Gå til innhold

Trenger tips til trening av armer. Under 16.


Gjest Slettet-GlDE6z

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-GlDE6z

Okei greit, jeg kan bruke vekter. Fra 10-12 års alderen min brukte jeg vekter. Jeg fikk en skade i både skulderen, og selve muskelen. den ble helbredet og jeg vil ikke få det igjen. Min trening har jeg sett sjøl har styrket meg opp ganske kjapt, så langt ser mitt treningsopplegg slik ut:

 

Mandag: 20x8 sit ups, 1minx4 planke, 7x4 crunches med vridning og 20sek x3 benhev.

 

Tirsdag: 5x5 push-ups ( med ett kilo på ryggen .) Skulle gjerne tatt Pull-ups også, men har ikke stang. + 1 time gym.

 

Onsdag: løping en og en halv time og 3x5 push-ups ( med 2,5kg på ryggen )

 

Torsdag: halværer jeg mandags treningen.

 

Fredag: Løping i en time, også to timer gym.

 

Lørdag: 6x3 push ups ( med 2,5kg på ryggen ) og 20x8 sit ups.

 

Søndag: Hviledag.

 

Foreløpig funker det godt, jeg vil bare oppnå muskler. ikke nødvendigvis six pack. Vekter kan jeg begynne med seinere, når jeg føler jeg trenger det. Greit og være god i dette nå, siden det er det vi blir testet i gym i, ikke i vekter.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

 

StikkKontakt vil jo ikke innse at vekttrening ikke er farlig for han, selv om han er ung. Men hvis han ikke har noe ønske om å trene med vekter så er det ingen grunn til å snakke om det heller. Han skjønner heller ikke at det er en fordel og trene hele kroppen, ikke bare armer. Virker som han mistforstod hva du mente med vekter også.

 

Jeg prøver så godt å trene hele kroppen, har lagt ut mitt. Vet ikke om det er godt nok. Derfor jeg ville ha øvelser for armene, for jeg følte jeg manglet det. Jeg er redd for at skaden min blusser opp igjen, derfor ville jeg vente til at kroppen min er utvokst før jeg begynner med vekter igjen.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Det gjorde jeg nok, men siden jeg ikke vet om det er lett å slå det opp igjen.. :/ derfor vil jeg vente et par år for å være sikker. Vekter har jeg her hjemme til bruk visst jeg eller min bror vil.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Jeg prøver så godt å trene hele kroppen, har lagt ut mitt. Vet ikke om det er godt nok. Derfor jeg ville ha øvelser for armene, for jeg følte jeg manglet det. Jeg er redd for at skaden min blusser opp igjen, derfor ville jeg vente til at kroppen min er utvokst før jeg begynner med vekter igjen.

Slutt i det minste å ta sit-ups så du unngår å belaste ryggen unødvendig.

 

Kva angår kroppsvekt vs vekter er teknikk like viktig med kroppsvekt. Det er ikkje mangel på folk som øydelegger skuldrene på dips eller håndledda på push-ups.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

 

 

Kva angår kroppsvekt vs vekter er teknikk like viktig med kroppsvekt. Det er ikkje mangel på folk som øydelegger skuldrene på dips eller håndledda på push-ups.

 

Jeg kjenner det i skuldrene når jeg tar push ups, men det gjør ikke ekstremt ondt..

Lenke til kommentar

Du trener for det meste mage og bryst. Prøv å så inn omvendt roing og pull-ups for rygg.

 

Når det kommer til det med å unngå skader, så må du være nøye med å varme godt opp, ikke starte for tungt, og terpe teknikk til den sitter. Finn øvelsesguider med beskrivelser eller se videoer på youtube, hvis du er usikker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Pull ups skal jeg begynne med, omvendt roing vet jeg ikke helt hva er. Sit ups er for meg ekstremt lett, jeg kan ta store mengder av det. Push ups derimot greier jeg ikke så mye av! det eneste som gjør ondt etter en styrketrening med meg er gangsperr. Jeg pleier ikke å varme opp før jeg begynner, skal jeg løpe i 15 minutter før eller?

Lenke til kommentar

Omvendt roing kan du ta på kanten av et bord ja. Eller legg en stang eller lignende mellom to stoler, gå ut og finn et tre osv. Hang-ups kan du ta under trappa, eller finn en grein på et tre eller noe sånt, hvis du ikke har stang.

 

Og hvis du er så opptatt med at du ikke skal bli skada av treninga, så burde du bytte ut situps ja ;)

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Jeg har akkurat fått vite at når min eldste bror flytter ut, ca etter sommerferien. Da skal hans rom byttes ut med et treningsrom for meg :dribble: Med stang, matte til det meste, vekter, benker, sykkel, tv ( til sykkelen ) ja, alt mulig egentlig :D blir råfett! da skal jeg få six pack :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Og hvis du er så opptatt med at du ikke skal bli skada av treninga, så burde du bytte ut situps ja ;)

Jeg vil bare ikke skade skulderen min. :)

Vekter skal jeg begynne smått med snart, men ikke så mye av gangen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...