Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvorfor whiner alle på telenor?


Anbefalte innlegg

Topicen sier vel sitt men..

Hvorfor syter og klager alle over at de har telenor adsl? er det "in" og vere mot telenor? . Har selv telenor (sånn 1024 / 30 gb ting til litt over 500 lappen i mnd, noe som ikke er så all for gale). Eg har aldrig opplevd ustabil linje, dårlig ping eller for lite linjehastighet. Dette gjelder de fleste andre som eg veit om som har telenor også. Er telenor virkelig så forferdelig ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil nok tro det skyldes en kombinasjon av ugunstige/dyre/lite konkurransedyktige tjenester/løsninger for privatmarkedet sammen med elendig kundeservice.

 

Tror nok ikke misnøyen skyldes at det er kult å hate Telenor, er nok heller bare at folk flest endelig blir litt mer markedsorientert (noe som er på høy tid blant folk). Ta bare en titt her: http://www.digi.no/php/art.php?id=89973

 

Har du for eksempel, som nå i dag er Telenor-kunde, sammenlignet priser/tjenester med f.eks Tele2, Bluecom, NextGenTel? Har du også opplevd å benytte deg av Telenors kundeservice (ved for eksempel abbonement-, fakturafeil eller andre grunner) og kommet ifra det med et godt inntrykk? Et godt startsted kan være www.telepriser.no - take the blue pill! Telenor er blant verstingene, både på mobil, fasttelefoni og internettlinjer for privatpersoner.

 

God bedring :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Telenor ADSL 1024/256 Kbit linje i cirka 2 år før jeg nå grunnet jobbtilbud byttet til Nextgentel. Jeg valgte da 1024/512 linje. Dobbel oppload, dette merker jeg ved onlinegaming... :o Men nei, kansje faktisk dårligere?? Prøvde Battlefield 1942, DesertCombat, RTCWolfenstein, Quake III, ingen forbedring noen steder?? Har nå Nextgentel Sommertilbud 3,4 Mbit/800 Kbit da kjører alt helt greit :D Men tørr hevde at 1024/256 linjen til Telenor er bedre spillelinje enn 1024/512 linjen til Nextgentel. NB!! Har selv hylt mye til Telenor i mitt kunde forhold. Har merket stor forbedring før jeg byttet :) Og Nextgentel serverte en farse som tok 2 mnd. før jeg fikk ADSL installert. Mye difuse svar og unnaluring :grumpy: "Nei, det var forventet leveringstid, den er ikke endelig; ny leveringstid er ubestemt"?? :evil: Etter 7 uker venting fikk jeg beskjed om at det var slett ikke sikkert at jeg kunne bli Nextgentel- kunde. "ikke alle kunne få Nextgeltellinje, det sto ett eller annent sted i avtalen min"?? Jeg hadde bestilt pr telefon og slettens ikke fått noen avtale, kun en kundeinnlogg på "kundesiden" :grumpy::grumpy::grumpy: Ja ja har det i hus nå, føler jeg var uheldig for 2 år siden da jeg fikk Telenor, da de ble bra skiftet jeg til Nextgeltel, Når de blir bra skifter jeg sikkert til Chello eller UPC :lol::lol::lol::lol: ALDRI

Lenke til kommentar

Jeg hater Telenor pga slett kundebehandling og høye priser og merkelige regler. Feks at jeg måtte ha ISDN abonnement for å bestille ADSL.

 

Jeg bidrar med denne historien:

 

Jeg opplevde en gang at en ISDN telefon var ført opp på telefonregningen. Den kostet 1k. Jeg ringte da til Telenor. Da sa de at jeg måtte betale regningen allikevel, og så skulle jeg få pengen trukket fra på neste regning.

 

Jeg nektet.

 

Ble satt over fra ene behandleren til den andre.

 

Ingen hadde autorisasjon til å slette ting på regninger. Og ingen av behandlerne hadde kvittering som viste at jeg hadde bestilt en slik telefon. Og jeg hadde selvfølgelig verken bestilt eller mottatt en sånn.

 

De skulle sende meg ny regning som var rettet.

 

Øyvind får regning nummer 2 i posten. Samme som før med purring. Jeg ringer og snakker med flere kundebehandlerne. Den siste skulle ta ansvar og fikse saken.

 

Regning nummer 3 kommer. Med inkasso.

 

Jeg ringer Telenor. Da forlangte jeg fult navn + direktenummer til behandlerne jeg snakket med, sånn at jeg kunne ringe direkte til han hvis han ikke fikset regningen.

 

Da kom den en ny regning. Den var i orden, og jeg fikk sove om nettene igjen.

 

Jeg har aldri fått purring på en regning før, og et inkassovarsel var skikkelig ekkelt.

 

MVH Øyvind

Lenke til kommentar
Er telenor virkelig så forferdelig ?

 

Ja, hvis du ikke har opplevd dårlig ping enda kan du prøve å koble deg til battle.net serveren som Telia hoster. For øyeblikket så sitter jeg med ei ADSL linje fra Telenor, det har jeg gjort en stund nå. Jeg får linje fra Nextgentel om 2 dager, og kan si at jeg aldri mer skal ha Telenor som ISP. Feilen med Telenor er at de er grådige:

 

- De har dyre linjer

- Upload hastigheten på linjene deres er elendige

- De innførte kvote nedlasting(!) for en liten stund siden

- De startet å rute trafikken annerledes 1 april, noe som medførte dårlig responstid. (det er grunnen til at jeg skifter til nextgentel)

- De har elendig service

 

Det eneste positive med Telenor er at de gir kundene sine oppdatert antivirus og firewall program hvert år. (norton internet security). :grumpy:

Lenke til kommentar

Har dessverre ADSL fra Telenor selv, men det er pga foreldre som sverger til Telehora. Men det var INGEN lett jobb å få Telenor til å gjort ordentlig jobb når jeg bestilte ADSL.

