Gå til innhold

Trenger tips til trening av armer. Under 16.


Gjest Slettet-GlDE6z

Anbefalte innlegg

du har tydeligvis store problemer med å forstå ting stikkontakt fordi selv om ordet vekter blir brukt så er ikke det pointet, pointet er selve treninga som pijus også skriver at så lenge du har prograesjon fra uke til uke så spiller det ingen rolle hva du gjør, man øker styrken.

 

meg og pijus diskuterte hva som var mest effektivt i forhold til vekter og hadde våres egen lille diskusjon i din tråd, det kalles off topic. det betyr at vi diskutere ikke det du spør etter men noe annet og derfor så skal egentlig ikke du ta de postene som råd eller hjelp men heller ignorere de hvis de plager deg så mye

 

når du trener så trener du vel ikke kun push ups? du har vel såpass med fantasi at du klarer å finne på å jogge, hoppe tau, armhevinger, og andre forskjellige ting du kanskje har lært i gymmen på skolen eller ved å finne metoder på nettet.

 

og da når du hører oss si at du skal ha progresjon og program på treninga og trene alle muskelgruppe så klarer du vel å forstå den biten der at selv om vi snakker vekter så snakker vi også trening totaltsett og ikke kun om vekter

 

enkelt og greit: gjør øvelser som tar seg av alle musklene i kroppen, gjør lette ting med mange repitisjoner, spis bra, og tren ofte så har du ingenting å frykte. alt dette blei forsklart mange mange mange poster tidligere

 

@pijus

seff sier jeg at man skal ha program og man skal øke etterhvert som man holder på. men du sier det egentlig selv der at du bruker mange fler fibre med lette vekter og det er litt av cluet, med lette vekter så trenger du flere repitisjoner men du bygger deg opp mye mer stabilt.

skal ende den diskusjonen våres fordi det er som du au sier at uansett så øker man styrken men jeg står og fast på mitt punkt at lette vekter får man råere styrke utav enn ved tunge vekter, tunge vekter er mest for størrelsen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å få større armer:

 

Omvendt roing: Kjør med omvendt grep av det på bildet under.

 

 

inv_row.JPG

 

 

Hvis du ikke har stang eller noe å gjøre det på, kan du bruke kanten på et bord. For økt belastning så legg beina på en stol etc.

 

chins/pull-ups: Også her med håndflatene mot deg, og ca skulderbredt grep. Sekk med innhold for ekstra belastning.

 

 

wide_grip_chins1.jpg

 

 

 

 

Dips:

 

 

Legg føttene på noe høyt for økt belastning. Trenger du mer, så legg noe tungt i fanget ditt.

tricepdip.jpg

eller

dips.jpg

Ta på en sekk med ekstra vekt (vannflasker etc) for økt belastning.

 

 

 

 

 

Pushups: Med smalt grep. Ta på knokene for å gjøre det tyngre (se øverst til venstre).

 

 

push-ups.jpg

 

 

 

Dette tar henholdsvis på biceps og triceps, i tillegg til bryst og rygg.

Endret av Sir-Andy
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Ser du bare ikke at Sir-Andy skjønte hva jeg ville frem til i denne tråden? problemer med å skjønne ting, kanskje fordi det er at jeg skiter i : progresjon og program. Pijus og Sir Andy har gitt meg metoder som jeg skulle ha, du har bare snakket rundt d med vekter. Det hjelper ikke for meg? okei? skjønt det no?

 

BTW, Offtopic = f.eks, Fint vær det er idag ( på en treningstråd )

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

i første post spør du hvilke øvelser du kan gjøre uten vekter, i andre post kommer pijus med vekter så jeg vet ikke jeg.

 

pointet er at vi alle hjalp deg veldig godt men du klarte ikke å forstå metaforer eller brydde deg ikke en dritt om noe.

