Gå til innhold

Hva er galt med Hansol?


P4niX

Anbefalte innlegg

En kompis av meg har en Hansol 710A (om jeg ikke husker feil) som er uskarp i bildet, men om det er noe justerings mulighet for å sparke det opp litt, eller om det er teknisk feil på den vet jeg ikke.

 

Prøve å legge inn riktige drivere for skjermen på PC'en hans og endre litt på oppdaterings frekvensen, uten at det hjalp. Regnet heller ikke med det, da drivere har mere med fargetemperatur og slikt enn skarphet. Men lov å prøve. :)

 

Ellers så ga han opp den skjemen og kjøpte seg en 19" Phillips skjerm LCD til knallpris, ny ca 8-9K, men han med det kontakt nettverket, samt slik en kremmer han er så fikk han den for 4-5K ca, *sikle* vil ha.... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hansol skjermene er veldig ok når de fungerer, men har hatt 3 stk selv som alle etter noen måneder har fått samme feil. En 17" og to stk. 19" (920eD tror jeg det var) hvor skjermen blir helt svart, og den typiske tikke-lyden. 19" var også håpløse å få stilt moire skikkelig. Men mulig jeg som har hatt uflaks ;)

 

Ellers kjenner jeg flere som benytter Hansol og mener de er fornøyd.

Lenke til kommentar

Tror jeg tar sjansen på å bestille meg en Hansol 720D. Som sagt får jeg det nok på garantien om bildet fucker opp etter hvert. Har jo noen gamle drittskjermer (les: IBM-skjermer) liggende som kan brukes hvis jeg må reklamere på Hansolen :D

Lenke til kommentar

Da jeg ble konfirmert for (*telle på fingrene*) 4 år siden kjøpte jeg

en ganske dyr 17" (Hansol 710D) for at den skulle holde en stund.

Jeg var kjempefornøyd med skjermen i 2-3 år til tross for at det

er vanskelig å stille inn bildet på skjermen, det er nesten umulig

å unngå at ene siden av bildet blir litt rund/bøyd :p

 

De skarpeste av dere har kanskje regnet ut at jeg ikke har vært

helt fornøyd med skjermen det siste året? Jeg farter ganske mye

rundt på lan og en eller annen gang har enden av skjermkabelen

fått seg en trøkk slik at kabelen må ligge i en helt spesiell stilling

hvis jeg skal få med alle fargene på skjermen. Jaja, greit nok,

det er jo bare å bytte skjermkabelen ikke sant? NEI!! :evil::evil:

Det er ikke så lett for den andre enden av kabelen forsvinner

liksom rett inn i skjermen uten noen mulighet for å bytte den. :shrug:

 

Dette giddet jeg ikke en gang å prøve å få på garantien :D

så jeg sendte like godt en mail og forklarte situasjonen.

Etter noen dager kom svaret med en ca. pris på hva det ville koste

å ha den på reperasjon. x antall kroner for deler, x antall kroner

for arbeid og x antall kroner for transport. Jeg husker ikke tallene

lengere, men det var rundt 3000,- til sammen (altså nesten like

mye som jeg ga for skjermen i sin tid).

 

Så hva vil jeg frem til? Pass på at det er mulig å bytte skjermkabelen

når dere kjøper skjerm folkens! :p

Lenke til kommentar

Hansol sine 19" CRT skjermer er gode greier NÅR dem funker. Billige, med grei bildekvalitet, men(!) når de først bestemmer seg for å klikke (noe som desverre skjer ganske ofte :( ) så klikker de virkelig. Skjermene er også veldig følsomme for dårlige spenninger og slikt. Har vært borti et tilfelle der tre likedanne skjermer fikk nøyaktig samme feilen (Mangel på en eller to av fargene I RGB).

 

Mitt råd er; bruk heller litt penger på en dyrere, og bedre skjerm. Du får som oftest hva du betaler for. :wink:

Lenke til kommentar
Åssen greier man å skrape opp skjermen a? Prøvd å skrape av trusa til en modell på celebrities.com i det siste kanskje? :D

Ærlig talt det kan da umulig være et problem?

 

Det er ikke et problem, men det er ikke umulig å få det til heller... Alt som skal til er en liten stein, eller noe annet, som gnisser mot skjermen når den fraktes.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en 17" Hansol for ett par år siden (710P tror jeg den het) akkurat grunnet glimrende specs, og det var jo stor forskjell fra min gamle 15" som jeg hadde da.