Bestilte på online.no og fikk ADSL pakka i posten en ukes tid etter bestilling. Jippi, tenkte jeg og begynner å koble opp modem osv. og installerte ADSL CD`n som fulgte med. Prøvde å koble opp, men ingenting skjedde. Får ingen respons fra server. Nei, nei tenkte jeg og ringte Telenor dagen etterpå.

Sitter da å venter og venter og venter på at noen skal svare i andre enden med den samme sangen spilt om og om igjen.

Fikk til slutt svar og forklarer problemet til kundebehandleren. "Hmm, det var rart. Nå vet ikke jeg hvordan ADSL fungerer, men jeg skal sette deg over." Ventetiden her var jo heller ikke noe bedre da! :grumpy: Men får snakke med en som skulle sjekke om alt var i orden med sentralen eller noe (var så lei av hele greia og ville bare ha i gang shitet, så husker ikke hva han sa :D) og får som svar at alt skulle være i orden innen 20.1 (2002).

Det var det jo ikke! "Må vente et par dager før jeg ringer. Kan hende det funker da", tenkte jeg å ringte ganske nøyaktig opp to dager etter. Fikk da en ny dato (25.01 mener jeg det var) hvor alt skulle være iorden. In my dreams!

I brevet som fulgte med ADSL pakka sto det at jeg var koblet opp fra og med 13.01.02. Dette brukte jeg som argument da jeg ringte opp tredje gangen og sa at hvis dem ikke fikk fikset det denne gangen kom jeg til å si opp hele ADSL greia. Dagen etter var alt klappet og klart for at lille jeg også kunne nyte godt av ADSL.

 

 

Foreldrene mine bruker Telenor på mobil -og hustelefon også. Selv bruker jeg NetCom og må si meg mye mer fornøyd med kundeservicen der!

Lenke til kommentar

naa jeg begynner å bli sure på dem

 

- Mister all kontakt med sentralen flere ganger daglig (internett virker da)

- Kundeservice henvender meg bare videre

- har 1gB kvote (ikke dems feil men men)

- bestilte nå 5gB, men jeg får bare 33% av dem :o

- Og helt til slutt jeg er sliten av dette tullet

 

De gode nyhetene er at jeg på itavisen har 730 ned :lol: skal egentlig a 704

 

Edit:etter å ha motatt en PM er jeg nå klar over at jeg har skrevet gb i stedet for gB, beklager skaden det har påførtt alle og gjør jeg det en gang til ikke nøl med å sende en pm til meg :p

Lenke til kommentar

Er enig at det er litt oppblusset det der med å hate Telenor. Media har kanskje en liten evne til å blåse ting veldig opp.

 

Men det vi burde se på er alle disse historiene folk har å komme med, det er jo helt på trynet. Selv så har jeg ringt Telenor et par ganger, og ble faktisk ledd av på grunn av at jeg ville lage ny mail adresse som skulle hete [email protected]. Det syntes jo tydeligvis var veldig morsomt. Merkelige folk som sitter i kundeservice altså .. omg.

 

MEN det er jo ikke bare telenor som har slik kundeservice, er mange firmaer som ikke har kundeservice som er å samle på.

 

Men er ikke noen argument å hevde seg med at BARE linjene er stabile, når de har downloadsgrense og latterlige løsninger.

Lenke til kommentar
det er på mote å være mot Telenor og Microsoft, ekelt og greit

 

Syns nå ikke det er "in" å hate/være mot Telenor, men les litt rundt på forumet her og se hva folk opplever med dem. Det er som regel dårlige erfaringer.

Også drar du inn Microsoft og dem har alle grunn til å være imot, av den enkle grunn at de skal styre forbrukerenes PC bruk. Så hvorfor du i det hele tatt drar inn MS her vil jeg gjerne vite, men du liker kanskje at et av verdens største firmaer kontrollerer absolutt _alt_ du foretar deg på din PC? :roll::shrug:

Lenke til kommentar
det er på mote å være mot Telenor og Microsoft, ekelt og greit

Ikke glem USA også :lol:

 

Men slik er det alltid, firmaer med store kontaktflater vil alltid ha en god del misfornøyde kunder .

Spesielt firmaer som har opparbeidet seg en "monopolliknende" status. :shrug:

Lenke til kommentar

Må se det i en annen retning og.. De som er fornøyde løper ikke rundt å skryter så mye av det som om en som er misfornøyd.

Nå har jeg ikke Telenor ADSL, men jeg kjenner mange som har det som synes det er helt greit.

Hadde det vært et annet selskap som hadde vært ledende så hadde sikkert de fått like mye pepper...

 

Selv så er telenor sikkert like greit som alt annet bare de hadde kommet med noen rimeligere priser og fjernet PPPoE .

Lenke til kommentar

Tror at mye dreier seg om en generell misnøye, da er jo Telenor en fin hoggstabbe for opparbeida frustasjon. Så har man noe felles å prate om utenom været, alle har en formening om Telenor.

 

Jobba en stund på Opplysningen 180 (There no purgatory alike), og kan trygt si de spiller med urent mel i posen, monopol er ikke sunt :-?

Lenke til kommentar
Jobba en stund på Opplysningen 180 (There no purgatory alike), og kan trygt si de spiller med urent mel i posen, monopol er ikke sunt :-?

 

vel, opplysningen er ikke noe serlig monopol pr idag.

Alle skriker monopol i hue og ræva, om det gjelder Kabel tv og Adsl.

Men finnes jo andre levrandører, Kabel, hva hva med en fet skål på veggen.

ADSL.... Kryr av andre alternativer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...