Gå til innhold

Trenger tips til trening av armer. Under 16.


Gjest Slettet-GlDE6z

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-GlDE6z

Jeg har lyst til å trene armene mine, siden de er ganske så spinkle. Jeg lurte på hvilke øvelser jeg skulle gjøre, helst hjemmeøvelser. ikke med vekter siden jeg er under 16 og det kan ødelegge musklene. Takker for alle svar, og håper på gode metoder. Gjerne på kort tid :yes:

 

 

Gutt.

Endret av Slettet-GlDE6z
Emntetittel er endret da original tittel brøt med retnignslinjene
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vekter på riktig bruk kan ikke ødelege musklene dine. Styrkeøvelsene knebøy, markløft og benkpress vil legge på mange kilo på hele kroppen, så leit litt rundt i området og se om du finner noen styrkeløft klubber eller treningssentre som tar inn ungdommer under 16.

 

Har du kun lyst på å få større armer? Hva med litt mer fyldigere bryst, eller litt brei rygg så du ser brei og stor ut med klær på? Eller hva med store lår så du har massiv styrke å gi? Men skuldrene da, er ikke store skuldre kult da?

 

Fine hjemmeøevelser du kan vurdere er push ups, pull ups og dips MED vekter. Uten belastning fra uke til uke, vil du aldri vokse. Og tro meg, du vil ikke få større armer av å ta push ups uten noe belastning, men avhenger også av hoved faktoren som er mat. Uten tung nok trening så vil overskuddet av maten gå til fett.

Lenke til kommentar

Jeg har lyst til å trene armene mine, siden de er ganske så spinkle. Jeg lurte på hvilke øvelser jeg skulle gjøre, helst hjemmeøvelser. ikke med vekter siden jeg er under 16 og det kan ødelegge musklene. Takker for alle svar, og håper på gode metoder. Gjerne på kort tid :yes:

 

 

Gutt.

 

 

hvorfor bare armer? jeg ville ha trent hele kroppen.

 

du kan jo også fint trene med vekter om du har.

 

eller ta kroppsvekt (hjemme), pushups, chins, dips, Reverse Crunches, planken, ja dette var noen tips.

 

edit: http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/ her kan også se etter øvelser bare trykk på en muskel.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Magen er godt trent siden jeg holdt på med situps, planken, crunches, benhev og mye mye mer. En god stund, men armene mine er syl tynn. jeg har ronkemuskel men resten er drit tynt.

Lenke til kommentar

Magen er godt trent siden jeg holdt på med situps, planken, crunches, benhev og mye mye mer. En god stund, men armene mine er syl tynn. jeg har ronkemuskel men resten er drit tynt.

 

 

selv om magen er godt trent kan du jo trene mer.

 

jeg ville trent hele kroppen om jeg var deg ;)

Lenke til kommentar

slik som jeg trente så trente jeg hver dag og i muskelgrupper. framme og bak annenhver dag, gikk fra 32 til 42 cm omkrets på armene på 1mnd ;)

 

Som de så sa på radioen i dag (p4 tror jeg) at hvis du trener alle musklene 3 ganger i uken så er det veldig effektivt og bra og du bygger deg veldig fort opp ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Forresten, jeg er 165cm høy og veier 47 kg. jeg blir ofte fortalt hvor tynn jeg er! jeg har leggmuskler og magemuskler godt trent, men armene er jo helt vekke. Jeg vil ikke bli en skikkelig body builder, bare få litt muskler i armene og ha muskler de fleste steder, ikke en liten fettklump ( jeg er ikke det nå! )

 

 

hvis dere gidder kan dere gjerne sette opp et treningopplegg for å bygge muskler i uken, starter litt lett mens jeg bygger meg mer og mer oppover. Grunnen til at jeg ikke vil begynne med vekter er at jeg vil bli fullt utvokst først. og jeg er ikke en mester i treningsnavn, men de vanligste skjønner jeg :) sånn som planken, sit ups, push-ups, pull ups ( har ikke stang jeg kan henge meg i ) crunches.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Forresten, jeg er 165cm høy og veier 47 kg. jeg blir ofte fortalt hvor tynn jeg er! jeg har leggmuskler og magemuskler godt trent, men armene er jo helt vekke. Jeg vil ikke bli en skikkelig body builder, bare få litt muskler i armene og ha muskler de fleste steder, ikke en liten fettklump ( jeg er ikke det nå! )