Jeg valge Hansol grunnet pris/specs, men kvaliteten er heller laber.

Trodde lenge det var grunnet skjermkortet (gf2mx) men da jeg fikk meg Radeon9500 og skjermen var like uggen som før, var det jo ikke tvil.

Problemet jeg har er at den er alt for mørk!

I 3d spill er det helt tragisk, mens det ser greit ut i windows.

Den er litt uklar, spesielt i 1280*1024.

Det kan kompenseres en del med drivere og Powerstrip, men blir liksom aldri helt fornøyd.

Default fargeinnstilliger som jeg brukte lenge er helt på jordet, hvis du bestiller en hansol anbefaler jeg deg og gå i custom mode og ser om du kan få bedre bilde.

Jeg opplevde ett mye skarpere bilde og bedre farger.

Hadde jeg hatt penger til det når jeg valgte skjerm hadde jeg valg litt mer kvalitet...det er iværtfall mitt tips.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg en 17" Hansol for ett par år siden (710P tror jeg den het) akkurat grunnet glimrende specs, og det var jo stor forskjell fra min gamle 15" som jeg hadde da.

Jeg valge Hansol grunnet pris/specs, men kvaliteten er heller laber.

Trodde lenge det var grunnet skjermkortet (gf2mx) men da jeg fikk meg Radeon9500 og skjermen var like uggen som før, var det jo ikke tvil.

Problemet jeg har er at den er alt for mørk!

I 3d spill er det helt tragisk, mens det ser greit ut i windows.

Den er litt uklar, spesielt i 1280*1024.

Det kan kompenseres en del med drivere og Powerstrip, men blir liksom aldri helt fornøyd.

Default fargeinnstilliger som jeg brukte lenge er helt på jordet, hvis du bestiller en hansol anbefaler jeg deg og gå i custom mode og ser om du kan få bedre bilde.

Jeg opplevde ett mye skarpere bilde og bedre farger.

Hadde jeg hatt penger til det når jeg valgte skjerm hadde jeg valg litt mer kvalitet...det er iværtfall mitt tips.

 

Har samme skjerm, men har ikke opplevd noe av det du forteller om. Powerstrip bruker jeg uannsett, da det er viktig for meg å se skumle terroister som gjemmer seg i et mørkt hjønre når jeg spiller CS...

 

Men selv om jeg er fornøyd med min skjerm, så vil jeg nok være enda mer fornøyd med en ny skjerm nå. Hadde nok merka kvalitetsforskjell.

Jeg beholder nok denne skjermen til den sier "baj baj"...

 

Forresten så er ikke 1280x1024 4:3 format. Skal du kjøre den oppløsningen så er det 1280x960 som er riktig. Med LCD så er det 1280x1024... Bilde blir fortvekk dratt litt feil vei når man kjører 1280x1024, hos meg anyway...

Lenke til kommentar

Har egentlig merket litt av det samme som personen over... Litt dårlige muligheter til å stille opp lys-styrken.men - vet ikke helt hvorfor. med kontrast og brightness på max er det plagsomt med hvit skjerm, men litt for lite med mørk skjerm.

 

Hansol-skjermene har dog 3 års garanti, noe som er ganske greit. Det var en tidligere i temaet som hadde problemer med at bildet ble presset sammen på høyre kant, jeg hadde samme problemet. Så klikket plutselig skjermen og den var død. Skal sende mail til Effekt i mårra. =/

 

Jeg har forresten en 710D. fabelaktig skjerm helt til den bug'en inntraff.

Lenke til kommentar
Hansol sine 19" CRT skjermer er gode greier NÅR dem funker. Billige, med grei bildekvalitet, men(!) når de først bestemmer seg for å klikke (noe som desverre skjer ganske ofte :( ) så klikker de virkelig. Skjermene er også veldig følsomme for dårlige spenninger og slikt. Har vært borti et tilfelle der tre likedanne skjermer fikk nøyaktig samme feilen (Mangel på en eller to av fargene I RGB).

 

Mitt råd er; bruk heller litt penger på en dyrere, og bedre skjerm. Du får som oftest hva du betaler for. :wink:

 

Dette har aldri jeg opplevd. Min har aldri "klikket". Jeg har en Hansol 900P. Bildekvaliteten er OK. Jeg er enig i at du bør bruke mer penger på en dyrere skjerm. Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte en skikkelig skjerm når jeg først kjøpte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...