Gå til innhold

Acer Aspire TimelineX 5820TG

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det noen som har denne dataen, eller har peiling om den?

isåfall, er det noen spill den IKKE tar, evt. hvilket?

Er en ungdom som gamer endel og har veldig lyst å kjøpe meg ny data ;- )

-Johannes :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, er det noen som har denne dataen, eller har peiling om den?

isåfall, er det noen spill den IKKE tar, evt. hvilket?

Er en ungdom som gamer endel og har veldig lyst å kjøpe meg ny data ;- )

-Johannes :)

Maskinen er grei, men Acer er blitt veldig flinke til å stresse med nye produkter, som igjen fører til at de tryner. Selv hadde jeg satset på Samsung R580, eller Toshiba, de har begge 2 års garanti. De ligger sammen med ASUS med lavest prosent av maskinene som sendes tilbake, iforhold til antall solgte. Som er utrolig bra, på bunn ligger HP, ACER og Apple.

Men i seg selv er maskinen stilig, designet er enkelt og klassisk. Det er litt kjedelig at den føles veldig plastikk, men det gjør innmaten opp for. For å beholde batteritiden, må den unngå å alltid stå i lader, og skal den stå i laderen over lengre tid, skal batteriet tas ut.

Acer satser stort på TimeLine serien, men jeg føler de ikke holder mål, og derfor hadde jeg som sagt, satset på Samsung, eller Toshiba.

Skrevet

Hehe, takker for svar. Har en venn som sitter bokstavelig rett ved siden av meg med en data som har i5 prosessor, og er hakket dårligere. Han spiller nå CoD MW 2 på fullt, og har ikke hatt noen problemer med dataen siden han har kjøpt den. :- )

Er veldig bestemt på den, men finner du en bedre gaming laptop til prisen under 10 000,- , link meg! ;- ))

Mvh

Johannes :!:

Skrevet

MSI GX640/GX740 har jo mye bedre ytelse, men spesielt GX740 bråker ganske mye pga varmeutvikling. Men den koster under 10000kr og er strengt tatt ett beist ytelsesmessig. Amentio selger den.

Skrevet

Har liggende en bestilling inne på en 5820TG, men uvisst om/når jeg får den. Om jerg får den kommer jeg til å skrive en test av den.

Om du er opptatt av batterilevetid og allikevel vil ha bra ytelse og lite støy er det en passende maskin.

Skrevet

Hei.

Jeg lurer også litt på å kjøpe denne. Samtidig har Multicom sin Compal NBLB2 muligheter for bedre skjerm og Intel Gen2 SSD disk om man legger på 2 lapper.

Jeg er veldig i tvil hva jeg skal velge.

Skrevet (endret)

Maskinen er grei, men Acer er blitt veldig flinke til å stresse med nye produkter, som igjen fører til at de tryner. Selv hadde jeg satset på Samsung R580, eller Toshiba, de har begge 2 års garanti. De ligger sammen med ASUS med lavest prosent av maskinene som sendes tilbake, iforhold til antall solgte. Som er utrolig bra, på bunn ligger HP, ACER og Apple.

Men i seg selv er maskinen stilig, designet er enkelt og klassisk. Det er litt kjedelig at den føles veldig plastikk, men det gjør innmaten opp for. For å beholde batteritiden, må den unngå å alltid stå i lader, og skal den stå i laderen over lengre tid, skal batteriet tas ut.

Acer satser stort på TimeLine serien, men jeg føler de ikke holder mål, og derfor hadde jeg som sagt, satset på Samsung, eller Toshiba.

Er det ikke de tidligere modellene til Acer som har et dårlig rykte på seg da? Og de billige variantene. Ikke maskinene opp mot 10k?

Og batteriet, er det ikke slik at ladingen stoppes når batteriet er fullt? Altså spiller det ingen rolle om den står i konstant? Man må bare passe på å tømme batteriet helt en gang pr mnd for å gi det en liten kick.

Du sier maskinen ikke holder mål uten å komme med annet enn at Acer stresser med produkter, maskinen føles plastikk (?) og batteriet må gjetes. Har du brukt maskinen selv eller er det slik at du ønsker å promotere andre produkter?

Bortsett fra det du har nevnt. Hvorfor holder den ikke mål? Man får da vitterlig mye for pengene vil jeg si. Tynn, lett, meget god batteritid, godt grafikkort HD 5650, 4gb dd3minne, i5/i7 prosessor, 640gb harddisk, cdrw og optisk spdif. Dette til rundt 7000,- for i5 varianten.

Gi meg en toshiba med like mye for pengene. Har prøvd å finne det.

Edit: Og garantitid på 2 år er vel ikke så viktig? Man har jo uansett reklamasjonsrett i følge kjøpsloven for feil på produkt. Garanti er kun noe man får fra produsent. Selv om den er gått ut etter et år, gjør mange feilen å ikke reklamere siden de tror man da må betale. Det er dumt.

Endret av Aliventerio
Skrevet

Jeg må si meg enig med Aliventerio her. Det er alt for mange som sutrer og farger innlegg på grunnlag av at de har hatt uflaks med ett innkjøp eller to.

