Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvorfor whiner alle på telenor?


Anbefalte innlegg

Er telenor virkelig så forferdelig ?

 

- De startet å rute trafikken annerledes 1 april, noe som medførte dårlig responstid. (det er grunnen til at jeg skifter til nextgentel)

 

Er det kanskje grunnen til at surfingen på internett går så udsedvanlig treigt for tiden, mens nedlasting er som før?

 

 

 

- Har aldri brukt noe særlig supporten til telenor, så den kan jeg ikke si noe om.

- Linjen min er stabil, og holder den hastigheten den lover. Men upload er elendig, umulig for meg å hoste LAN (Vet ikke om det er linje eller router).

- Ikke mulighet for fast ip.

- Dyrt (500 og noe for 704/128 i motsetning til 398 hos nextgentel)

 

- gordito

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vel, opplysningen er ikke noe serlig monopol pr idag.
Jeg jobba i overgangen fra monopol til dagens situasjon, du skal tro hva som ble brukt av triks og ennå blir brukt. F.eks hadde jeg en gj.snitt. samtaletid på 30 sek fikk beskjed om å øke den til 42,8 sek for å yte bedre service :o

 

Opplysningen har i praksis nesten monopol idag, pga ekstremt bra søkerverktøy. I tester blir det påpekt at de er litt treige, men har ingen feil. Jeg vet at de kan være enda rakere, men de behøver ikke. :grumpy:

Lenke til kommentar
vel, opplysningen er ikke noe serlig monopol pr idag.
Jeg jobba i overgangen fra monopol til dagens situasjon, du skal tro hva som ble brukt av triks og ennå blir brukt. F.eks hadde jeg en gj.snitt. samtaletid på 30 sek fikk beskjed om å øke den til 42,8 sek for å yte bedre service :o

 

Opplysningen har i praksis nesten monopol idag, pga ekstremt bra søkerverktøy. I tester blir det påpekt at de er litt treige, men har ingen feil. Jeg vet at de kan være enda rakere, men de behøver ikke. :grumpy:

 

Jøsses, nå jobber jeg på Kundesenteret til Avidi, og vi jobber hard her for å få ned svartiden og være mer effektive på tlf for å yte service og holde Kø'en nede.

Har ligget i snitt siste mnd'ene på under 1 min, noe som er faktisk ganske bra :)

Men forskjellen for Opplysningen og kundeseneret så Koster det å ringe oss rundt 3,- for 10 min. og Opplysninga tar vel 3,- for et halvt minutt. segg tjener man mer da vet så snakke mer med kunden, men høres ut som dårlig buisness.

Lenke til kommentar

Hadde litt over 30 sek og fikk streng beskjed om å yte bedre service, si ting om igjen t-y-d-e-l-i-g og vente med å skrive etter at kunden har snakket ferdig, menn kan jo som sagt ikke multi-taske :D

 

Skremmende: 6 sek ekstra pr samtale (takst ca 10kr pr min) x 100.00 til 150.000 samtaler pr dag x 365 dager = ca 36 til 55 mill ekstra i året. :o

 

1881 tar 4,66 per halvminutt på dagtid og 5,65 etter 20.00 (blir penger av slikt)

Lenke til kommentar
Skremmende: 6 sek ekstra pr samtale (takst ca 10kr pr min) x 100.00 til 150.000 samtaler pr dag x 365 dager = ca 36 til 55 mill ekstra i året. :o

 

1881 tar 4,66 per halvminutt på dagtid og 5,65 etter 20.00

 

OMFG :o

perverst masse penger...

www.telefonkatalogen.no er din venn :D

Lenke til kommentar

En annen ting er jo at Telenor (med monopolet de hadde da dette fortsatt var meget aktuelt) har hindret noe av framgangen når det gjelder bredbånd i Norge. Bare se på svenskene. Jeg kjenner en fyr litt sør for Malmö som har hatt 10mbit både opp og ned til 400kr/mnd i flere år.

