Gå til innhold

Lanserer åpent kabinett


Anbefalte innlegg

Jeg ble egentlig skuffet over disse. Har selv Antec Twelve Hundred og er utrolig fornøyd med det! En ting jeg liker veldig godt er muligheten til å personilisere/skreddersy etter dine behov. I brønnplassene kan du enten ha alle som 5,25" stasjoner, eller sette i kassetter som gir deg 3,5" plasser. Du kan ta ut, og inn vifter og sette dem hvor du vil. Det er så mange geniale løsninger i Twelve Hundred.

 

Håper på et kabinett som minner mer om de gamle gaming kabinettene deres. Et kabinett med god mulighet for å brukertilpassse slik du ønsker, plass til mange (helst store) vifter, god luftstrøm, god mulighet for å gjemme bort eller plassere kabler og enkle løsninger som gjør at du lett kan bytte støvfilter og enkelt kan bytte prosessorkjøler osv.

 

Kom tilbake med den gode gamle stilen! Disse var ikke noe særlige spennende. Stygge plastikk deksler i front var det også. Og det var et grusomt kabelrot. :p Så ut som de har kastet kablene inn mens de pusset tennene og gjorde seg klar for å rekke alt sammen i tide...

Endret av stianaarskaug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endelig lager Antec noen kabinetter som ser kule ut...

Ehh... Kult og kult, Fru Blom!

Hvis du mener klumpete og plasskrevende er kult, så ja!

Det beste jeg kan tenke meg er et stilrent design med pene

linjer som ikke tar så mye plass.

 

Eksempler på dette:

 

Fractal Design Define R2 Black Pearl

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=580313

 

Silverstone Fortress II Midi Tower Sort

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=576000

 

Og Antec har da ihvertfall et kult kabinett:

Antec P183 Advanced Midi Tower

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=478131

 

Det som er 100% sikkert er at det Fractal Design kabinettet du linket til er sykt nice :w00t:

Lenke til kommentar

Hvorfor det er 120mm vifter i Antec Lanboy Air skjønner jeg ikke. Litt av poenget med ett åpent kabinet er jo og slippe vifter og støy. Har selv bare brukt 2 åpne kabinetter jeg byggde for 3-4 år siden og bruker disse enda. Ikke noe problem og holde disse rene for støv heller, en tur ut i garasjen og en runde med trykkluft så er vifter og psu rent for støv.

post-28171-1275491256,9021_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg poenget med vifter bak i eit kabinett uten side dører? :p

 

Det trenger vell egentlig ikkje å være vifter i det heile tatt

 

Poenget er jo at lufta skal sirkulere så den varme lufta ikke skal bli værende inni kabinettet ;)

 

 

Problemet er jo at det ikkje vill bli serlig med sirkulasjon når kabinettet er åpent. Lufta uten i fra blåser jo rett i gjennom.

 

Det vill i alle fall kun være minimalt

Endret av albions
Lenke til kommentar

Hvorfor det er 120mm vifter i Antec Lanboy Air skjønner jeg ikke. Litt av poenget med ett åpent kabinet er jo og slippe vifter og støy. Har selv bare brukt 2 åpne kabinetter jeg byggde for 3-4 år siden og bruker disse enda. Ikke noe problem og holde disse rene for støv heller, en tur ut i garasjen og en runde med trykkluft så er vifter og psu rent for støv.

Nice kabinett du har laget der, skulle gjerne sett noe lignende fra en eller annen produsent, men det er kanskje for eksotisk?

Jeg er forresten enig, Lanboy kunne klart seg med 1-2 lav-RPM 140mm vifter for å hindre stående luft i brønner.

 

Jeg synes også Lanboy ble noe skrikende.

 

Når jeg skrev jeg likte designet mente jeg innvendig layout og plasseringer av ting, ikke nødvendigvis utseendet. Jeg er enig i at de to nederste kabinettene var noe klumpete og ikke særlig estetiske utvendig. Men de skal da ha sidedør?

 

Jeg hadde en PC for noen år tilbake hvor jeg ikke hadde på sidedøren siden jeg stadig var inne i maskinen og fiklet, og hadde noen kabler med dårlig kontakt. Støv er ikke noe problem om man støvsuger/blåser rent en gang i månden. Støy derimot kan bli plagsomt om man har bråkende vifter eller knattrende harddisker.

Lenke til kommentar

For meg ser det ut som en eller annen transformers som har lagt i press.

Uansett ÅPEN løsning? Har fått hånda inni en del vifter opp igjennom åra, og det er ikke akkuratt behaglig, og det tror jeg en god del små barn/katter/hunder og andre små skapninger er enig i.

 

Å få fingen inn i ei lita pc vifte kjenner du ikkje ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...