Forbrukere i Norge står veldig sterkt med regelen om 5 års reklamasjonsrett som i praksis nesten er en livstidsgaranti.

De fleste vil bytte ut en bærbar pc som nærmer seg 5 år uansett.

Etter å ha fulgt med på dette forumet og jobbet med IT siden slutten på 80 tallet så kan jeg ikke si at noen pc produsenter peker seg ut i spesielt negativ retning med hensyn til ekstremt dårlig kvalitet på produktene sine.

Noen har innimellom uflaks med hele serier av maskiner, men dette gjelder for nesten alle produsenter, og alle prøver og rydde opp i dette etter beste evne. Det er jo ingen som vil ødelegge levebrødet sitt med ett dårlig rykte.

Når det er sagt så linket jeg en test som kanskje var litt farget av forfatteren av testen, men som nok gir ett pekepinn om hvilke merker som historisk(siste 3år) har hatt de mest solide maskinene.

Hvis man har fulgt litt med på forumet så ser man at alle tallene kanskje ikke stemmer helt overens med hvilken tilbakemelding brukere gir på de forskjellige merkene, bl.a. Acer.

Acer gjorde det ikke spesielt godt i denne testen, men får generelt veldig mye skryt av brukere her på forumet, så man bør kanskje sile litt på den informasjonen man har tilgjengelig.

Skrevet (endret)

Når det er sagt så linket jeg en test som kanskje var litt farget av forfatteren av testen, men som nok gir ett pekepinn om hvilke merker som historisk(siste 3år) har hatt de mest solide maskinene.

Hvis man har fulgt litt med på forumet så ser man at alle tallene kanskje ikke stemmer helt overens med hvilken tilbakemelding brukere gir på de forskjellige merkene, bl.a. Acer.

Acer gjorde det ikke spesielt godt i denne testen, men får generelt veldig mye skryt av brukere her på forumet, så man bør kanskje sile litt på den informasjonen man har tilgjengelig.

Hvilken test var dette? Har du en link til den? Mitt inntrykk ang Acer her på forumet (av det jeg har lest da) er at at Acer får et dårlig stempel. Noe som er gjenganger på andre fora. Men jeg har inntrykk av at dette gjelder for de såkalte "billigutgavene". Kan det være riktig?

Mulig disse rimelige pc'ene (fordi de selger godt pga pris) skaper et dårlig bilde for de litt bedre Acer maskinene i den testen?

Slik TimelineX fremstår, ser det ut for meg å være et meget godt kjøp. Jeg vurderer den faktisk selv, spesielt nå som man kan få 5820TG til 7000,-. Jeg har ikke funnet noe annet på markedet som kan vise til like mye for pengene. Jo Asus er bra, Toshiba likeså, men jeg ser ikke poenget å betale 2000kr mer for et annet merke. Som du sier kan man være uheldig med feilvare der også, selv om enkelte tester hevder sjansen er mindre der. Vel, jeg bare stoler ikke blindt på disse testene og deres "agenda" :-)

Endret av Aliventerio
Skrevet

Vel, jeg har hatt 4 acer maskiner uten feil.

Hatt 2 asus, der en var DOA.

OMFG, asus må jo være DRITDÅRLIG!

Nei sånn alvorlig; Acer er rimelig og acer har en stor markedsandel, det er derfor fler folk som har problemer selv om % andelen med feil er samme som for mange andre merker. Derfor leser man også om flere med acer feil enn andre.

Men for all del, lav pris kan bety snarveier under produksjon, noe som de fleste produsenter finner ut nå og da.

Jeg har ingen problemer med acer og tar gjerne en acer før en HP (med unntak av HP sin proffserie + envy serien) siden jeg føler HP sine billigmaskiner er dårligere enn acer sine billigmaskiner.

Skrevet

Skulle gjerne hatt en bra HP igjenn, men de kan rett og slett ikke måle seg

på pris/komponeneter for tiden.

Har brukt den samme HP siden 2004, har vert flawless utenom at hardisken tok kvelden.

Ikke umulig at det blir en Acer, så kan en heller kjøpe en ny om noen år. Istedet for å kjøpe en veldig dyr pc nå.

Irriterer meg at alle laptopper nå er widescreen, alle er jo så sinnsvakt brede.

Skrevet

Kjøpte en sånn her acer i går. Storfornøyd foreløpig i hvertfall. Veldig stor forskjell i bygge kvaliteten på den her og den gamle acern jeg hadde.

Skrevet (endret)

Kjøpte en sånn her acer i går. Storfornøyd foreløpig i hvertfall. Veldig stor forskjell i bygge kvaliteten på den her og den gamle acern jeg hadde.

Se der ja. Er nok noe i at disse testene som er svært negative til Acer er preget av eldre eller billige Acer maskiner. Tipper TimelineX TG er helt på høyde med om ikke bedre enn Asus i samme prisklasse. Hardware slår de jo Asus lett mtp pris.

Endret av Aliventerio

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...