Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

når bør 15åringen legge seg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har styrt min egen leggetid siden jeg var 14, tror jeg. En 15-åring er så gammel at han bør ha det største ansvaret for seg selv. Hvis han får frie tøyler vil han sikkert ta noen garvalg i begynnelsen, men det er slik man lærer. Og da er det best å lære i ung alder, slik at han ikke får tilpasningsproblemer noen år senere. Det gjelder ikke bare leggetid.

 

Eventuelt kan man fortelle 15-åringen at han kan legge seg når han selv vil, men han skal stå opp senest klokka 7 på hverdagene og 10-12 i helgene.

Lenke til kommentar

Jeg har styrt min egen leggetid siden jeg var 14, tror jeg. En 15-åring er så gammel at han bør ha det største ansvaret for seg selv. Hvis han får frie tøyler vil han sikkert ta noen garvalg i begynnelsen, men det er slik man lærer. Og da er det best å lære i ung alder, slik at han ikke får tilpasningsproblemer noen år senere. Det gjelder ikke bare leggetid.

 

Eventuelt kan man fortelle 15-åringen at han kan legge seg når han selv vil, men han skal stå opp senest klokka 7 på hverdagene og 10-12 i helgene.

 

Når jeg var rundt 12 fant mora mi ut at hu ikke gadd og be meg legge meg lenger... 2 uker med legging 3-4 fant jeg ut at det ikke var særlig, og etter det har jeg vært i seng rundt rimelig tid siden. Tror det er det beste valget for de fleste!

Lenke til kommentar

Jeg som 15åring må i ukedagene legge meg klokka 23.00, men mor og far legger seg klokka 22.30 så dermed blir det ofte til at jeg legger meg rund 1-2 tiden :p Men jeg synes det hadde vært rimelig å si klokka 23.30-00.00 på ukedager, og i helgene/feriene kan h*n legge seg når h*n selv føler for det

Lenke til kommentar

Hehe ja har lest en plass at vis man såve for lite i tenårings aldern utvikle hjernen seg ikke skikkelig så man blir "dummere" haha det fikk en god del av kompiser til å legge seg i skikkelig tider xD

 

Kanskje du burde legge deg litt tidligere?

 

"xD"

 

 

Hva vil du hen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Hehe ja har lest en plass at vis man såve for lite i tenårings aldern utvikle hjernen seg ikke skikkelig så man blir "dummere" haha det fikk en god del av kompiser til å legge seg i skikkelig tider xD

 

Kanskje du burde legge deg litt tidligere?

 

"xD"

 

 

Hva vil du hen?

 

Han mener at du skriver så forferdelig dårlig at du virker uintelligent som følge av for lite søvn i tenårene. Om du ikke skjønte det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe ja har lest en plass at vis man såve for lite i tenårings aldern utvikle hjernen seg ikke skikkelig så man blir "dummere" haha det fikk en god del av kompiser til å legge seg i skikkelig tider xD

 

Kanskje du burde legge deg litt tidligere?

 

"xD"

 

 

Hva vil du hen?

 

Han mener at du skriver så forferdelig dårlig at du virker uintelligent som følge av for lite søvn i tenårene. Om du ikke skjønte det.

 

 

forferdelig dårlig er nok litt overdreven, men jeg kan skrive også forferdelig vis dere overhode vil det^^. Jeg ta det ikke så nøye når jeg skrive noe randome innlegg på nett, også er jeg ikke norsk heller. De fleste ganger går jeg tidlig nok i senga, det finnes derimot veldig mange som tydeligvis ikke gjør det ^^

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...