 

Du sier du ikke bryr deg om program eller progresjon, hahah lykke til. ta en titt på treningsråd fra eksperter og hør på treningstudioer så før du høre det samme alle veier. program og progresjon samt sunn og god mat er nøkkelen til suksess, men seff om du bare vil drite i det så bare drit i det. Det er ikke min kropp heldigvis

 

offtopic kan au være hvilken effekt tunge og lette vekter har når tråden går ut på hvillke øvelser

Endret av DrHawkins
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

ALT JEG VILLE HA ER TRENINGSMETODER, trenger ikke råd om program eller progresjon. Jeg tok alle de andre svarene godt motatt, men du irriterer meg som f***. Kan vi avslutte dette her nå? DET ER NOK.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

jeg merker jeg irritere deg og jeg skjønner ikke hvorfor fordi mine svar er ikke e hakket anderledes fra noen andre sine svar. bare du som har store vanskeligheter med å forstå metaforer og lignende. du tar alt 100% bokstavelig, du får ikke med deg ting som for eksempel jeg har skrevet i mange poster her og til og med skreket til deg at jeg har aldri sakt at du skal trene vekter eller hvilket program du skal ha eller hvilken progresjon du skal ha men alikavel her sitter du å skriker akkurat som du ikke har lest ei setning av hva jeg har skrevet.

 

jeg har sakt som følger:

-bedre med lette løft enn tunge

-ekstremt viktig med program og progresjon

-bra med mange repitisjoner

-bra å trene alle muskelgrupper

-bra med variasjoner

 

du hisser deg opp for at jeg prøver å hjelpe deg og du blir forbanna fordi jeg ikke skriver, du må gjøre den og den metoden. men for faen da har ikke du internett som du skriver på. kan ikke du google som alle andre og gjerne inn på treningsenter hjemmeside eller lignende og finne ut hvilke metoder som er bra. har ikke du venner som trener? lærte ikke du noe i gymmen på skolen?

 

alle spørsmål der er grunner til hvorfor jeg ikke har skrevet hvilke metoder du skal gjøre men heller andre viktigere ting som hva er viktig å huske på og hva er mindre viktig og hvorfor er det så viktig. men go ahead om du vil ødelegge kroppen din fordi du ikke gidder å høre på det som er skrevet så er det ikke min kropp det går utover

 

hvilke metoder spør du:

hva faen som helst. absolutt alt som krever muskler

 

men hva faen er 10 ganger viktigere enn hvilke metoder:

alt det som har blitt linket til og diskutert her og som jeg skreiv ovenfor her i punkform.

 

ja jeg skal avslutte dette nå men jeg skjønner ikke hva du er så irritert over da ditt spørsmål er besvart i første svaret som kom omtrent. vi ville bare hjelpe deg videre og snakke med deg om det videre. var det så forbanna ille? eller var det så forbanna dommedag for deg?

 

Edit:

det som irritere meg med deg er at du er fjortis og er så forbanna trangsynt og ikke skjønner en ting hva vi snakker om og ikke gidder å ta seg tid til å lære heller.

høre på hva folk sier er noe av det beste du kan gjøre i livet, spesielt i den alderen

Endret av DrHawkins
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Er du helt monget i hodet? kan du lære deg at du ikke skal hakke på andre pga alder? det dritet du har sagt vet jeg, jeg lærer i gym på skolen og? har hjerne, sikkert mer enn deg. Ta meg tid til å lære? jeg går på skole seks timer hver dag, har femmere i alle fag så jeg tar meg nok tid til å lære. Du e trangsynt, jeg ville ende denne diskusjonen fire poster før nå? neida, du har så sykt mye verdighet du må ta vare på. Hakk ned på alderen? Tulling. Alt jeg ville frem til i denne tråden var treningsmetoder, <--- ( følg pilen. ) folk har faktisk tatt hintet og gitt meg metoder :) takk til de, deg kan jeg ikke si noe om lenger. Og en ting til! Denne tråden er ferdig. Jeg har fått mitt, så jeg trenger ikke nye svar. Oki :thumbup: ?

 

Edit : Jeg har googlet, men lettere å spørre folk her. Problemet var at jeg kom borti deg !

