Gå til innhold

Vilket objektiv til Nikon D40x


Anbefalte innlegg

Hei er ny her å ganske så ny innen Speilrefleks verden, men synes det er mye morro å ser nå at jeg må ha meg en større linse enn 18-55 kit linsen.

 

Har to brukte linser til vurdering nå.

 

SIGMA 70-300mm DL 1:4-5.6 D Nikon 700 kr (muligns solgt)

Nikon DX AF-S VR Nikkor 55-200 mm 1200 kr

 

nytt så blir det litt av det samme

 

Sigma AF70-300/4-5,6 DG NIKON 1179 kr

Nikon AF-S DX 55-200/4-5,6G ED VR 1789 kr

 

takker før svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jah takker for svar, var vel litt det jeg tenkte meg til også, men vilke andre linser anbefaler dere i denne prisen å ca 200 linse da.

 

hvor mye burde jeg krangle ned nikon linsa? får med uv filter i prisen å 100 kr ekstra før et polariserings filter. men trur prisen kan komme noe ned.

Lenke til kommentar

hvor mye burde jeg krangle ned nikon linsa? får med uv filter i prisen å 100 kr ekstra før et polariserings filter. men trur prisen kan komme noe ned.

Du får *mye* større glede av den 100-lappen ved å gi den til et veldedig formål... eller kjøpe en Troika eller tre.

Lenke til kommentar

Blås i UV-filteret,spør heller om du får med polariseringsfilteret til samme pris.

 

Skal du først ha på et beskyttelsefilter på objektivet så må du opp i en pris av 1000.-+ for og få et filter som ikke foringer bildekvaliteten betraktelig.

 

Sensoren i kameraet har beskyttelse for ultrafiolette stråler så der trenger du ikke beskyttelse for,men det er faktisk sånn ekstra unødvendig tjafs som butikkene tjener penger på.

Lenke til kommentar

Spør om å få bytte ut UV-filteret med polariseringsfilteret for samme pris. Bruk 100-lappen på softis eller noe annet fornuftig.

 

UV-filter fungerer kun som beskyttelse mot støv, sølesprut og fingermerker, men siden kamera og objektiv ikke tåler hverken støv eller søle så hjelper det lite å bare beskytte den fremste delen av objektivet. UV-filter beskytter ikke mot fallskader. For beskyttelse mot fallskader kjøper du heller en solblender. (En rund plastkant som stikker ut fra objektivet.) Denne forbedrer bildekvaliteten ved at den hindrer strølys fra sidene utenfor bildet. UV-filter reduserer bildekvaliteten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...