Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen her som har erfaringer med iphone og klipsch image s4? vurderer å kjøpe de ørepluggene, men er litt usikker. Noen som kan anbefale? hva er eventuelt bra med de?

 

De jeg har nå er skullcandy full metal jacket.

 

Eg har disse og må si meg fornøyd :) De sitter godt i ørene, man får med noen ekstra "propper" slik at man kan teste ut litt hvilke man foretrekker. De isolerer lyden ute ganske godt til å vere av denne typen og lyden er etter min mening ganske bra, uten at eg skal pårope meg det å vere av den audiofile typen.

 

Sammenlignet med Koss The Plug, føles disse himmelsk å ha i ørene.

Lenke til kommentar
Må alt av nedlastning gå gjennom Itunes - slik at man alltid egentlig er avhengig av en PC

 

Du er ikke avhengig av en PC. Du kan kjøpe alt på telefonen - både musikk (iTunes på telefonen) og programmer (app store på telefonen) og laste disse ned over f.eks. 3G eller WiFi alt ettersom. Enkelte programmer er imidlertid så store at du får beskjed om å bruke sistnevnte.

 

Men iTunes på PC-en tar backup av telefonen og har enkelte andre funksjoner som tross alt er greit å ha, så...

Lenke til kommentar

Er det sant at iPhone 4 er veldig følsom mot kulde? Mamma kom med en "advarsel" i stad at den nye iPhone (4'ern) tålte kulde svært dårlig.

Kan hende det hun sier bare er tull, men er litt leit med en telefon som ikke tåler kulde, når du bor i Norge :p

Dette er bare tull. Jeg er inne til førstegangstjeneste og tjenestegjør på Gardermoen. Der har vi ikke åpent internett tilgjengelig, så jeg bruker mobilen veldig mye som modem. Da legger jeg den utenfor for å få best mulig signaler, så trekker jeg kabel inn med døren igjen. Den har flere ganger ligget ute over mange timer (mer enn 4-5 timer i strekk), i temperaturer kaldere enn -15 grader. Den tok ikke skade av dette. Nå skal det sies at jeg tror ikke noen telefoner har særlig godt av å oppleve -15 grader over tid, men når jeg bruker den som modem og den hele tiden laster ned (og er aktiv), holder den seg et par grader over utetemeraturen, så tviler på at kjernetemperaturen faller lengre ned enn noen få minusgrader.

 

Uansett, min telefon tåler kulde utmerket.

 

Problemet er vel når den utsettes for store temperatursvingninger. (-15 ute til + 20 inne) Da kan det skapes kondens/fukt noe som ikke er bra. Dette gjelder vel ikke bare iPhone men alle elektroniske dupeditter.

Lenke til kommentar

Nei, det har ingenting med bindingstid å gjøre.

 

Du kan lese mer om det her:

 

http://ifon1.no/iphone/guider.html

 

Takk for svar - ble litt klok, men ikke helt.

 

Ødelegger man telefonen på denne måten - eller kan jeg som ikke er helt smart ødelegge telefonen hvis jeg prøver meg på dette.

 

Er dette noe Apple anbefaler en å gjøre.

 

Kan garantien ryke

 

Kona vurder slik telefon - ring, sms, mms, litt internett og litt gøy ---> trenger hun å jailbreake telefonen da

 

eller bør det gjøres uansett - for da blir den bedre.

 

Kommer til å kjøpe åpen tlf via Apple....

Lenke til kommentar

Nei, det har ingenting med bindingstid å gjøre.

 

Du kan lese mer om det her:

 

http://ifon1.no/iphone/guider.html

 

Takk for svar - ble litt klok, men ikke helt.

 

Ødelegger man telefonen på denne måten - eller kan jeg som ikke er helt smart ødelegge telefonen hvis jeg prøver meg på dette.

 

Er dette noe Apple anbefaler en å gjøre.

