Gå til innhold

[Løst] Hjelp til hjemmekino komponenter


Anbefalte innlegg

Egen TV-stue er det vel ikke, men det rommet hvor anlegget skal stå og bråke ;)

 

Skal se om de har C7 i utstilling og høre på de også (selv om de er litt over min pris..)

 

Det som er kjedelig med RB-61/81 er at de er på vei ut og det vil derfor ikke være mulig å kjøpe resten av serien senere..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke sett noe om at Reference-serien skal byttes ut, men det er jo mulig. Selv om nåværende serie forsvinner, kan det jo komme en erstatter som su eventuelt kan kjøpe. Den nåværende serien er vel 4. utgave, og forandringene fra 1. utgave er ikke så enorme.

 

Ellers ser jeg at MPX skal ha timesalg på RX-V665 til 1990,- mellom klokka 22 og 23 i kveld. Det er mye receiver for pengene.

 

Frode

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett noe om at Reference-serien skal byttes ut, men det er jo mulig. Selv om nåværende serie forsvinner, kan det jo komme en erstatter som su eventuelt kan kjøpe. Den nåværende serien er vel 4. utgave, og forandringene fra 1. utgave er ikke så enorme.

 

Ellers ser jeg at MPX skal ha timesalg på RX-V665 til 1990,- mellom klokka 22 og 23 i kveld. Det er mye receiver for pengene.

 

Frode

 

En på jobben min sier at de er på vei ut, tror han kjenner folkene som driver plassen.

 

Har sett tilbudet på MPX og vurdert det litt. Men synes den er litt gammel, og ønsker ikke å begynne byggingen av anlegget med gamle produkter. Legger heller i litt mer nå, sånn jeg slipper å oppgradere om 1 år igjen..

 

EDIT: Snakket med fyren på Elkjøp og Kef'en var koblet opp og han skulle se om han fikk satt opp bi-amp på NS-777

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

jeg er enig i gammel delen din men selv om den ble lansert for 2-3år siden så betyr ikke det at den er noe dårligere. for den har jo ikke vært i bruk.. men den har ikke alle de nyeste og beste featuresene det ser jeg på som det store minus med den

 

jeg har testet høytalerne selv uten bi-amping og det hjelper veldig mye på lyden med bi-amping ;)

 

men bare husk det at lyden inne på elkjøp vil ikke kunne måle seg med hva du får hjemme da elkjøp rommet er enormt stort og du ikke vil få den samme bass opplevelsen... du kan nermest gange lyden med 10 til hva du får hjemme istedenfor på elkjøp... spør han ut angående 6.5" vs 8" og slike ting også. rådfør deg med han slik som du har gjort her så får du nok selv høre at 8" er veien å gå ;) 6.5" så anbefales sub...8" så trenger man ikke sub... dette var det de fortalte meg på siba også (kvadrat)

 

samme med det å se på tv`er... de ser små ut i butikken men når du får de hjem i stua så er de svære som bare det (50-60")

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

En på jobben min sier at de er på vei ut, tror han kjenner folkene som driver plassen.

 

Har hørt de samme ryktene, og at dette skal være noe av årsaken til den massive tilbudskampanjen på RF-serien om dagen.

 

Om bruktmarkedet er aktuelt, skulle det ikke være noe problem å anskaffe et par brukte Klipsch høyttalere i RF-serien. Mulig å få gode bruktpriser nå pga kampanjen.

Lenke til kommentar

Da har jeg hørt på NS-777 vs C7 på Elkjøp og må si at Yamahaen var hakket bedre i forhold til mine preferanser. Diskanten var klarere, noe jeg virkelig merket når jeg så på film med litt bakgrunnstøy. C7 var litt dypere og gromsetet (stavanger uttrykk?)

 

Jeg mener ikke at Yamaha forsterkeren er dårlig pga den er gammel, men det er litt til koblinger og slikt det går på. Tror absolutt at Yamaha kunne tilfredsstilt meg audiofilt (sikkert ellers også, men blir litt som å kjøpe en S-775 CPU nå..)

 

Jeg synes begge sparket godt fra seg, selv i store Elkjøp lokalet. Må nok ha en alkohol sperre slik at naboer ikke blir så plaget.. :p

 

Det ble kjøp, 8.870,- for NS-777 og SR608 med 10m høyttaler kabel. Han likte lite at jeg presset fortjenesten hans. Forsterkeren måtte bestilles, så er forventet hjemme hos meg på mandag/tirsdag.

Lenke til kommentar

Gratulerer!

 

Frode

 

Takk takk! :) Gleder meg til å få prøvd dette hjemme. Grunnen til at jeg kjøper fra Elkjøp er lettere og billigere retur (though tviler på at jeg kommer til å bli missfornøyd)

 

Takk for all hjelp og input (beklager hvis jeg har oversett noe viktig..)

Lenke til kommentar

Gratulerer. garanterer deg at du ikke blir misfornøyd når du får det hjem og koblet opp :)

 

fortell oss hva du syns etter du har prøvd å vri på volumet etter instillingen og tuning og alt slikt så kan gjerne folk her få bekrefta av noen andre enn meg hvordan de høytalerne er for den prisen ;)

 

når får du koblet alt opp? idag?

 

Edit. så siste linja di nå om når du fikk det :p

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

det er ingen her som sier at NS-777 og SR608 er et dårlig valg altså.

 

vi diskuterer detaljer om sensitiviteten... altså hvor mye kraft man trenger for å drive høytalere og slike ting

 

fikk med meg at du spurte om dette tidligere men blei så mye så fikk ikke svart på det så jeg svarte nå. hadde noen ment det så hadde de nok sakt ifra da du kom ut med den posten (vil jeg anta...)

Lenke til kommentar

Har nå hentet anlegget. Var ikke plass til det og 3 personer i en A3, jeg endte opp med å sitte på med en tilfeldig dame som absolutt ikke skulle samme vei.. =)

 

Fikk koblet det opp, og er så langt litt skuffet. Jeg har enda ikke kjørt noe veldig mye volum, bare noen få små-tester. På musikk og tale går det fint, men i film (Hulken) blir sloss scenene skurrete. Jeg har prøvd med både bi-amp og vanlig oppkobling og samme problem. Fikk ikke så god tid i går, så skal få sett litt med på det i dag håper jeg. Satser på at det kun er noe innstillinger jeg har glemt.

 

Hvis noen har noe forslag, så er det bare å komme med dem.

Lenke til kommentar

Nå aner jeg ikke hvordan de høyttalerne er, men jeg regner med at de må få litt spilletid på seg før de kommer seg?

 

Mine høyttalere (Klipsch RF-82) var jeg nesten på vei til å ikke kjøpe grunnet jeg først fikk en "prøvelytting" der de var splitter nye. Diskanten var for skjærende, samt bassen var grøtete og skuffende.

 

Dog etter at jeg hørte på dem igjen et annet sted, var igrunn der for å høre på Audio Pro Diamond serien, så var de høyttalerne inne i lyd rommet allerede så jeg hørte på de først, og der var lydbildet totalt annerledes. Det viste seg at de første høyttalerne var nye, samt disse var godt spilt inn, og dermed var lydbildet som natt og dag. Og disse høyttalerne blir bare bedre jo flere timer de får på seg.

 

Så mulig du bare må gi de noen timer på å komme seg før du gjør en verdig vurdering av de?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...