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Er du helt monget i hodet? kan du lære deg at du ikke skal hakke på andre pga alder? det dritet du har sagt vet jeg, jeg lærer i gym på skolen og? har hjerne, sikkert mer enn deg. Ta meg tid til å lære? jeg går på skole seks timer hver dag, har femmere i alle fag så jeg tar meg nok tid til å lære. Du e trangsynt, jeg ville ende denne diskusjonen fire poster før nå? neida, du har så sykt mye verdighet du må ta vare på. Hakk ned på alderen? Tulling. Alt jeg ville frem til i denne tråden var treningsmetoder, <--- ( følg pilen. ) folk har faktisk tatt hintet og gitt meg metoder :) takk til de, deg kan jeg ikke si noe om lenger. Og en ting til! Denne tråden er ferdig. Jeg har fått mitt, så jeg trenger ikke nye svar. Oki :thumbup: ?

 

Edit : Jeg har googlet, men lettere å spørre folk her. Problemet var at jeg kom borti deg !

 

 

 

lol

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er du helt monget i hodet? kan du lære deg at du ikke skal hakke på andre pga alder? det dritet du har sagt vet jeg, jeg lærer i gym på skolen og? har hjerne, sikkert mer enn deg. Ta meg tid til å lære? jeg går på skole seks timer hver dag, har femmere i alle fag så jeg tar meg nok tid til å lære. Du e trangsynt, jeg ville ende denne diskusjonen fire poster før nå? neida, du har så sykt mye verdighet du må ta vare på. Hakk ned på alderen? Tulling. Alt jeg ville frem til i denne tråden var treningsmetoder, <--- ( følg pilen. ) folk har faktisk tatt hintet og gitt meg metoder :) takk til de, deg kan jeg ikke si noe om lenger. Og en ting til! Denne tråden er ferdig. Jeg har fått mitt, så jeg trenger ikke nye svar. Oki :thumbup: ?

 

Edit : Jeg har googlet, men lettere å spørre folk her. Problemet var at jeg kom borti deg !

 

LOL. her kommer det iallefall fram hvor stor fjortis du egentlig er. fjortis har ikke så mye med alder å gjøre men det har med hvordan man tenker og hvordan man oppfører seg å gjøre, hvor mye man tror man vet og slike ting. det kunne like godt vært 15 eller 16 men nå er det ikke slik fordi 14 så er man i en spesiell fase. når du har fått 10 år til på kroppen så vet du nøyaktig hva jeg snakker om, men nå tviler jeg stort på at du forstår det i det hele tatt.

 

Her kommer det fram hvor lite hjerne du egentlig har.

 

Lykke til med å ødelegge kroppen. (hvis du ikke følger rådene du har fått her av alle)

 

Edit: jeg har trent en god del selv som er beskrevet i første post jeg skreiv i denne tråden så jeg har litt erfaring med det men det driter du i fordi du vet alt utenom hvilke metoder å bruke. snakk med læreren din i gymmen

Endret av DrHawkins
  • Liker 1
Lenke til kommentar

StikkKonakt:

Jeg ville nok foretrekke å bruke vekter for å få litt sørre armer. Det er ikke skadelig (har henvist til kilder tidligere), du blir ikke stor og klumpete "bodybuilder" og du kan slutte akkuratt når du har fått det resultatet du ønsker deg.

 

Men du kan prøve kroppsvektøvelsene jeg tipsa deg om først. Bruk målebånd for å se om armene dine forandrer seg noe. Hjelper ikke dette, så brude du gå til innkjøp av noen manualer og gjøre noen isolasjonsøvelser. Veit du ikke vil ha vekter, men du får ikke så lett større armer uten. Isolasjonsøvelser er vanligvis ikke anbefalt, men du vil få litt effekt av det i begynnelsen, som nybegynner. Ikke så mye økning, men det holder kanskje til ditt mål.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Hm? Jeg vet ganske mye om fjortisser, for jeg har ti av de i klassen? og hvis du tror jeg er fjortiss, så er det du som har liten hjerne. Rådene dine har jeg visket vekk fra min hukommelse. Du vil ikke vite hvor det bryr meg at du har trent, alt jeg ville vite var Treningsmetoder. Lykke til videre, vil ikke snakke med deg mer. HADE.

