Gå til innhold

Trenger tips til trening av armer. Under 16.


Gjest Slettet-GlDE6z

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja du får sterke muskler ved lette vekter.

 

skal prøve å forklare greit:

 

Når man trener tunge vekter så øker man størrelsen på musklene kraftig fordi man bruker kreftene fulle ut og da strekkes skinnet og musklene ut, da bygges det også vev i disse musklene men det vil være et mellomrom der i vevet

 

når man trener lette vekter så strekker du ikke ut skinnet eller musklene men man bygger muskelvev og størrelsen endrer seg kun når det blir laget nye vev. dermed er vevene mye mer kompakt sammenlagt enn ved tunge vekter og det gir en mye større kraft enn ved å ha mellomrom i vevene slik man får med tunge vekter

 

prøv å tenk på et tau. hvis du har 9 tynne strimler som du tvinner sammen til et tau. det tauet vil klare å holde mye mer vekt hvis de 9 strimlene er kompakt inntil hverandre enn hvis det er små mellomrom mellom de

 

når du trener lette vekter så strekker du ikke skinn eller musklene (øker størrelsen) men du bygger nye muskelvev tett i tett i tett og dermed øker størrelsen bare bittelitt fordi den trenger nye plass til nye vev etterhvert men siden det er så kompakt så er det ikke mye i størrelse man øker

 

når du trener tunge vekter så strekker du på musklene og skinnet og øker størrelsen før du bygger nye vev, og dermed vil ikke vevene bygges like kompakt og tett inntil hverandre og dermed vil du ikke være like sterk

I disse mellomrommene så vil det dannes fett istedenfor muskelvev og det er en av de store grunnene til hvorfor

 

se på boksing eller annen kampsport, hvorfor tror du en liten tynnflis klarer å banke en svær en? fordi han er rask og liten? nei vettu, nytter ikke det da han svære har bra med fett i forsvar slik at han tåler en del. styrken til han tynne er så bra at det nytter ikke å være svær fordi forsvaret hans blir gjennomtrengt av styrken til han tynne

 

 

er du med på hva jeg mener?

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

StikkKontakt:

 

1. Du blir ingen stor muskelbunt over natta selv om du trener med vekter! Det tar tid. Trening med vekter vi bare være med på å forme kroppen din bedre, slik du vil.

 

2. Slutt å si at styrketrening for folk under 16 ødelegger musklene dine. For det første så kan ikke kroppen din lese tall osv. Så den dagen du fyller 16 så er kroppen din klar for styrketrening, men uka før så var den ikke det? Man anyways, det er bare en MYTE! Du tror vel man blir feit av proteinpulver også da kanskje? Les her:

 

Hvem har ikke hørt at styrketrening hemmer den naturlige veksten? Denne påstanden er ikke vitenskaplig forankret. Styrketrening øker nemlig beinmineraltettheten, som kan sikre deg godbeinhelse senere i livet. Man bør likevel unngå å trene for tungt. I flere studier på barn og unge ned i 5-årsalderen ser man nemlig at det å trene ulike øvelser (f.eks armhevninger) med lettere vekt: 10-15 repetisjoner gir størst effekt på styrke og muskelmasse. <-- merk! her er det snakk om 5-årsalderen. Du er mye eldre enn det.

 

Hva med risikoen for skader? Den er betydelig mindre, om man sammenligner styrketrening med tilsyn og fri lek uten tilsyn (for eksempel fotball). I en større oversiktsartikkel ble det registrert 3 skader på 200 barn som drev styrketrening fra 8-21 uker. Fordelt på antall treningstimer, tilsvarer dette 1 skade per 2000 trening. Hos jenter som spilte fotball ble det registrert 4 skader per 1000 treningstimer. Med andre ord – det er en betydelig større risiko for skader i ballidrett.

 

I flere tilfeller har man også sett at styrketrening kan være med og redusere risikoen for skader under annen aktivitet. I fotball vil det være viktig å kunne styrke balansen mellom framside- og bakside lår. Styrkeøvelser med og uten kroppsvekt vil i så måte være ypperlig – da de både er skadeforebyggende i tillegg til at de virker prestasjonsfremmende.

