Gå til innhold

HP Envy 1080 17" God pris og bra specs!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ny dato fra komplett: Ubekreftet dato 49 stk. 8.jul.2010 ;(

 

Sendte også mail til abbo.no:

"Hei!

 

Vår leverandør forventer denne in på lager ca 05.07.10.

 

Det er mulig det vil oppstå noen forsinkelser i forhold til denne datoen."

Endret av Swingeling
Lenke til kommentar

Jeg sendte en mail til HP support, som fortalte at maskinen vil være i Norge i midten av august.

Så tror jeg avbestiller å går for en Vaio istedenfor.

 

Har også lest en del på forum.notebookreview.com at alle eierene opplever ekstrem hete fra denne maskinen.

Altså den blir kokende varm på overflaten der handleddet hviler når en bruker maskinen, i tillegg til undersiden.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest den tråden blir det ikke hp envy på meg heller desverre...

 

Har lagt inn en bestilling på Asus X77JQ! Tror jeg blir fornøyd med den. :)

 

https://www.mpx.no/k...aspx?sku=574462

 

Varmeutviklingen skal ifølge tråden på notebookreview ha blitt bedre etter siste BIOS-update, så noen av temperaturmålingene kan være "feil".

Men såklart, det har jo en kraftig CPU og et kraftig skjermkort, så varme må man regne med. Er mer bekymret for en noe lav batterilevetid.

 

Dessverre synes jeg ikke at Asus'en er i nærheten av Envy'en når det gjelder ytelse. Den har blant annet mindre og tregere RAM enn Envy'en (Envy har 1333mhz, mens Asus'en har 1066mhz iflg. MPX), dårligere skjermkort, mindre oppløsning på skjermen og tregere harddisker. I tillegg har Envy'en støtte for 3 eksterne skjermer gjennom HDMI, VGA og Displayport, noe jeg setter pris på.

 

Håper likevel at du blir fornøyd med valget ditt! Noen ganger er varmeutvikling viktigere enn rå ytelse. =)

Lenke til kommentar

(Envy har 1333mhz, mens Asus'en har 1066mhz iflg. MPX),

 

Varierer, mange har fått 1333MHz RAM med maskiner selv om det står 1066MHz. Jeg har f.eks 1333MHz RAM på både min asus X77JA og Acer 5820TG, bortkastet dog, siden de bare har i5 CPU. Kun i7 quadcore prosessorene kan kjøre på 1333MHz minnehastighet.

 

Skulle gjerne hatt skjermoppløsningen til envyen, og skjermkortet om det ikke betyr for bråkete vifte, ellers er X77JA/JQ et godt valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...