 

 

hvis dere gidder kan dere gjerne sette opp et treningopplegg for å bygge muskler i uken, starter litt lett mens jeg bygger meg mer og mer oppover. Grunnen til at jeg ikke vil begynne med vekter er at jeg vil bli fullt utvokst først. og jeg er ikke en mester i treningsnavn, men de vanligste skjønner jeg :) sånn som planken, sit ups, push-ups, pull ups ( har ikke stang jeg kan henge meg i ) crunches.

 

Vil nok dessverre ikke si at du har noen godt trente mage muskler, kanskje du har lav fettprosent at skinnypacken kommer fram og derfor armene er så syl tynne. Du trenger å legge på deg, og situps, planken, push ups uten noe motstand vil ikke hjelpe på å få muskler.

 

Uke1:

Mandag 10 push ups

Onsdag 11 push ups

Fredag 12 pushups

 

Med et slikt program vil du aldri bygge muksler. Det vil bli vanskelig å ta en til rep fra trening til trening.

 

Se på denne istenden:

Uke1

Mandag 10 push ups med 2kg i ryggsekk

Onsdag 10 push ups med 3kg i ryggsekkk

Freadg 10 push ups med 4kg i ryggsekk

 

Hver vil du progresere fra uke til uke og øke motstanden i vekt, du vil selfølgelig stoppe opp en gang. Men når det skjer tar du bare av x kg og begynner på nytt igjen. For at en muskel skal vokse så trenger den å bli revet opp, og dette skjer kun når du gjør det tyngre å løfte, en muskel vil aldri bli like brutt opp hvis du tar 100 push ups, sammenlignet til 10 push ups med 20-30kg på ryggen.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Forresten, jeg er 165cm høy og veier 47 kg. jeg blir ofte fortalt hvor tynn jeg er! jeg har leggmuskler og magemuskler godt trent, men armene er jo helt vekke. Jeg vil ikke bli en skikkelig body builder, bare få litt muskler i armene og ha muskler de fleste steder, ikke en liten fettklump ( jeg er ikke det nå! )

 

 

hvis dere gidder kan dere gjerne sette opp et treningopplegg for å bygge muskler i uken, starter litt lett mens jeg bygger meg mer og mer oppover. Grunnen til at jeg ikke vil begynne med vekter er at jeg vil bli fullt utvokst først. og jeg er ikke en mester i treningsnavn, men de vanligste skjønner jeg :) sånn som planken, sit ups, push-ups, pull ups ( har ikke stang jeg kan henge meg i ) crunches.

 

Vil nok dessverre ikke si at du har noen godt trente mage muskler, kanskje du har lav fettprosent at skinnypacken kommer fram og derfor armene er så syl tynne. Du trenger å legge på deg, og situps, planken, push ups uten noe motstand vil ikke hjelpe på å få muskler.

 

Uke1:

Mandag 10 push ups

Onsdag 11 push ups

Fredag 12 pushups

 

Med et slikt program vil du aldri bygge muksler. Det vil bli vanskelig å ta en til rep fra trening til trening.

 

Se på denne istenden:

Uke1

Mandag 10 push ups med 2kg i ryggsekk

Onsdag 10 push ups med 3kg i ryggsekkk

Freadg 10 push ups med 4kg i ryggsekk

 

Hver vil du progresere fra uke til uke og øke motstanden i vekt, du vil selfølgelig stoppe opp en gang. Men når det skjer tar du bare av x kg og begynner på nytt igjen. For at en muskel skal vokse så trenger den å bli revet opp, og dette skjer kun når du gjør det tyngre å løfte, en muskel vil aldri bli like brutt opp hvis du tar 100 push ups, sammenlignet til 10 push ups med 20-30kg på ryggen.