 

Kan garantien ryke

 

Kona vurder slik telefon - ring, sms, mms, litt internett og litt gøy ---> trenger hun å jailbreake telefonen da

 

eller bør det gjøres uansett - for da blir den bedre.

 

Kommer til å kjøpe åpen tlf via Apple....

 

Mener garantien ryker når du jailbreaker tlf, men folk sier også at det er bare å gjenopprette tlf til fabrikk instillinger så er det ikke mulig å merke det (ingen sikker kilde dette her + at du har faren for at tlf kan få en garantifeil som gjør at du ikke får slått den på og dermed ikke gjenopprettet den)

 

Men dersom kona di bare skal bruke tlf til sms, MMS, ringing, surfing og spill så ser ikke jeg at det er noe vits i å jailbreake tlf.

Lenke til kommentar

Nei, det har ingenting med bindingstid å gjøre.

 

Du kan lese mer om det her:

 

http://ifon1.no/iphone/guider.html

 

Takk for svar - ble litt klok, men ikke helt.

 

Ødelegger man telefonen på denne måten - eller kan jeg som ikke er helt smart ødelegge telefonen hvis jeg prøver meg på dette.

 

Er dette noe Apple anbefaler en å gjøre.

 

Kan garantien ryke

 

Kona vurder slik telefon - ring, sms, mms, litt internett og litt gøy ---> trenger hun å jailbreake telefonen da

 

eller bør det gjøres uansett - for da blir den bedre.

 

Kommer til å kjøpe åpen tlf via Apple....

 

Mener garantien ryker når du jailbreaker tlf, men folk sier også at det er bare å gjenopprette tlf til fabrikk instillinger så er det ikke mulig å merke det (ingen sikker kilde dette her + at du har faren for at tlf kan få en garantifeil som gjør at du ikke får slått den på og dermed ikke gjenopprettet den)

 

Men dersom kona di bare skal bruke tlf til sms, MMS, ringing, surfing og spill så ser ikke jeg at det er noe vits i å jailbreake tlf.

 

Takk for svar!

 

Tror ikke det blir noe jailbreak her med det første.

 

Tror heller ikke jeg har det behovet om jeg hiver meg inn i Apples verden.

 

En annen ting - Ipod touch (den nye snertne) noen mente man heller burde få seg en slik (mer tidløst) og heller kjøpe en rimeligere telefon.... Tanker om det??

Lenke til kommentar
Må alt av nedlastning gå gjennom Itunes - slik at man alltid egentlig er avhengig av en PC

Nei, du har appstore og iTunes på telefonen også. Det er kun om du skal overføre noe du har på pcen til telefonen at pc er nødvendig.

 

jeg oppfarter en smarttelefon som en telefon med mage avanserte funksjoner som skal være enkel å bruke.

Hvor har du denne definisjonen fra? Jeg har aldri hørt at en telefon må være "enkel å bruke", noe iPhone er, for at det skal kunne defineres som smarttelefon. Vi har allerede fått avkreftet at alarmklokke har noe med smarttelefon å gjøre, så hvilke andre problemer/begrensninger mener du gjør at telefonen ikke kan defineres slik?

Lenke til kommentar
Må alt av nedlastning gå gjennom Itunes - slik at man alltid egentlig er avhengig av en PC

Nei, du har appstore og iTunes på telefonen også. Det er kun om du skal overføre noe du har på pcen til telefonen at pc er nødvendig.

 

jeg oppfarter en smarttelefon som en telefon med mage avanserte funksjoner som skal være enkel å bruke.

Hvor har du denne definisjonen fra? Jeg har aldri hørt at en telefon må være "enkel å bruke", noe iPhone er, for at det skal kunne defineres som smarttelefon. Vi har allerede fått avkreftet at alarmklokke har noe med smarttelefon å gjøre, så hvilke andre problemer/begrensninger mener du gjør at telefonen ikke kan defineres slik?

 

Definisjon smarttelefon kommer nok av at den har mange smarte funksjoner.

