Gå til innhold

Vil ta månedlig avgift for Call of Duty


Anbefalte innlegg

Dessuten, jeg har mine tvil om at det var IW som ville innføre IWnet også. Jeg tviler sterkt på at utviklerene i IW ikke forstod hvor ræva opplevelse det ville bli for PC spillerene spesiellt om de innførte IWnet. Det var nok økonomiske motiver bak og jeg har ingen problemer med å forestille meg at Activision (i.e. bobby selv) tvang det gjennom for å sikre høyere inntjening på bekostning av spilleopplevelsen.

Og for å hindre piratkopiering en del, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dessuten, jeg har mine tvil om at det var IW som ville innføre IWnet også. Jeg tviler sterkt på at utviklerene i IW ikke forstod hvor ræva opplevelse det ville bli for PC spillerene spesiellt om de innførte IWnet. Det var nok økonomiske motiver bak og jeg har ingen problemer med å forestille meg at Activision (i.e. bobby selv) tvang det gjennom for å sikre høyere inntjening på bekostning av spilleopplevelsen.

 

Blizzard har stor suksess med battle.net (og snart battle.net 2), så det er logisk at andre vil prøve å gjøre det samme. Når var sist gang noen faktisk prøvde noe nytt for en gangs skyld? ;)

Lenke til kommentar

Omtrent alle og enhver som hørte om iwnet på forhånd visste at det IKKE ville være en god løsning for PC spillerene. Har Blizzard FPS spill? Nei. Har de spill der det er mer enn, hva, 8 spiller på en gang? Nei. (se bort i fra WoW i denne sammenheng, hehe).

 

Ergo, ikke de samme premissene eller de samme tekniske utfordringene for å få det til å fungere sømløst og ikke minst Tilfredsstillende for spillere som er vandt med ett så himla mye bedre tilbud enn matchmaking og playerhosts.

 

Det er en grunn til at treyarch representativene går med T-shirts der det står "DEDICATED SERVER!" i store bokstaver når de går i intervjuer, for å si det slik. Det var en tabbe.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Ta betalt for en konsollport der spillerene selv må hoste gamet.

Høres ut som jævlig god butikk for IW.

Får håpe spillerene ikke er så naiave og at de faktisk kjøper rælet!

 

Jeg tror IW egentlig er ganske ferdig nå.

Endret av Pokey
Lenke til kommentar
– Jeg hadde elsket å se en online Call of Duty-verden. Jeg tror spillerne ville ha fått en mye mer overbevisende opplevelse. Jeg tror spillerne skriker etter det.

 

 

Hva slags forskjeller hadde spillerne sett når de hadde betalt hver måned, i forhold til hvordan det er nå? Mindre spillere er en ting, men jeg tror nok ikke noe som helst hadde skjedd. Tror han spillerne får en mer overbevisende spillopplevelse av at de betaler rett i lomma til Activision? Da må han nok tro om igjen.

Lenke til kommentar

Er litt vanskelig å forstå kva som eigentleg er meint her, men ein online Call of Duty-verden hadde kunne vært spennande det.

 

Om dei hadde laga eit CoD spel meir som eit MMORPG med enorme landskap der du kan forflytte deg fra slagmark til slagmark så vil nok det kunne være veldig artig.

 

Eit av dei største problema med MW2 er at karta er for små i forhold til å få utnytta snipere og luftstøtte. Det å bruke AC-130 til å bombadere eit område på ca 100x100 meter er jo fullstendig overkill, men hadde vi i eit MMORPG kunne brukt AC-130 til å bombadere ein heil by eller eit dalstrøk så hadde det blitt ein heilt anna ting.

Lenke til kommentar

Er litt vanskelig å forstå kva som eigentleg er meint her, men ein online Call of Duty-verden hadde kunne vært spennande det.

 

Om dei hadde laga eit CoD spel meir som eit MMORPG med enorme landskap der du kan forflytte deg fra slagmark til slagmark så vil nok det kunne være veldig artig.

 

Eit av dei største problema med MW2 er at karta er for små i forhold til å få utnytta snipere og luftstøtte. Det å bruke AC-130 til å bombadere eit område på ca 100x100 meter er jo fullstendig overkill, men hadde vi i eit MMORPG kunne brukt AC-130 til å bombadere ein heil by eller eit dalstrøk så hadde det blitt ein heilt anna ting.

 

Hvis dette er tilfellet han prøver å få frem, med måneds betalt. Skal hvertfall jeg kjøpe det. For å si det sånn, det er et spill jeg har lengtet etter. Et COD som bli FPSMMORPG. Det at COD skal få såpass store områder, der du må vandre til fots, krever jo et squad based system eller lignende. Om du vandrer alene dør du fort, og respawner langt faen i voll. Men er du i squad så vil det jo være folk der til å revive deg. Men her trur jeg det blir mer snakk om Battlefield 2. Og da vil også biler, fly, båter, helikoptere bli innvolvert som er player controlled. Og igjen, et slikt spill finnes allerede, MAG

 

Sjarmen med cod, er infantry. Og om de skal lage en Call of Duty-verden bør du komme opp med en satans god løsning. Men absolutt, tanken er god.

Lenke til kommentar

Tja, det er jo bare å lage en Stooor by og ha SIBO krigføring i stor skala. Er vanskelig å bruke både tanks, helikopter og fly der i stor utstrekning m.t.p. collateral damage (les: sivile tap).

 

 

Ett COD der du kunne være f.eks. en av mange tusen soldater som angriper/forsvarer sin lille del av en stor, dynamisk, persistent by tror jeg kunne blitt konge. Så lenge de får det til slik at utfallet av slag på virker andre direkte og at f.eks. spillet ikke lider for mye av instanseringen som evt. må til (muligheten til å forflytte seg "sømløst" mellom nabolag i den tenkte byen, men uten lagget som forbindes med MMOFPS i.e. at du har ca samme respons som på en 32p dedi server - ja, det er skikkelig vanskelig å få til...

 

Det ville nok krevd en kommandostruktur for å sørge for at soldater(spillere) ikke bare zerget i hytt og pine, men laget smart så tror jeg det kunne blitt, og unnskyld språket, faen så kult.

 

 

 

Bare synd jeg ikke tror Det som er igjen av activision har visjon eller ferdigheter til å utføre det på denne måten uten de som stakk fra IW.

Lenke til kommentar

Du har et poeng. Men selv om vi er i en CoD tråd, ville nok jeg si at dette er en jobb for ett nytt selskap som vil tenke nytt og nyskapende samtidlig å revolusjonere FPS spill verden. Men tenk deg a, en verden der du faktisk må stikke til en camp/base for å skifte armor, hente ammo, skaffe nye våpen osv. alt skjedde live. Men det er jo selvfølgelig ikke en fris-one bare veldig vanskelig å komme seg inn i. Godt bevoktet osv.

 

Jeg trur vi egentlig kan fastslå at det perfekte spillet, må vi vente lenge på eller aldri få sett noe til.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...