 

 

Det er forøvrik hentet herfra, og det er backet opp med mange studier og referanser. Listen er lang:

 

 

 

 

Referanser:

1. Folkehelseinstituttet (www.fhi.no)

 

2. Helsedirektoratet (www.shdir.no)

 

3. Klok av skade (www.klokavskade.no)

 

4. Juliusseon PB et al. Acta Paediatr. 2007;96 (9) 1333-1337

 

5. Wilmas K et al. Tidsskr Nor lægeforen. 2005; 125 (22): 3088-3089

 

6. Bass SL. Sports med 2000; 30 (2):73-78

 

7. McGuigan MR et al. J Strength Cond. Res 2009; 23 (1): 80-85

 

8. Schwingshandl J et al. Arch Dis Child. 1999; 81 (5): 426-428

 

9. Shaibi GQ et al. Med Sci Sports Exerc 2006: 38 (7): 1208-1215

 

10. Treuth MS et al. Med Sci Sports Exerc. 1998; 30 (7) 1130-1136

 

11. Yu CC et al. J Strength Cond Res. 2005; 19 (5) 667-672

 

12. MacMahon JR. Am J Dis Child 1988; 142 (5) 480-481

 

13. Weltman A et al. Am J Dis Child 1998; 141 (7) 777-780

 

14. Behm DG et al. Appl Physiol Nutr. Metab 2008; 33 (3): 547-561

 

15. Gill TJ, Micheli LJ. Clin Sports Med 1996; 15 (2) 401-423

 

16. Jaric S et al. Eur J Appl Physiol Occup Physiol 1995; 71 (5) 464-468

 

17.Malina RM, Bouchard C. Growth, maturation, and physical activity, Human Kinetics 1991

 

18. Fleck SJ, Kraemer WJ. Designing resistance training programs, Human Kinetics 2004

 

19. Rowland TW. Children's exercise physiology, Human Kinetics. 2005

 

20. Kraemer WJ, Fleck SJ. Strength training for young athletes; Safe and effective exercises for performance, Human Kinetics 2005

 

21. World health organization (www.who.int/en)

 

 

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

da syns jeg du skal ta 9 tynne strå sammen til et tau og prøve et experiment. den ene testen så har du en teip bit rundt de ganske så stramt og den andre testen har du ingen teip rundt til å binde de. så ser du hvilken av de som tåler mest vekt.

 

hvilket tau ryker først med 30kg vekt hengende i seg?

Lenke til kommentar

ja du får sterke muskler ved lette vekter.

 

skal prøve å forklare greit:

 

Når man trener tunge vekter så øker man størrelsen på musklene kraftig fordi man bruker kreftene fulle ut og da strekkes skinnet og musklene ut, da bygges det også vev i disse musklene men det vil være et mellomrom der i vevet

 

når man trener lette vekter så strekker du ikke ut skinnet eller musklene men man bygger muskelvev og størrelsen endrer seg kun når det blir laget nye vev. dermed er vevene mye mer kompakt sammenlagt enn ved tunge vekter og det gir en mye større kraft enn ved å ha mellomrom i vevene slik man får med tunge vekter

 

prøv å tenk på et tau. hvis du har 9 tynne strimler som du tvinner sammen til et tau. det tauet vil klare å holde mye mer vekt hvis de 9 strimlene er kompakt inntil hverandre enn hvis det er små mellomrom mellom de

 

når du trener lette vekter så strekker du ikke skinn eller musklene (øker størrelsen) men du bygger nye muskelvev tett i tett i tett og dermed øker størrelsen bare bittelitt fordi den trenger nye plass til nye vev etterhvert men siden det er så kompakt så er det ikke mye i størrelse man øker

 

når du trener tunge vekter så strekker du på musklene og skinnet og øker størrelsen før du bygger nye vev, og dermed vil ikke vevene bygges like kompakt og tett inntil hverandre og dermed vil du ikke være like sterk

I disse mellomrommene så vil det dannes fett istedenfor muskelvev og det er en av de store grunnene til hvorfor

 

se på boksing eller annen kampsport, hvorfor tror du en liten tynnflis klarer å banke en svær en? fordi han er rask og liten? nei vettu, nytter ikke det da han svære har bra med fett i forsvar slik at han tåler en del. styrken til han tynne er så bra at det nytter ikke å være svær fordi forsvaret hans blir gjennomtrengt av styrken til han tynne

 

 

er du med på hva jeg mener?

