Gå til innhold

Dell Streak! Kostnader!


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Nå begynner min LG KU990 å bli ganske sliten og tiden for telefonbytte er nå inne. Jeg kom tilfeldig over at Dell har sluppet ut en ny telefon kalt Streak. Ble forelsket i denne med en gang til tross for størrelsen! Nå vil jeg droppe den mye dyrere iPhone og gå for denne istedet!

 

http://www.engadget.com/2010/06/06/dell-streak-review/

 

Jeg har regnet litt på valuta og kommet fram til at hvis jeg bestiller den fra England, så koster den 429 pund, eller ca 4100 kr... Noen som har peiling på hva det vil koste fra jeg bestiller den til jeg har esken i hånda? Tenker for det meste på toll og avgifter vi må betale for å få inn varer utenfor vår landegrense. Det sies at det er usikkert at den kommer til Norge, men siden alle vil ha en, og fordi den er dritkul og i tillegg sinnsykt brukervennlig, så regner jeg med at Dell dropper Norge og tar resten av Europa istedet slik det pleier å være med slike nyttige ting... Dette er grunnen til at jeg vil bestille utenlands, slik at jeg slipper å vente på at den KANSKJE kommer... Men anyways, har noen svar på kostnadene?

 

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er toll, men 25% moms må du nok betale, pluss et lite gebyr på en drøy hundrings eller noe sånt.

 

Ah. Regnet med at det var et eller annet 25%-greier med i bildet. Men er det noen som har peiling om den faktisk kommer til Norge?

Lenke til kommentar

Dell Streak er min om ei uke, har ei veninne som tar den med hjem for meg, så null avgifter :D

du kan jo ta turen over sjøen og handle den selv da, få en ferietur med på kjøpet :p

 

Hehe, har vært inne på tanken, men for seint nå. Men får du den gjennom tollen uten å punge ut? og hvor har dere fått tak i den? Trodde bare O2 hadde disse i salg...?

Lenke til kommentar

Dell Streak er min om ei uke, har ei veninne som tar den med hjem for meg, så null avgifter :D

du kan jo ta turen over sjøen og handle den selv da, få en ferietur med på kjøpet :p

 

Hehe, har vært inne på tanken, men for seint nå. Men får du den gjennom tollen uten å punge ut? og hvor har dere fått tak i den?

Mener at det er en verdigrense på 5000kr når du bringer den over grensen på den måten før du må betale avgifter

Lenke til kommentar

Dell Streak er min om ei uke, har ei veninne som tar den med hjem for meg, så null avgifter :D

du kan jo ta turen over sjøen og handle den selv da, få en ferietur med på kjøpet :p

 

Hehe, har vært inne på tanken, men for seint nå. Men får du den gjennom tollen uten å punge ut? og hvor har dere fått tak i den?

Mener at det er en verdigrense på 5000kr når du bringer den over grensen på den måten før du må betale avgifter

 

Snakket om dette på jobben igår... Vi kom frem til at jeg eventuelt kan bestille fra ebay, for så å snakke med selger om han kan pakke den inn, sende den som gave og merke at den ikke er verdt så mye... Men er ikke dette veldig risky?

Lenke til kommentar

Dell Streak er min om ei uke, har ei veninne som tar den med hjem for meg, så null avgifter :D

du kan jo ta turen over sjøen og handle den selv da, få en ferietur med på kjøpet :p

 

Hehe, har vært inne på tanken, men for seint nå. Men får du den gjennom tollen uten å punge ut? og hvor har dere fått tak i den?

Mener at det er en verdigrense på 5000kr når du bringer den over grensen på den måten før du må betale avgifter

 

Snakket om dette på jobben igår... Vi kom frem til at jeg eventuelt kan bestille fra ebay, for så å snakke med selger om han kan pakke den inn, sende den som gave og merke at den ikke er verdt så mye... Men er ikke dette veldig risky?

Gaver i posten er vel 1000kr før du må betale moms, tror ikke du kommer så langt med den, fikk en pakke i posten merket som gave på 800 men måtte betale 25% moms alikavel.

Endret av Monday
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...