Gå til innhold

50 places to see before you die


50 places to see before you die  

155 stemmer

  1. 1. Hvor mange av stedene har du allerede fått med deg?

    • 0 av stedene på listen
      32
    • 1-5 av stedene på listen
      80
    • 6-10 av stedene på listen
      31
    • 11-15 av stedene på listen
      7
    • 16-20 av stedene på listen
      1
    • 21-25 av stedene på listen
      0
    • 26-30 av stedene på listen
      0
    • 31-35 av stedene på listen
      0
    • 36-40 av stedene på listen
      1
    • 41-45 av stedene på listen
      1
    • 46-50 av stedene på listen
      2


Anbefalte innlegg

men er det noko spesielt å sjå i eit smug i New York?
Hvem har sagt man bare skal se et anonymt smug?

 

Central Park

Empire State Building

Frihetsgudinnen

Rockefeller Center

Time Square

Greenwich Village

Brooklyn Bridge

Mange ønsker å se selve World trade Center hvor det ikke er særlig å se, men folk har laget et minnesmerke i et område et stykke unna med masse hilsener

Fifth Avenue

Masse store museer

FN-bygningen

Wall Street

Strykejernsbygningen

Masse steder man har sett på film og tv

 

De fleste finner flere severdigheter i New York som de har lyst til å få med seg.

Jeg har vært/sett alle disse stedene bortsett fra World trade center memorial. Jeg har sett World trade senter da de stod :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett det som er verdt å se i New Zealand, sett en del i Australia, Singapore, Hawaii og ellers reist masse rundt i Europa, innom de fleste storbyer og slikt. På lista av de jeg har vert på er det definitivt New Zealand som imponerer meg mest :) Definitivt det vakreste landet i verden imo.

Lenke til kommentar

Sett det som er verdt å se i New Zealand, sett en del i Australia, Singapore, Hawaii og ellers reist masse rundt i Europa, innom de fleste storbyer og slikt. På lista av de jeg har vert på er det definitivt New Zealand som imponerer meg mest :) Definitivt det vakreste landet i verden imo.

Har bare vært rundtom på nordøya, men ble også veldig imponert. Mye rart av planter og dyr har de også. Var sørøya så mye bedre?

 

En klassiker med en papegøye derifra som ikke kan fly:

 

 

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Sett det som er verdt å se i New Zealand, sett en del i Australia, Singapore, Hawaii og ellers reist masse rundt i Europa, innom de fleste storbyer og slikt. På lista av de jeg har vert på er det definitivt New Zealand som imponerer meg mest :) Definitivt det vakreste landet i verden imo.

Har bare vært rundtom på nordøya, men ble også veldig imponert. Mye rart av planter og dyr har de også. Var sørøya så mye bedre?

 

En klassiker med en papegøye derifra som ikke kan fly:

 

 

 

Har familie på Sørøya, så har vert mest der. Utrolig fint landskap, spesielt rundt Picton der, inni "Marlborough Sounds" (skrivefeil sansynligvis ^^). Nordøya er mer vulkansk aktiv og har et mer tropisk klima og fauna. Personlig liker jeg Øst og Vestkysten på Sørøya veldig godt :)

Lenke til kommentar
Jeg har vært/sett alle disse stedene bortsett fra World trade center memorial.
Den har ingen sette for den er enda ikke bygget.

 

Det jeg tenkte på var dette:

post-18989-1275328027,4864_thumb.jpg

Ja er jo noe der blant annet en minnetavle med navn på de som døde tar jeg ikke feil er jo på en måte et monument bare det. Er vell også det som for øyeblikket også blir kalt WTCR (forkortet det pga har ikke peiling hvordan jeg staver det :p)

Lenke til kommentar
Nordøya er mer vulkansk aktiv og har et mer tropisk klima og fauna.
Nordøyas forhold regnes som maritimt til subtropisk og ligger langt sør for steinbukkens vendesirkel så det kan uansett ikke regnes som tropene.

 

Det sa jeg heller ikke at det var :) Jeg sa at Nordøya har et mer tropisk klima og fauna, i forhold til Sørøya.

Lenke til kommentar

har vært på 15 av de stedene.

 

Angkor Wat, Galapagos og Machu Picchu er mine favoritter!

 

Er faktisk ikke så mange av de 35 andre som står høyt på lista mi. Lista består jo omtrent bare standard turistmål, mens jeg liker å reise til mer ukjente plasser. Eks New York frister absolutt ikke, men gi meg litt jungel i Colombia eller en fjellandsby i Honduras så er jeg med =)

Lenke til kommentar

Tror jeg endte opp med 12. Forhåpentligvis tar jeg Rio de Janeiro og Iguacu Falls i en smekk neste år.

 

Nå ni-leste jeg ikke akkurat listen, men følgende savner jeg:

 

Kilimanjaro

Tokyo

Kreml, Moskva

Geiranger

Hagia Sophia, Istanbul kanskje?

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Jeg synes det er litt rart at Chichen Itza er med istendenfor Tikal eller Palenque. Riktignok er Chichen Itza et av de syv underverker og verdenskjent, men personlig føler jeg det blekner i forhold til nevnte Tikal og Palenque. Vil faktisk si at både Uxmal og Copan (Honduras) kan måle seg med Chichen Itza.

 

Savner også Baja de California og Bagan på lista. Av storbyer føler jeg Buenos Aires hadde fortjent en plass. Og hva gjør Walt Disney på lista? :p

Endret av Toppris2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...