 

Veldig fine teorier, men det holder ikke vann. Alle verdens fremste coacher innen styrkeløft/kroppsbygging og olympisk vektløfting sier akkurat det motsatte som deg, de har også forsket på muskler og styrke på flere tiår.

 

%80-100 av 1RM - 1-5 reps er best for styrke og nervesystemet.

%60-80 av 1RM - 6-10 reps er best for muskelmasse.

 

La meg først bare gjøre noen par ting klart for deg. En muskel består av tre fibre; I, lla og llx. Så for å si det, en muskel inneholder kun %100 vev. Det kan ikke komme fett i mellom musklelvevene. Ta deg selv på magen og prøv å drag opp skinnet. Da er det skinnet og fett du drar opp mens musklene står støpt igjen.

 

Alle verdensterkeste trener med 1-5 reps så nærmt utmattelse som overhode mulig, alle topp kroppsbyggere trener med 6-10 reps for å påføre musklene mest mulig skade.

 

I de senere år har det også kommet en teori av at å trene med høyreps gjor at muskelcellene delte seg opp og ble til flere (Hyperplasia) noe man trodde før var umulig. Det betyr egentlig i realtieten at ved hyperplasia, så er det ingen grense på hvor stor eller stærk vi kan bli.

 

Så har det blitt gjort et par studier på styrkeløftere, kroppsbyggere og utrente;

Styrkeløftere hadde like mange muskelceller som de utrente, bare at disse var mye større.

Kroppsbyggere hadde FLERE muskelceller enn utrente, de var like store eller mindre.

 

Konklusjonen ble fortsatt at hyperplasia var umulig å oppnå, og at kroppsbyggere var bare født med flere celler enn styrkeløfterene.

 

Hadde vært fint om du har noe dokumasjon du kunne støtte opp påstandene dine med.. :)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

ja du får sterke muskler ved lette vekter.

 

skal prøve å forklare greit:

 

Når man trener tunge vekter så øker man størrelsen på musklene kraftig fordi man bruker kreftene fulle ut og da strekkes skinnet og musklene ut, da bygges det også vev i disse musklene men det vil være et mellomrom der i vevet

 

når man trener lette vekter så strekker du ikke ut skinnet eller musklene men man bygger muskelvev og størrelsen endrer seg kun når det blir laget nye vev. dermed er vevene mye mer kompakt sammenlagt enn ved tunge vekter og det gir en mye større kraft enn ved å ha mellomrom i vevene slik man får med tunge vekter

 

prøv å tenk på et tau. hvis du har 9 tynne strimler som du tvinner sammen til et tau. det tauet vil klare å holde mye mer vekt hvis de 9 strimlene er kompakt inntil hverandre enn hvis det er små mellomrom mellom de

 

når du trener lette vekter så strekker du ikke skinn eller musklene (øker størrelsen) men du bygger nye muskelvev tett i tett i tett og dermed øker størrelsen bare bittelitt fordi den trenger nye plass til nye vev etterhvert men siden det er så kompakt så er det ikke mye i størrelse man øker

 

når du trener tunge vekter så strekker du på musklene og skinnet og øker størrelsen før du bygger nye vev, og dermed vil ikke vevene bygges like kompakt og tett inntil hverandre og dermed vil du ikke være like sterk

I disse mellomrommene så vil det dannes fett istedenfor muskelvev og det er en av de store grunnene til hvorfor

 

se på boksing eller annen kampsport, hvorfor tror du en liten tynnflis klarer å banke en svær en? fordi han er rask og liten? nei vettu, nytter ikke det da han svære har bra med fett i forsvar slik at han tåler en del. styrken til han tynne er så bra at det nytter ikke å være svær fordi forsvaret hans blir gjennomtrengt av styrken til han tynne

 

 

er du med på hva jeg mener?

 

Veldig fine teorier, men det holder ikke vann. Alle verdens fremste coacher innen styrkeløft/kroppsbygging og olympisk vektløfting sier akkurat det motsatte som deg, de har også forsket på muskler og styrke på flere tiår.

 

%80-100 av 1RM - 1-5 reps er best for styrke og nervesystemet.

%60-80 av 1RM - 6-10 reps er best for muskelmasse.