 

 

 

 

- Tråd Ferdig!

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

så se til helvette å hør på hva andre sier også til deg.

 

du har ti av de i klasse? du er en av de! LOL

du kan ikke sitte her å si at du vet godt hvordan en fjortis virkelig er når du er en av de selv. derfor jeg sa at du ikke kom til å forstå det nå men om 10år så vil du forstå det veldig godt.

 

hør hva sir andy sier. hør hva piju sier. hør hva alle sier.

 

hva sier de?

 

jo det samme som jeg sier

 

LOL

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

så se til helvette å hør på hva andre sier også til deg.

 

du har ti av de i klasse? du er en av de! LOL

du kan ikke sitte her å si at du vet godt hvordan en fjortis virkelig er når du er en av de selv. derfor jeg sa at du ikke kom til å forstå det nå men om 10år så vil du forstå det veldig godt.

 

hør hva sir andy sier. hør hva piju sier. hør hva alle sier.

 

hva sier de?

 

jo det samme som jeg sier

 

LOL

 

Jaja, du og Piju va jo kjempe enige :) det eneste jeg ville høre var treningsmetoder, sir andy har gitt de til meg. Så alt er ferdig, og ja du høres ut som en fjortiss sjøl. En ting, lurer på hvorfor det er bare du som har kalt meg en fjortiss :) Jeg har ikke sånn holdning som dette , men er ikke mye jeg kan gjøre når jeg gang etter gang har sagt at jeg bare ville ha treningsmetoder, og du skjønner det bare ikke. Din neste post blir vel akkurat det samme: Du er evneveik og trangsynt, skjønner du ikke at tunge vekter gir sterkere muskler osv. Her har du en link til muskler, men jeg driter i det du egentlig vil ha.

 

er klar over at jeg har sunket en god del hakk i denne diskusjonen og gjerne gir et teit bilde av meg som ny her på forumet men en ganske så effektiv metode på mennesker er å slå tilbake med samme mynt (smake sin egen medisin)

 

Du har ikke truffet meg på noen som helst måte, for meg har du bare skaffet en dårlig holdning. Du derimot burde vite bedre, siden du altså er 25 år :/ men men.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

jeg har skrevet metoder til deg flere ganger uten at du har klart å fått det med deg. prøvde til og med å skrive det på punkt form.

 

eneste grunnen er at ingen andre i det hele tatt gidder fordi de ser alderen din og dermed så vet de uten at du sier noe.

 

men se hva sir andy skreiv i en post her da:

 

StikkKonakt:

Jeg ville nok foretrekke å bruke vekter for å få litt sørre armer. Det er ikke skadelig (har henvist til kilder tidligere), du blir ikke stor og klumpete "bodybuilder" og du kan slutte akkuratt når du har fått det resultatet du ønsker deg.

 

Men du kan prøve kroppsvektøvelsene jeg tipsa deg om først. Bruk målebånd for å se om armene dine forandrer seg noe. Hjelper ikke dette, så brude du gå til innkjøp av noen manualer og gjøre noen isolasjonsøvelser. Veit du ikke vil ha vekter, men du får ikke så lett større armer uten. Isolasjonsøvelser er vanligvis ikke anbefalt, men du vil få litt effekt av det i begynnelsen, som nybegynner. Ikke så mye økning, men det holder kanskje til ditt mål.

 

hva sier du til den?

syns du det og bare er bullshit?

 

det er nok bare noe rart noe du syns om meg som gjør at du er imot meg.

 

meg og piju var enige, vi var bare ikke enige i hvilke vekter ga hva men vi var enige i treningsmetode og hva som er viktig og ikke viktig, men hvordan i allvideste verden skulle du få med deg det du som aldri gadd å følge med engang

 

det som er pointet her er at jeg har gitt deg like mye info som du er ute etter som andre har her, både meg , piju og sir andy har gitt deg gode råd. om du ikke gidder å følge de rådene så kommer du til å ødelegge kroppen din for livet og det kan gå så gale at du havner i rullestol for resten av livet. er det det du vil kanskje? jeg tror ikke det. jeg tror nok bare du er arrogant og trangsynt med vilje pga en eller annen rar ting du har fått for deg

 

men som sakt så får du høre det samme fra sir andy som fra meg og piju. du får høre det samme fra hele forumet og fra alle nettsider eller treningsenter du går på så det er ikke våres/min feil at du ikke vil følge de rådene som du får.

