Gå til innhold

GeForce FX 5900ultra eller Raedon 9800pro?


Daehli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det kommer an på hva du syns er viktigst av et raskt kort eller et kort med god bildekvalitet.

Raskt kort = 5900 ultra

Bra bildekvalitet = 9800 pro

 

da ligger altså valget hos deg.

 

5900 ultra er ikke ute på det norske markede enda!

Den kommer ikke før rundt midten av juli i følge komplett.

Lenke til kommentar
Jeg har litt dårlig erfaring med ATi fra før av, med drivere etc..

men det har blitt bedre nå hører jeg.

 

Det er riktig, driverne har blitt MYE bedre. Personlig har jeg ikke hatt noen problemer med driverne enda.

 

Ellers: hva du enn velger, så er begge kortene utrolig kjappe, tror nok ikke du kommer til å slite med framerate på en stund.

Lenke til kommentar
det kommer an på hva du syns er viktigst av et raskt kort eller et kort med god bildekvalitet.

Raskt kort = 5900 ultra

Bra bildekvalitet = 9800 pro

 

da ligger altså valget hos deg.

 

5900 ultra er ikke ute på det norske markede enda!

Den kommer ikke før rundt midten av juli i følge komplett.

Jeg har best erfaringer med radeon jeg da... :woot: også trodde jeg det var omvendt... :roll:
Lenke til kommentar
skal du ha 128 mb eller 256 mb??

Jeg mener at 256 mb er nokså dårlig brukte penger enda.

 

I følge THG (thomshardware) så har en ikke behov for 256MB, du får omtrent den samme performancen helt til den dagen du skal kjøre

spill i mer enn 1600x1200 oppløsning.

 

syns jeg å huske det stod.

Lenke til kommentar

punkt

1 hvem spiller med den oppløsninga du oppga??de med kikkert??

2 Jeg hakke så veldig stor trod på at verken 9800 pro 128 mb eller 256 mb vil kunne spille doom 3 med den kvaliteten og oppløsningen(spillbart).

Når du får 49 fps med 9800 pro 256 mb i ut2k3 med 6*fsaa 1600*1200 .

det står her

men vi får se.

Driverene er jo ikke optimalisert til grafikkmotoren enda så det kan skje.

Lenke til kommentar
Når man kjører 6xAA + 16xAF i 1600x1200 med detaljene på fullt i Doom 3 så tror jeg nok de ekstra 128MB ram hjelper :)

 

 

jo,tror nok på må ha mye ram for og kjøre med 1600x1200 og 6x antialesing.(båndbredde er jo også viktig når man har så høy oppløsingen.

men jeg tror ikke dagens cpu"er klarer den jobben.

har ikke sett noe test,men med en xp2500-3000 kan man vel ikke få mye fps i (1600x 1200 6xaa)

 

jo.fant en link hvor di bruker 1600x 1200 4xaa(ikke x6)

 

http://www6.tomshardware.com/graphic/20030...fx_5900-13.html

Lenke til kommentar

Ifølge tester rundtomkring på netter er nok 5900U kraftigere enn Radeon9800Pro. Jeg går for nVidia denne ganga hvis de har et riktig produt å tilby (som ikke høres ut som bestemors støvsuger) og yter som det skal. Jeg venter til noen trofaste sider har gitt ut reviews av kortet og det er på markedet, så bestemmer jeg meg for kort. Og 3Dmark03 er ikke kortet selv. Husk det.

 

Tror en xp2500 klarer fint ved siden av et Radeon9800Pro eller GeForceFX5900U å kjøre 6xaa i 1600x1200. Nå er ikke den oppløsninga nødvendig, da det ser like smooth ut i 1280x1024. :yes:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

geforce fx 5900 ultra er det raskeste kortet, samtidig som det støyer mindre enn geforce 4 ti 4600 referansekortene..

dvs støyer mindre enn den oppgitte støymengden til geforce 4 ti 4600..

når det kommer til bildekvalitet så ligger 9800 pro foran, men som sagt så skal heller ikke nvidia og ati sammenlignes på 4xAA vs 4xAA pga nvidia sin løsning er annerledes og desto blir litt halvgalt utgangspunkt for sammenligning..

 

men når det er sagt, jeg har ikke hatt noe problemer med bildekvaliteten på mitt asus v8440, er liksom ingenting å klage på, og så lenge bildekvaliteten ikke er rett og slett bedriten ( noe som testene ikke sier den er på noen av kortene ) så føler jeg at ytelsen er det man burde se etter i dette tilfellet, og der ligger fx 5900 ultra foran.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...