Gå til innhold

Lanserer åpent kabinett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det spiller vell forsåvidt liten rolle kor fort viften snurrer i rondt når motoren er så liten. Men nokk om det. Mine elektrikker fingrer er vell blitt herdet opp igjenom åra :)

 

Det spiller forsåvidt en ganske stor rolle.

 

Et slikt oppsett har jeg alltid sett på som dårlig fordi det ville ha støyet så mye.

 

Det kommer da helt ann på hva man putter i det.

Jeg har selv en åpen kabinettløsning, og det er knall det (til mitt bruk funker det mye bedre enn en tradisjonell kasse) - men det må jo se greit ut. Man bør da bruke vifter også i åpne løsninger, for å dytte varm luft unna komponentene. Luftflyt eller ikke, viftene gjør da jobben sin selv om de ikke er innestengt i en tube (et kabinett, altså).

Lenke til kommentar

Et slikt oppsett har jeg alltid sett på som dårlig fordi det ville ha støyet så mye. Men det funker altså å kjøre helt vifteløst dersom kjøleblokken innstallert på f. eks. prosessor og skjermkort er effektiv nok? Det finnes løsninger for å få et 100% lydløst oppsett altså?

Kan jo sette inn få, og veldig stillegående vifter. :thumbup: Eller bruke en syk kjøleribbe. Har du stor nok kan du bruke den uten vifte. Noctua NH-D14, Prolimatech Megahalems eller Thermalright ULTRA120 Extreme Copper skal funke fint uten vifter. Jeg anbefaler førstnevnte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...