Istedet for å se på ny teknologi og yte litt god, gammeldags service, tenker de bare penger. Det samme har jo skjedd med utbygging av ADSL. Det ble drøyet til det lengste (blant annet her jeg bor. 300m lenger nede har de hatt ADSL i snart to år, jeg fikk for en måned siden), muligens for å kunne melke enda litt mer ut av dialup-kundene sine. Go Firstmile, du skulle bare hatt staten i ryggen, så hadde alt blitt fint :D

 

(Kan alltids hende at det er forskjeller mellom norsk og svensk økonomi som forklarer dette, men jeg mener uansett at staten burde være en sterkere pådriver)

 

Edit: Forsåvidt.. Norge har mye mer spredt befolkning enn Sverige, så det er jo godt mulig utbyggingskostnader pr person er langt større her.

Lenke til kommentar

Er jo ikke bare det...ADSL har eksistert lenge, men de melket kunder ved å selge ISDN som bare hekken. Norge er en av de landene med flest ISDN kunder iforhold til befolkning. Og når det markede ble mettet .... ja DAAA, kom adsl...

Det er noe irriterende... er slik at man blir lei av landet man bor i og vil flytte... Synd det der.. :shrug:

Lenke til kommentar
Det som egentlig er den store steinen her, er jo den tette GB grensen som telenor har. Den er jo helt på trynet, finnes det andre firmaer i verden som har en lignende løsning ?

 

Ja, faktisk. Etter det jeg har forstått ut ifra samtaler med folk rundt om i verden er dette ganske vanlig. Noen steder må du lete ganske lenge for å finne firmaer som tilbyr fri nedlasting.

Lenke til kommentar
Selv så er telenor sikkert like greit som alt annet bare de hadde kommet med noen rimeligere priser og fjernet PPPoE .

 

Ser at det er en del her på forumet som ikke liker PPPoE, men ingen har noen gang klart å gi noen god grunn hvorfor det er så "baaaaad"

 

Kan du? :-?

Lenke til kommentar

Ser at det er en del her på forumet som ikke liker PPPoE, men ingen har noen gang klart å gi noen god grunn hvorfor det er så "baaaaad"

 

Kan du? :-?

 

Enkelt, har du sett hvor mye trøbbel dette lager for folk?

Disse "magiske" CD-platene som på 123 skal sette opp PC-en fiks ferdig virker ofte svært dårlig og da sitter disse stakkarene der som må ringe etter hjelp.

PPPoE er en fordel for kundeadministrasjonen hos TN, den har ingen fordeler for kundene.

Lenke til kommentar
Selv så er telenor sikkert like greit som alt annet bare de hadde kommet med noen rimeligere priser og fjernet PPPoE .

 

Ser at det er en del her på forumet som ikke liker PPPoE, men ingen har noen gang klart å gi noen god grunn hvorfor det er så "baaaaad"

 

Kan du? :-?

Med en pc er det fett nok sikkert...

Ulemper: ( for meg )

* Ny ip hvergang.

* Må logge på

* Må NAT'e eller bruker ruter for å få flere maskiner på nett, som igjen krever mere administrering for forwarding av porter.

 

Fordeler:

* Ny IP hvis du er paranoid

* Drittunger kommer ikke på nett uten et passord

 

Selv bruker jeg BlueCom Privat:

* Mange Public Adresser

* Ikke noe brukernavn for på logging , får ip med engang.

 

Telenor AVIDI og BlueCom er veldig like der...

Lenke til kommentar
Topicen sier vel sitt men..

Hvorfor syter og klager alle over at de har telenor adsl? er det "in" og vere mot telenor? . Er telenor virkelig så forferdelig ?

 

At Telenors priser på ADSL er relativt høye og at grensa på 30GiB er kjedelgi skal jeg ikke vri meg unna, men alikevel så er det fryktelig mange som velger Telenor som ISP her. Det strider jo egentlig mot all sunn fornuft å la selskapet du hater være ISPen din, men folk gjør det. Da vil jeg dele folket opp i to grupper

 

Gruppe1 er fjortisene. Disse er ikke gamle nok til å bestemme noe selv og de lever hjemme hos mamma og pappa. Derfor er de helt nødt til å godta det foreldrene gjør. De klarer ikke få innflytelse og når mamma og pappa biter på Telenors reklame så blir ungen veldig sur og sint. Derfor legges all skyld på Telenor selv om Telenor selvsagt ikke kan klandres for at de er ekstremt mye bedre på markedsføring enn konkurrentene. Kanskje er det også litt pinlig i vennegjengen at de har Telenor? Ikke vet jeg.

