Gå til innhold

[Løst] Hvordan få jobb som Søppelmann?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel litt avhengig av kva slags jobb du skal gjere. Dei fleste jobbane krever ikkje utdanning eller erfaring frå før.

Dette er vel noke som bidrar til at det enkelte plassar kan være vanskelig å få jobb sidan ledelsen nok har lettare for å ansette folk som dei kjenner frå før en heilt ukjente søkarar.

 

Mi erfaring her er berre som sommerjobb ein sommar. Det er i utganspunktet to aktuelle jobbar; sortere på samleband og ute på bil.

Der eg var gjekk dette på rullering slik at du ikkje gjordet det samme veke etter veke.

 

Når det gjeld kva som trengst så er det eigentleg forholdsvis lite.

Det er sjølvsagt ein fordel å være i stand til å tole litt ekkel lukt og synet av forskjellige ekkle ting, men for det fyrste er dette noke du venner deg til og for det andre så er det vanleg å ikkje ha for mykje kontakt med ting som er ekkelt.

F.eks når eg var på samleband for å sortere plast eller papir så var det fast rutine at om det kom noke som lukta vondt så lot vi det berre rulle forbi utan at nokon tok i det.

 

Det er ein fordel med litt styrke når du skal løfte sekker og dunker, men også der er det hjelpemiddler som gjer at kven som helst kan gjere jobben.

 

Så det er eigentleg berre å søke, sommerjobb eller ferieavløyser vil være ein grei måte å få innpass og for å sjå om dette er noke du vil jobbe med i framtida.

 

Når det gjeld utdannning så er det eigentleg ikkje noken krav, men du stiller nok langt sterkare dersom du har førerkort klasse C og/eller truckførerbevis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Gå ut med søpla når søplebilen kommer i gata, vis hva du kan, og snakk med gutta

Skal han vise dem hvor god han er til å kaste søpla? Tror ikke jeg har hørt noe dummere råd.

 

Ååååh, kanskje han kan bruke det som en anledning til å høre om jobb?

 

Hvor god han er til kaste søppel??

Yes, det jeg tenkte på Rockna! bruk anledningen til å forhøre deg med gutta, evt. få et tlfnr. til en eventuell arbeidsgiver. Lykke til

Endret av Performance27
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jobbet på søppelbil i sommerferien og nå som ferievikar, har ikke sertifikat så henger bak bilen og slenger. Et knall yrke hvis man er glad i fysisk aktivitet og godt arbeidsmiljø. Starter rundt 7 og er som regel ferdig i 11 tiden, men har betalt frem til 3. Nå i julen har vi overtidsbetalt etter 09.00. Fin sidejobb når man går skole :thumbup:

 

Vet om noen som går TIP-Yrkesjofør og tar lærlingetiden som søppelmann. De fleste søppelmenn er konge bak rattet, spesielt rygging ;)

Endret av Freakwens
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...