Smarte funksjoner skal normalt også gjøre at det er enkelt å få til de man ønsker å gjøre , eller så ser jeg ikke noe poeng med at funksjonen er smart

 

Om IPhone er enkel å bruke kan jeg bare si tja, det stemmer sikker for de fleste.

Nå er det flere diskusjoner i media , bl.a her på forumet som tilsier at den er ekkel å bruke for en god del personer , som ikke får til det de ønsker å gjøre eller ikke vet hvordan man skal gjøre det . Da spør jeg hvordan kan den være enkel å bruke da ?

Lenke til kommentar

Definisjon smarttelefon kommer nok av at den har mange smarte funksjoner.

Smarte funksjoner skal normalt også gjøre at det er enkelt å få til de man ønsker å gjøre , eller så ser jeg ikke noe poeng med at funksjonen er smart

Jeg har ingen doktorgrad innen mobiltelefoni og definisjoner, derfor googlet jeg "definition+smartphone" og i følge wikipedia er definisjonen følgende:

A smartphone is a mobile phone that offers more advanced computing ability and connectivity than a contemporary basic feature phone.[2] Smartphones and feature phones may be thought of as handheld computers integrated within a mobile telephone, but while most feature phones are able to run applications based on platforms such as Java ME,[3] a smartphone allows the user to install and run more advanced applications based on a specific platform.

Det står ingenting om at noe skal være lett der, eller på noen andre definisjoner jeg har sett. Det du har nevnt i denne tråden er det første jeg har hørt om slikt.

 

Om IPhone er enkel å bruke kan jeg bare si tja, det stemmer sikker for de fleste.

Nå er det flere diskusjoner i media , bl.a her på forumet som tilsier at den er ekkel å bruke for en god del personer , som ikke får til det de ønsker å gjøre eller ikke vet hvordan man skal gjøre det . Da spør jeg hvordan kan den være enkel å bruke da ?

Som jeg sa tidligere her, telefonen er lett å bruke - Jeg har ihvertfall fortsatt ikke kommet over noe hvor jeg har hatt vansker. Problemet er at det ikke følger med noe som forteller deg hvordan du skal bruke den. Det var feks først for noen få dager siden jeg fant ut hvordan jeg kan manuelt zoome i nettleseren. Det var såre enkelt, men uten forklaring er ikke sjansen så stor for at en finner det ut av seg selv. DET er problemet med iPhones brukervennelighet i mine øyne.

Lenke til kommentar

Definisjon smarttelefon kommer nok av at den har mange smarte funksjoner.

Smarte funksjoner skal normalt også gjøre at det er enkelt å få til de man ønsker å gjøre , eller så ser jeg ikke noe poeng med at funksjonen er smart

Jeg har ingen doktorgrad innen mobiltelefoni og definisjoner, derfor googlet jeg "definition+smartphone" og i følge wikipedia er definisjonen følgende:

A smartphone is a mobile phone that offers more advanced computing ability and connectivity than a contemporary basic feature phone.[2] Smartphones and feature phones may be thought of as handheld computers integrated within a mobile telephone, but while most feature phones are able to run applications based on platforms such as Java ME,[3] a smartphone allows the user to install and run more advanced applications based on a specific platform.

Det står ingenting om at noe skal være lett der, eller på noen andre definisjoner jeg har sett. Det du har nevnt i denne tråden er det første jeg har hørt om slikt.

 

Om IPhone er enkel å bruke kan jeg bare si tja, det stemmer sikker for de fleste.

Nå er det flere diskusjoner i media , bl.a her på forumet som tilsier at den er ekkel å bruke for en god del personer , som ikke får til det de ønsker å gjøre eller ikke vet hvordan man skal gjøre det . Da spør jeg hvordan kan den være enkel å bruke da ?