 

La meg først bare gjøre noen par ting klart for deg. En muskel består av tre fibre; I, lla og llx. Så for å si det, en muskel inneholder kun %100 vev. Det kan ikke komme fett i mellom musklelvevene. Ta deg selv på magen og prøv å drag opp skinnet. Da er det skinnet og fett du drar opp mens musklene står støpt igjen.

 

Alle verdensterkeste trener med 1-5 reps så nærmt utmattelse som overhode mulig, alle topp kroppsbyggere trener med 6-10 reps for å påføre musklene mest mulig skade.

 

I de senere år har det også kommet en teori av at å trene med høyreps gjor at muskelcellene delte seg opp og ble til flere (Hyperplasia) noe man trodde før var umulig. Det betyr egentlig i realtieten at ved hyperplasia, så er det ingen grense på hvor stor eller stærk vi kan bli.

 

Så har det blitt gjort et par studier på styrkeløftere, kroppsbyggere og utrente;

Styrkeløftere hadde like mange muskelceller som de utrente, bare at disse var mye større.

Kroppsbyggere hadde FLERE muskelceller enn utrente, de var like store eller mindre.

 

Konklusjonen ble fortsatt at hyperplasia var umulig å oppnå, og at kroppsbyggere var bare født med flere celler enn styrkeløfterene.

 

Hadde vært fint om du har noe dokumasjon du kunne støtte opp påstandene dine med.. :)

mhm, 100% enig. :yes: , du hørtes mest troverdig ut :thumbup:

Lenke til kommentar

@Pijus

 

http://www.kroppsbygging.com/kroppsbygging/byggemuskler.php

 

"1. Fokus på Styrke First - Flere styrke vil alltid tilsvarer mer muskel. Plus, det er pinlig å bli virkelig stort, og har ingen styrke"

 

Her beskriver de det selv at man får lett størrelse uten styrke

 

http://www.styrketrening.com/Styrketrening_Trening_Bodybuildning.htm

 

Når man dyrker bodybuilding for at få større og sterkere (og hardere muskler) så skal man bestrebe seg på å belaste sine muskelceller så mye som mulig, dvs. så skal man bestrebe seg på å løfte tunge vekter.

 

Når man skal bli stor så skal man løfte tungt aka bli bodybuilder

 

http://fitnessbloggen.no/artikler/2010/2/5/-slik-bygger-du-muskler/

 

Hvis du trekker hardt i hver ende (tunge vekter), vil alle strikkene oppnå den nødvendige lengden/stimulansen. Hvis du holder for lenge kan et av strikkene overbelastes og ryke (skades). Skal du løfte tunge vekter må du altså kontrollere total tid under last (TUL) for å unngå skade, ved å passe på enten antall sett eller hvor raskt du løfter og senker ei tung vekt. Dette har sammenheng med sett og repetisjoner, og det skal vi se på senere. Hvis du trekker med lite kraft i hver ende (lette vekter), vil ingen av strikkene nå den nødvendige lengden for stimulans til å begynne med. Men etterhvert vil de sterkeste strikkene gå tilbake til sin opprinnelige lengde, mens det svakeste vil strekkes enda lengre. Du vil da oppnå den nødvendige stimulans i ihvertfall ett av strikkene, men du trenger altså lengre tid under last (TUL).Totalt sett betyr dette at den muskelveksten du kan oppnå avhenger av den absolutte belastning du utsetter musklene for, og lette vekter vil ikke kunne gjenskape den mikrotrauma som oppstår ved tunge vekter. Det er altså etterhvert nødvendig å løfte tungt hvis du skal ha håp om å få ekstrem muskelutvikling.

 

 

http://nhi.no/trening/treningsrad/ulike-typer-trening/styrketrening-18381.html

 

ta en titt på side 9

 

 

 

http://www.iform.no/forum/index.php?topic=41459.45

 

Jeg kjører i perioder opp mot 20 reps, lette vekter og mange sett. Supersetter triceps og bicepsøvelser da. Dette gir kraftig respons en periode. Så pleier jeg å kjenne at jeg bare blir sliten av det og ikke særig skjer. Da går jeg ned til tungt, 8 reps, 3 øvelser og 12 sett på både triceps og biceps. Lite supersets da.