 

du kommer her og spør etter hjelp og du får hjelp men vi får kjeft i retur.

 

tusen takk og lykke til

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ga StikkKontakt bare det han ba om og som kan funke, men la også til hva han burde gjøre og som vil funke. Noe som er litt forskjellig fra hverandre. Mulig kropssvekt-øvelsene gir han det han trenger, men hvis det ikke funker så er det hva jeg anbefalte som gjelder.

 

Skjønner forresten ikke helt hvorfor du drar inn dette med "å ødelegge kroppen sin" hele tiden. Hvilken sammenheng tenker du på da?

 

 

Vil si at jeg stiller meg nøytral i denna 'diskusjonen' deres, bare så det er klart.

Lenke til kommentar

jeg tenker på det at hvis han begynner med tunge løft eller ingen program og ingen progresjon så kan det ødelegge musklaturen. han kan ende opp med bare muskler der og ikke noen annen plass men han kan og være mer uheldig å ødelegge muskler totalt, men det å ødelegge muskler totalt så er risikoen størst når man løfter tungt (ikke nødvendigvis vekter) og har ingen program.

 

du ga stikkontakt det han ba om ja, også la du til det han burde gjøre og det som vil funke veldig bra ja og det er forskjellige ting ja er helt enig. men er ikke det nøyaktig det samme som både meg og pijus har gjort da?

 

vi har kanskje ikke sakt direkte gjør det og det og den øvelsen og slikt men inni teksten i metaforer og slikt så står alt der om man lese gjennom det.

 

det er blitt linket til flere sider med lange utfyldene tekster fra eksperter med både vekter og uten vekter om hva er viktig og hvordan og hvilke metoder og alt sammen, dette har han da oversett totalt og heller begynt med småkjeftinga og skrikinga si.

 

er ikke de linkene og tekstene til meg og pijus akkurat det samme som det du har sakt sir andy? hva han ba om, kan funke, burde gjør og vil funke

Endret av DrHawkins
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åja, sånn sett. Men han var jo ganske klar på at han ikke ville eller kom til å trene med vekter, dermed ingen tunge vekter. Han vil nok ikke få noe skader da. Jeg tror ikke kroppsvektøvelser kommer til å skade han på noen måte heller. Følger han kroppsvektøvelsene jeg ga ham vil han balansere muskelveksten mellom forside og bakside av overkroppen i tillegg til armer. Ga han bevisst ingen bein-øsvelser da han ikke har noe bruk for det med sitt mål. Men jeg tviler på at han kommer til å få noe særlig resultater av disse øvelsene, hvis han ikke strukturerer treninga si litt med et slags program med progresjon og treningsdager.

 

Det jeg nevnte om trening med vekter er vel ganske likt som det dere nevnte ja. Blant annet det med trening med manualer. Men dere snakka vel etterhvert mest om trening av hele kroppen med baseøvelser, få reps vs mange reps, tungt vs lett, volum osv. Jeg mener at han kan få et visst resultat med å trene kun armene med manualer. Som nybegynner vil han øke litt i muskelmasse nesten uansett hvordan han trener. Klart, det er ikke anbefalt å bare kjøre isolasjonsøvelser på armene og man kommer ikke langt med det. Men det vil nok kanskje gjøre susen for TS utifra hans ønsker. Gjenstår bare å se hvordan han klarer seg med de kroppsvektøvelsene da. Spørs om det blir noe fremgang der og han når målet sitt.

 

StikkKontakt vil jo ikke innse at vekttrening ikke er farlig for han, selv om han er ung. Men hvis han ikke har noe ønske om å trene med vekter så er det ingen grunn til å snakke om det heller. Han skjønner heller ikke at det er en fordel og trene hele kroppen, ikke bare armer. Virker som han mistforstod hva du mente med vekter også.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...