Som jeg sa tidligere her, telefonen er lett å bruke - Jeg har ihvertfall fortsatt ikke kommet over noe hvor jeg har hatt vansker. Problemet er at det ikke følger med noe som forteller deg hvordan du skal bruke den. Det var feks først for noen få dager siden jeg fant ut hvordan jeg kan manuelt zoome i nettleseren. Det var såre enkelt, men uten forklaring er ikke sjansen så stor for at en finner det ut av seg selv. DET er problemet med iPhones brukervennelighet i mine øyne.

 

Hvis man ser Apple mac os så er det meningen ( slik det er påstått ) at det skal være så enkelt å bruke at man skal kunne ta det i bruk uten opplæring.slik burde det også være for en telefon for at man skal kalle det enkelt.

Likevel så vil alle si at det er så enkelt å bruk det. Det er lit misvisende da man må ha lit opplæring først.

Slik er de nesten uansett hva man skal bruke til gjøre et eller annet med.

 

Det som kan virke enkelt er at hvis man har drevet med datamaskiner eller telefoner i mange år så forstår man hva mskal gjør når tar i bruk en andre ting s..feks en IPhone

 

Så for dem som har vert borte i lignede ting før er det enkelt , men for andre er det ikke enkelt.

min definisjon på "enkelt" er at det er enkelt å bruke for de som ikke kan det fra før

 

at IPhone ikke føles like enkelt for alle kommer nok av at man må gå gjennom noen "kanaler" for å få laste ned og gjort mange av tingen man ønsker å gjøre , i motsetning til mange andre telefoner og dingser som har langt flere "kanaler" å velge mellom

Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri hatt mac eller iphone før jeg kjøpte iPhone 4. Null problemer. Dessuten henger du deg fortsatt opp i at telefonen må være lett å bruke for å være smarttelefon, noe jeg har avkreftet som feil fra din side. Dessuten, har du noen gang hatt en telefon fra en annen produsent enn din forrige og forstått alt med en gang? Jeg har aldri det.

 

edit:

at IPhone ikke føles like enkelt for alle kommer nok av at man må gå gjennom noen "kanaler" for å få laste ned og gjort mange av tingen man ønsker å gjøre , i motsetning til mange andre telefoner og dingser som har langt flere "kanaler" å velge mellom

Hva mener du nå? Snakker du om jailbreaking? Jeg er ganske sikker på at om en person som er såpass ukjent med mobiltelefoner og vanlig fornuftighet ikke vil vite hva det å jailbreake er engang.

Endret av BTK Nyhus
Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri hatt mac eller iphone før jeg kjøpte iPhone 4. Null problemer. Dessuten henger du deg fortsatt opp i at telefonen må være lett å bruke for å være smarttelefon, noe jeg har avkreftet som feil fra din side. Dessuten, har du noen gang hatt en telefon fra en annen produsent enn din forrige og forstått alt med en gang? Jeg har aldri det.

 

edit:

at IPhone ikke føles like enkelt for alle kommer nok av at man må gå gjennom noen "kanaler" for å få laste ned og gjort mange av tingen man ønsker å gjøre , i motsetning til mange andre telefoner og dingser som har langt flere "kanaler" å velge mellom

Hva mener du nå? Snakker du om jailbreaking? Jeg er ganske sikker på at om en person som er såpass ukjent med mobiltelefoner og vanlig fornuftighet ikke vil vite hva det å jailbreake er engang.

 

Jeg snakker om de som ikke får telefonen til å virke som de ønsker.

Det kan god hende at den er for avansert for akkurat de brukerne , men når de nå ønsker en telefon men funksjoner som bare såkalte smarttelefoner har så må man ha fusjoner som de får til bruke.

 

Jeg snakker om at så mange klager på at de ikke får til å lastet ned fra andre sider en det Apple styrer.

 

Jeg tro at du har et lit annet syn på begrepet enkelt en det jeg har.

greit nok. det finnes flere nivåer på enkelthet.

 

Hvis Iphone er så enkel å bruke , hvor oppfatter da ikke all det slik ?

hvorfor må noen endre alt før den "virker" ( såkalt jallabreaking ) ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...