Gå til innhold

Skjerm til spill, 20-24", ca 2000 kr


Pyls

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er på jakt etter en ny skjerm som en arvtaker til min aldrende Viewsonic 19" :p . Skjermen skal hovedsakelig brukes til spill, men også andre ting som film og msn osv, men skjermen bør helst være optimalisert for spill!

 

Er det noen som har noen gode anbefalinger til skjerm? Hvilke merker bør jeg styre unna?

 

Har sett litt på denne benQ skjermen. Noen som har erfaring med den?

 

Takker på forhånd for alle tips!

Endret av Pyls
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De tallene skal du ikke alltid se på. De kan lyge så det renner ... Man har noe som heter innput-lagg, og det er tiden skjermen bruker på å konvertere signalet til bilde. Hos veldig mange skjermer ligger dette opp til 20 og til og med over 50 på noen dårlige skjermer.

 

Skal du først kjøpe deg en skjerm, så les tester av den først. Der får du gjerne info om skjermen har etterslep. La deg aldri lure av tallene. :)

Lenke til kommentar

Gikk for to benQ skjermer siden de hadde de på tilbud for 3000 :) Og selvfølgelig satt de ned prisen med 200 kr knappe timer etter jeg hadde lagt inn min bestilling, :hrm: Pakken er pakket og sendt, antar at jeg ikke har noe mulighet for å få den nye tilbudsprisen? Noen som har vært borti lignende? Det er surt spesielt siden det ikke gikk mer enn en dag imellom, men er jo ikke snakk om mer enn 200kr?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

E2420HD har ikke høytalere men lydutgang men det har ikke G2420HD

 

det som er forskjell er kontrast og responsen

 

G2420HD: 40 000:1 og 5ms

E2420HD: 50 000:1 og 2ms

 

de 3 tingene er det som er forskjell så ja, E2420HD er den oppgraderte versjonen av G2420HD ;)

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

ser det men ifølge specs på komplett.no så er det kun lydutgang

 

men det er nok høytalere på au da så da er det 4 forskjellige ting

 

vil fortsatt si at det er den oppgraderte versjonen av G modellen

 

Står i spesifikasjoner innebygde høytalere.

 

Innebygde enheter Stereohøyttalere

 

Noe annet som står som jeg stusser litt over på E2420HD er

 

Responstid 5 ms

 

når det klart står i tittelen at den er en 2ms skjerm.

Lenke til kommentar

E2420HD har ikke høytalere men lydutgang men det har ikke G2420HD

Jo det har den.

 

Noe annet som står som jeg stusser litt over på E2420HD er

 

Responstid 5 ms

 

når det klart står i tittelen at den er en 2ms skjerm.

 

"Typisk svartid 5 ms (typisk); 2 ms (grått-til-grått)"

 

Dette er hentet fra produktsiden til G2420HD, men skjermer har generelt to ulike responstider. Jeg kan dessverre ikke belyse dette temaet stort mer, men det finnes sikekrt oppvakte hoder her som kan :)

Lenke til kommentar

Du får nok et 2.1 sett for den prisen som høres endel bedre ut enn de innebygde høyttalerne. Erfaringsmessig er innebygde høyttalere ikke noe særlig å skryte av, men det er praktisk hvis du har trangt skrivebord.

Men det er en ting til som skiller dem: 16 watt. Jeg trodde E-serien sto for eco - tydeligvis ikke.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...