forpliktelse (en forpliktelse som vil sikre dem en jobb i FN-systemet)

Lenke til kommentar

Som sagt før, uavhengig av denne saken, så vet vi jo at ved å ta inn innvandrere fra enkelte land så vil en viss anndel norske menn og kvinner bli utsatt for vold og voldtekt osv. Såppas oppegående regner jeg med at politikerne også er at de er klar over dette. SSB kunne sikkert utarbeidet ett tall for dette, fks. per 500 somalier vil x antall jenter bli voldtatt, y antall personer bli utsatt for vold, osv. men det er nokk heller ikke ønskelig, da man frykter stigmatisering av enkelte grupper. Det kunne bidratt til å stille noen i dårligere lys, mens andre ville kunne fått renvasket seg.

 

Uansett kunne man kanskje ønske en større åpenhet og ærlighet rundt dette i stedet for en fløy som frykter innvandrere som pesten og en som nærmest snakker om "det sorte gull".

Lenke til kommentar

Hvis vi ikke lykkes med integrering av fremmedkulturelle innvandrere, er det en viss fare for at de ikke vil føle at reglene gjelder dem, de blir asosiale. Hvis man i tillegg er uheldig disponert er det fare for at slike ting skjer, men husk at det alltid er enkeltindivider. Innvandrere som gruppe driver ikke med dette, og en innvandrer skal ikke måtte stå for det den andre gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, du tenker i grupper. Jeg vet det. Men som sagt, det er alltid enkeltindivider som til syvende og sist begår forkastelige handlinger, og da nytter det ikke å angripe alle. Grupper danner man på bakgrunn av fellestrekk, og la oss si at vi har 10000 individer pakistanske innvandrere. Det de har til felles er at de er fra Pakistan, og er en gruppe på det grunnlaget. Hvis nå en av dem er voldtektsmann, er han fortsatt medlem av pakistaner-gruppen, men de andre er ikke plutselig blitt med i noen voldtektsgjeng av den grunn.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å ta et eksempel på mange av de muslimske utenlendingene som kommer til Norge: De misbruker de sosiale velferdsordningene, de koster staten mer penger enn de bruker, mange av dem er kriminelle. Bare se på Ullersmo fengsel, hvor et ekstremt antall ikke-vestlige innvandrere sitter inne.

Bare se på lier, hvor innvandrere brant opp ventemottaket fordi de ikke hadde halal kjøtt. Se i midtøsten, på landene der, mange "flyktninger" tar med seg holdningene til Norge, fra nettopp slike land hvor det bare er krig og elendighet. Jeg er på ingen måte rasist, så ikke misforstå meg, men Norge må ha bedre kontroll over hvem de faktisk tar inn i landet vårt. Da mange av dem bare tar med seg de primitive og destruktive holdningene sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når man kun har dårlig erfaring med ett spesielt folkeslag blir man til slutt forhåndsdømmende, uansett om det kan gå ut over de få av dem som er ordentlige folk. Men sånn er det!

 

De fikk ikke halalkjøtt så de brant like greit ned hele mottaket, så skal de bli møtt med forståelse?

 

Kun i sosialistnorge!! Hadde det vært opptil meg skulle de vært vært kasta i glattcella sekundet de tente på bygningen. Det er ikke så ille å brenne ned mottak så lenge man er asylsøker skal man vite. For da får man medlidenhet.

 

 

Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine.

Lenke til kommentar

Brannstifterne blir ikke "møtt med forståelse" noe mer enn andre kriminelle. Problemet i denne saken er internasjonale regler, hvis ikke hadde de nok vært kastet ut for lenge siden. Det er ikke kun i sosialist-Norge.

 

Og ja, hvis du behandler en innvandrer dårlig bare fordi du har hatt dårlig erfaring med en annen, er du forhåndsdømmende. Grunnlaget er for dårlig.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...