Hele cluet er variasjon. Og hva gjelder skader vil jeg tro at lette vekter med mange reps fører til færre, og i alle fall mindre alvorlige, skader enn tunge vekter og få reps. Hva gjelder senebetennelser i armer er min erfaring at disse i stor grad skyldes trekkøvelsene for rygg

 

 

er dette bevis nok for deg eller skal jeg finne mange mange mange flere???

 

Jeg ville veldig gjerne sett kilder på det du sier også

Lenke til kommentar

Hey hey. Jeg sa ingenting om å herme etter kroppsbyggere. Uansett, har du virkelig hørt/sett om noen kroppsbyggere som trener med 1-5 reps? De trener ofte med 6-20 rep i håp om å få mer hypertrofi effekt.

 

Men jeg tror ikke vi snakker samme språk?

Du sier først at trening med lette vekter øker styrken og ikke massen, da vil jeg antta (%60-80 av 1RM), der du kan uføre 10-20 repitisjoner.

Mens tung trening øker muskelmasse, enn styrke. Da vil jeg ogsåå tipe rundt %70-95 av 1RM. Der du kun klarer 1-8 reps.

 

Akkurat nå føler jeg bare du ramser opp mye forskjellig innhold uten å vite helt hva du snakker om, første linken sier du at du kan bli stor uten styrke, for å så si at for at man skal bli stor må man løfte tungt, altså bruke styrken i musklene. Trener man med 10-20 repitsjoner så vil man bruke mer utholdenheten enn styrken. Du kan da teste ut hva du føler best på kondisen eller styrken, å ta så mange push ups som du klarer eller å ta 5 push ups med 50kg.

 

Å løfte tungt og progresjons over tid, er jeg eneig i, om du velger å bruke lette vekter og flere repitsjoner eller tunge vekter og få repitsjoner, spiller ingen rolle. Men det jeg ikke er enig i er at man bygger opp styrke best ved å trene med lette vekter.

 

Ang hyperplasia;

I 1978 utførte William Gonyea et dyreforsøk der han ville studere vekttrening sin effekt på muskulaturen. Det ble forsøket på katter, og resultatet ble at det gikk an å oppnå hyperlasia. Men problemet er at katter er ikke mennesker.

http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&_udi=B6WFG-4C52GC5-4H&_user=10&_coverDate=03%2F31%2F1978&_rdoc=1&_fmt=high&_orig=search&_sort=d&_docanchor=&view=c&_searchStrId=1358238080&_rerunOrigin=google&_acct=C000050221&_version=1&_urlVersion=0&_userid=10&md5=efc8eb2b7bfc68fc8db75f4b322c34c6

 

Et mer interessant studie ble utført av forskerne Tesch og Larsson i 1982, hvor resultatet viste til at hyperplasia fant sted:

http://www.springerlink.com/content/r544n1l27071345x/

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

les kommentarene på den artikkelen stikkkontakt

 

For siste gang, jeg vil ikke bli MEGA STERK, jeg vil bare ikke være syltynn i armene! jeg vil ha muskler, men ikke sinnsykt mye

 

En kommentar er:

Selvsagt kan man ikke benytte kroppsvekten over lengere tid hvis man skal bli ordentlig sterk, da man ikke får progresiv belastning.

 

Har jeg noen gang sagt at jeg vil bli : ordentlig sterk. NEI!!!!!!!

Lenke til kommentar

jeg tror ikke helt vi snakker om det samme her nei.

 

Jeg sier at med lette vekter så får du mer styrke enn ved tunge vekter. som jeg også sier og somj artiklene jeg har linket til sier er at hvis du løfter lette vekter så har du gjerne 10-20 reps mens løfter du tunge vekter har du gjerne 3-5 reps.

 

Det vil si at hvis du trener lette vekter med 15 reps så vil du få større utholdenhet ja men du vil også bygge opp styrken fordi man sliter seg ut, man tvinger seg til det ytterste med lette vekter også, men ikke ved første eller andre rep, trengs flere reps til for å oppnå det punktet men du bygger opp seinere, tryggere, sterkere og mer utholdent

 

og det er nøyaktig det samme som alt jeg har linket til sier

 

tunge vekter = volum og styrke

lette vekter = sikkert, utholdent og styrke

 

men du vil oppnå mye mer styrke med lette vekter.