 

Gruppe2 er de som bare ikke klarte å sjekke tilbudene som var eller som hoppa på den første ADSL ISPen som kom. Telenor har betydelig bedre dekning enn Nextgentel (sikkert fordi Telenor saboterer for NGT...) som jo er den nest største ADSL ISPen. Det er også slik at de restererende ISPene som har samme deknign som Telenor er elendige til å opplyse om at "nå kommer vi til bygda di". Så sitter det mange nerder rundt omkring i landet med dial-up og når Telenor sier ifra så hopper dem på tilbudet uten å tenke seg om. Så i ettertid finner dem ut at de har vært fryktelig dumme. 2 måneder senere kom nemlig NGT til bygda og jommen meg kunne ikke Tele2 også levere. Skylda for at de var for inkompetente til å sjekke andre tilbud får selvsagt Telenor. Folka tok selvsagt ikke å leste kontraktsvilkårene i sin jubelrus over at dial-up tida var over og da de finner ut at Telenor tar penger for å avslutte kontrakten før tida så får de enda en hatgrunn (at alle andre ISPer gjør det samme er de selvsagt ikke klar over).

 

En annen hatgrunn er Direct Connect. Når vår lille telenorhatende telenorkunde laster ned public lista ser de masse hubber hvor folk kun med 10Mbit slipper inn. Oi oi, tenk på alle den warezen. Så sitter man der med sin 704/128k linje og blir fryktelig sur. Nordmenn er vant til å leve i en velferdstat på grensa til det kommunistiske. Uansett noen må ha ansvaret for at en menneskerett som 10Mbit ikke er innfridd. Så da klager vi på staten. Og Telenor var statsselskap en gang i tida. Jada død over Telenor! De er syndebukken. De er store nok til å være Goliat og ingen liekr ham. At andre aktører ikke har kommet på banen kan kun skyldes en ting: Telenor har kontakter i CIA som nekter andre å grave fiber! Det må være grunnen. Det er jo helt utenkelig at det rett og slett ikke er lønnsomt å strekke fiber...

 

Sånn, det var noen grunner. Så vil jeg si en liten ting til dere Telenor ADSL kunder: DERE VALGTE DET SELV (de av dere som er gamle nok)! Himmel og hav, klage og syte på noe dere selv har valgt. Velg noe annet neste gang så slipper dere å hate Telenor så mye. Vi lever i et fritt land og disse konspirasjonsteoriene holder ikke mål.

 

Er jo ikke bare det...ADSL har eksistert lenge, men de melket kunder ved å selge ISDN som bare hekken. Norge er en av de landene med flest ISDN kunder iforhold til befolkning

 

Og takk og lov for at vi har så god ISDN dekkning! Fatter ikke hvorfor Telenor får pepper for dette også. Sannheten er at vi satt med ISDN mens resten av verden satt med modem. Så du kan si det samme om resten av verden, de melka modem helt inntil de måtte begynne å tilby ADSL. Det er naturlig at vi lå litt bak i starten med ADSL, behovet vårt var mindre enn resten av verden. Nå derimot så ligger Norge helt i toppen når det gjelder dekkningsgrad på ADSL.

 

En annen ting er jo at Telenor (med monopolet de hadde da dette fortsatt var meget aktuelt) har hindret noe av framgangen når det gjelder bredbånd i Norge. Bare se på svenskene. Jeg kjenner en fyr litt sør for Malmö som har hatt 10mbit både opp og ned til 400kr/mnd i flere år.

 

Se opp mot andre land enn akkurat Sverige som får stor hjelp av staten. Vi ligger veldig godt an. Og se på "svenske telenor" nemlig Telia. Da vil du se at det er ikke snakk om 10Mbit til 400kr der nei.

 

Kan du si meg hvorfor Telenor skal ha et ansvar for å gi fiber til alle og envher her i Norge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...