 

Det kan bli verre. Det er ikke skinny packen som kommmer frem. jeg har løpt vekk fettet fra magen og tatt 5x25 situps 1minx4 planken, 5x10 crunches og 20 push ups 2 ganger i uken. magemusklene har jeg trent fram, de hadde jeg ikke mye av før. en 70 kg person stod oppå magen min. den hadde knust før. Jeg har ikke six pack, føler ikke at det er et must.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Progresjon er nøkkelen resultater.

La meg forklare hva som skjer hvis du trener med den samme vekten i en uke.

 

På mandag så trener du med 5kg - 10 repitsjoner. Når du utfører disse settene vil du lage små strekk i muskelfibrene, skader. Du spiser for å gi kroppen nødvendig med mat til å reapeare disse fibrene og sover for at det skal skje. Kroppen sin oppgave er å lage disse fibrene sterkere og større til neste trening, så den tåler den samme belastningen. Trener du igjen på onsdag med samme vekt så vil ikke trening utgi en veldig stor effekt, fordi kroppen har allerede oppgradert muskelen til å tåle den vekten. Øker du vekten fra trening til trening, vil musklene alltid gjøre seg sterkere og større til neste trening. Så mitt tips, prøv å øk fra trening til trening med noe i hvertfall, enten repitsjonantalet eller vekten. Det trenger ikke å være mye, små endringer holder.

 

You see?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Men jeg bare tok skolesekken min på ryggen :) , men du mener at jeg burde ta f.eks. 5 armhevninger 10 rep, 1kg på ryggen. også øker jeg 0,5-1kg for hver uke? det høres logisk ut, bare jeg slutter og øke før det blir for tungt.

Lenke til kommentar

trener du lette vekter hver dag så får du ikke store muskle men sterke muskler. trener du tunge vekter hele veien så får du store muskler men ikke sterke muskler

 

aka

 

lette vekter = små muskler med mye innhold

tunge vekter = store muskler med lite innhold

 

jo mer du trener jo mer klarer du å ta etterhvert, det er jo hele pointet, så derfor må du aldri stoppe å øke vekten, men holde økningen i samspill med økningen av musklene

 

sevÿ?

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Jeg er ikke ferdig utviklet, vil ikke begynne med vekter da? jeg har vekter hjemme, men er ikke nødt å bruke det når det fins andre metoder som kanskje ikke skader meg. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg er ikke ferdig utviklet, vil ikke begynne med vekter da? jeg har vekter hjemme, men er ikke nødt å bruke det når det fins andre metoder som kanskje ikke skader meg. :thumbup:

 

hvem har sakt at du blir skada av og bruke vekter? om du gjør en EPIC feil så kan det hende, men det tviler jeg på, og om du vil ha store armer burde du vartfall bruke vekter/ manueler.

 

edit: tror det vartfall skal mye til hvis du bare skal bruke de til og trene armer.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

hvis du skal ha sterke muskler men ikke store så er det beste å bruke manualer og vekter som er veldig lette og ta mange repitisjoner av de. si 10rep x 5ganger per arm daglig med 5kg også etter 14 dager så kan du prøve med 10kg, hvis det er like lett som 5kg var i starten så kan du forstette på det.

 

ved armhevinger og situps og alt annet så må du huske på at du løfter din egen vekt, du løfter mye tyngre enn hva du kan gjøre med vekter

Lenke til kommentar

jojo seff men hvis du skal trene for å bli sterk så er det ikke det du skal gjøre daglig i hver trening. da skal du trene andre vekter for å bygge opp muskelvevene dine. la oss si du trener lette vekter, da bygger du opp muskelvevene seint men mange slik at du får mye innhold. løfter du da din egen vekt (aka tungt) så bygger du opp størrelsen raskt mens vevene ikke klarer å henge med slik at det blir ikke så mye innhold (aka tetthet)

 

trene for å bli sterk = lette vekter (aka lette manualer o.l)

trene for å bli stor = tunge vekter (aka din egen vekt eller det du klarer repitisjon utav)

 

og som de sa på radioen i dag at skal man trene effektivt så bør man trene alle muskler 3 ganger i uken

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...