Gå til innhold

Tid som går til spilling?


Anbefalte innlegg

Hvor mye tid bruker dere egentlig til spilling?

 

Selv er jeg medlem i Carpe Noctem på Lightbringer og trives godt der, vi raider ca. 2.5-3 timer 1-2 ganger i uken når vi ikke progresser- og iløpet av den tiden clearer vi ICC25 Heroic (11/12+LK Norm).

 

Har fått inntrykket av at den generelle oppfatningen av "hardcore" guilds er at man må selge livet sitt og sitte forann PC'en konstant hele dagen og skulke jobb (og skole?).

 

På en annen side så har jeg intrykket av at vi faktisk er noen av de som raider minst mtp. timer...

 

 

Så, hvor mye spiller dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har 3 offisielle raidingdager hver uke.

 

Torsdag: Rydder unna 11/12 HC på rundt 2-3 timer, tar noen bosser i Ulduar

Søndag: 2-3 timer progress på LK, litt mer Ulduar eller et ToGC clear

Tirsdag: 2:45 timer på LK og deretter clearer vi Ulduar.

 

Grunnen til at vi gjør Ulduar, er for å skaffe så mange Mimiron's Head som mulig. Kul mount, som mange vil ha :)

Ellers har vi tatt LK HC-10 to ganger nå og kommer til å kjøre det et par ganger til på onsdager så resten av guildet får achievements.

Guildet er nummer 2 på serveren, og er vel ganske semi-hardcore med tanke på at vi setter av tid til Ulduar-achievements ol.

 

Raid-leaderne arrangerer også morsomme events til tider for å opprettholde et godt miljø, som f.eks guild-raid til faction byer. Sist drepte vi alt i alliance-byene med ogre-suits. Det var artig. :p

Endret av bjorshol
Lenke til kommentar

Spiller i en rimelig hardcore guild, der vi kjemper blant de 50 beste i verden akkurat nå. (Tidligere var guilden i top10)

 

Nå om dagene spiller vi slik:

 

Onsdag: 12/12 ICC25 heroic på rundt 2-3 timer. (varierer om vi wiper på LK) Om vi har tid gjør vi Ulduar25 etter det som tar rundt 1,5time.

Torsdag: Ulduar om vi ikke gjorde det dagen før og TOGC25h. Vanligvis rundt 2 timer spilling på Torsdager.

 

Resten av uken raider vi ikke noe offisielt.

 

Under progress blir det 5 dager i uken, 6 om det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar

Har fått inntrykket av at den generelle oppfatningen av "hardcore" guilds er at man må selge livet sitt og sitte forann PC'en konstant hele dagen og skulke jobb (og skole?).

 

På en annen side så har jeg intrykket av at vi faktisk er noen av de som raider minst mtp. timer...

 

 

Det var slik før (måtte selge livet sitt for å holde det gående) men mye har forandret seg siden lvl 60. Nå er det ikke lenger pvp-ranker rangert etter spilletid eller månedsvis med raiding som kreves for å få bra items. Hele spillet er blitt mer casual vennlig og dette kommer også hardcore-raidere til gode.

Men fremdeles virker det som at det er heller unntaksvis at hardcore-spillere spiller lite, de aller fleste vil jeg tro er innpå daglig i opptil flere timer.

 

 

Selv gjør jeg ikke arena men jeg hopper inn i noen pugs noen ganger. Jeg gjorde VoA sist uke og planlegger å gjøre det denne uken også hvis jeg får tid :)

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

5 til 6 dager i uka gikk med til raiding. Vi har 5 dager i uka til 25 man content, og en dag til 10 man. Vi raider fra kl 20.00 til 23.30. Har selv ikke gjort noen raids på over en måned nå. LK 25 og 8 bosser på 25man HC får være nok frem til Cataclysm.

 

Skal se meg om etter en guild som har tre raids i uka da Cataclysm kommer.

Noe mere enn det blir for min del alt for mye. Nå er det tredje gangen jeg har vært oppe i så mange raid dager, forhåpentligvis greier jeg å holde stand denne gangen. :)

Lenke til kommentar

Har fått inntrykket av at den generelle oppfatningen av "hardcore" guilds er at man må selge livet sitt og sitte forann PC'en konstant hele dagen og skulke jobb (og skole?).

 

På en annen side så har jeg intrykket av at vi faktisk er noen av de som raider minst mtp. timer...

 

 

Det var slik før (måtte selge livet sitt for å holde det gående) men mye har forandret seg siden lvl 60. Nå er det ikke lenger pvp-ranker rangert etter spilletid eller månedsvis med raiding som kreves for å få bra items. Hele spillet er blitt mer casual vennlig og dette kommer også hardcore-raidere til gode.

Men fremdeles virker det som at det er heller unntaksvis at hardcore-spillere spiller lite, de aller fleste vil jeg tro er innpå daglig i opptil flere timer.

 

 

Selv gjør jeg ikke arena men jeg hopper inn i noen pugs noen ganger. Jeg gjorde VoA sist uke og planlegger å gjøre det denne uken også hvis jeg får tid :)

 

Mulig.. Hadde min del av hardcore raiding tilbake i Everquest 2. Der var vi nummer 1 i verden og det tok 8 timer hver dag 7 dager i uka eller verre. Når man drev på slik så kunne man ikke ha jobb engang.

 

Men slikt går ikke lengre :)

Lenke til kommentar

Akkurat nå er jeg ikke i en guild og jeg har ikke spilt på noen mnd (hacka konto/venter på cataclysm), men var aktiv før dette. Har byttet guild et par ganger, men gjennomsnittlig har vi raidet 3-4 dager i uken, 19.00 - 23.00. Spiller omkring et par timer ekstra utenom raidtid på hverdager og litt mer i helgene. Gjør litt arena, men veldig casual.

 

Har en guild på hånden, og regner med å spille ca. like mye som tidligere når jeg kommer igang igjen.

 

Edit; ikke hardcore, men har stort sett vært blant de beste på serveren.

Endret av Penance
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...