 

la oss si du har hatt lette vekter med mange reps i 1 år med passelig økning utover, da vil du kunne løfte mer i benk eller manualer eller hva det måtte være enn en som har gjort det samme bare med tunge vekter og få reps.

 

akkurat hva disse ordene på fagspråket betyr vet jeg ikke men jeg vet litt hvordan det er i praksis

 

@stikkontakt, det er ingen som sier at du skal bli megasterk, slapp av da men jeg sier og quoter fra kommentarene fra artikkelen:

 

"Det finnes flere forskjellige typer styrke. Noen vil vise at de klarer 200 pushups, andre vil vise at de klarer 200 kg i benk.

Tror du ikke maratonløpere har noen styrke? Utholdende styrke kalles det"

 

"Når man tar 50 pushups utvikler man lite styrke med så mange reps."

 

det jeg mener med dette er at du er nok ute etter utholdenhet styrke fordi det handler ikke om å trene seg sterk men å trene seg til god sunn kropp som har mer muskler enn fett og man ikke har noen problemer med å løfte ting og slike ting. man klarer mer på utholdenehet enn ved korte tunge løft.

 

er du med?

 

hvis du da ser de linkene jeg har lagt ut så sier de selv at skal du ha utholdenhet styrke så er ikke tunge vekter veien å gå

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

JEG VIL IKKE BRUKE VEKTER!!!!! :mad: jeg trenger ikke apparater for å trene, bruker vanlige metoder og løper uten mye annet drit. punktum finale!

Lenke til kommentar

JEG HAR FOR FAEN IKKE SAKT AT DU SKAL TRENE VEKTER. MÅ DU FOR FAEN HØRE ETTER OG LESE RIKTIG!!!!!!

 

ser du jeg kan og skrike

 

 

jeg har sakt at vil du ha utholdenhet styrke noe som du har begynt å skrike på at du er ute etter så ikke løft tung, ikke tren tungt, gjør lette ting med mange repitisjoner

 

NEVNER JEG VEKTER? HAR JEG NEVNET VEKTER I DE SISTE 3 POSTENE MINE?

 

NEI!!!!

 

Edit: jeg har brukt ordet vekter men det betyr ikke at jeg mener at du skal trene vekter

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar
Jeg sier at med lette vekter så får du mer styrke enn ved tunge vekter. som jeg også sier og somj artiklene jeg har linket til sier er at hvis du løfter lette vekter så har du gjerne 10-20 reps mens løfter du tunge vekter har du gjerne 3-5 reps.

 

Det vil si at hvis du trener lette vekter med 15 reps så vil du få større utholdenhet ja men du vil også bygge opp styrken fordi man sliter seg ut, man tvinger seg til det ytterste med lette vekter også, men ikke ved første eller andre rep, trengs flere reps til for å oppnå det punktet men du bygger opp seinere, tryggere, sterkere og mer utholdent

 

Og du tror virkelig ikke at man slitter seg ut ved å trene med tunge vekter? Man vil kanskje kun bruke 1 muskelfiber den første uken, men progreserer man fra uke til uke, og kjører programet i foreksempel 12 uker, så vil du få rævkjørt alle muskelfibrene.

 

Ja, det er sant at du vil bruke mange muskelfibre på å trene med lette vekter, men tror du virkelig at det er snakk om 3x10 og da er man ferdig? Et program som baserer seg på "lette" vekter, går ut på å ta en vekt du klarer 10 repitisjoner med, også tar du 20. Det vil fortsatt være en lett vekt, sånn sett.

 

Men vi ender diskusjonen her. Svaret blir jo uansett at du kan øke styrke og muskelmasse hva enn du gjør så lenge du har progresjon fra uke til uke. Men jeg står fast med mitt punkt at tunge vekter = rå styrke.

 

Får vel bare beklage til StikkKontakt for mye offtopic.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Du har skrevet vekter som bare faen, jeg ville bare ha gode metoder f.eks pull ups. ikke kor mye eller kor lite eg skulle ta. ALT jeg ville finne ut av med denne tråden er hvilke andre metoder som var bedre enn push-ups. det står ganske klart at jeg ikke ville ha vekter, så hvorfor du drar dette inn skjønner ikke jeg skiten av!.

 

Ikke til deg nå Pijus.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...