Gå til innhold

Linje hastighet vs nedlastingshastighet


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har brebånd fra get med 16mb ps nedlastningshastighet og 1,7mb ps opplastingshastighet ifølge www.speedtest.net

 

Men, når jeg laster ned ting med Vuze og usenet (giganews.com) får jeg kun 2mb ps. hva skylles dette? ligger dette i hardiskens evne til og skrive dataen til disken (7200rpm) eller ligger det ett annet sted?

 

Har planer om og kjøpe 50/50 linja fra get men dette vil ikke være nødvendig om hastiheten ikke vil øke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva mener du med "ps" ?

 

jeg regner med at du skjønner at du skal dele linja på 10 ca så har du den reelle hastigheten

 

det er stor forskjell på bit og Byte... 1Byte er 8bits

 

har du 16mbits så skal du kunne laste ned med 1.7-1.9MB/s (det blir ikke å dele på 8 da ips og litt svinn stjeler litt slik at å dele på 10 er sikkert og godt.. noen leverer bedre enn andre)

 

bit skrives med liten b mens Byte skriver med stor B

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har også problemer med Giganews og Get. Har 26 Mbit/s linja, skal egentlig kunne klare over 3 MB/s. Men makser rundt 2.5 MB/s, men gj.snitt hastigheten ligger rundt 1.6 MB/s. Venter på svar fra get, må være der problemet ligger da alt er korrekt fra min side.

Bruker Europa serveren, prøvd USA serveren men ingen forskjell. 10 connections btw.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Kan være struping, men det kan også være pakketap, for lavt TCP receive window, svakheter med klienten du bruker, eller en dårlig router. Jeg får jevnt veldig nær maks hastighet fra Supernews med 8 connections og hellanzb. Har ikke noe å si for hastigheten om jeg bruker SSL. Tviler på at det har noe med harddisken, alle skal klare 2 MB/s greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...