Gå til innhold

Iphone vs HTC Desire !


Htc desire VS Iphone  

226 stemmer

  1. 1. Hva mener du er best ?

    • HTC Desire (HTC)
      184
    • Apple Iphone (APPLE))
      42


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er visst mange som sliter med batteritiden:

http://www.google.com/webhp?hl=all#hl=en&source=hp&q=htc+evo+4g+battery+life&aq=f&aqi=g1g-m1&aql=f&oq=&gs_rfai=&fp=1a3caa30e0a876cf

 

Har den 100 timer mer i virkeligheten? Hvis det er oppgitte data du siterer bør de tas med en klype salt.

 

Nei kun standby. Klype salt? Du kan jo å lese artikkler fra produsentene? Men ja Hd2 knuste iPhone i batterilevetest. kan prøve å finne artikkelen med video om dette ønskes. Elixia her nå. Vi snakkes.'

 

Men med så "dårlige" specs som iPhone har, så burde jo batterilevetiden vært mye bedre en det er pr. dags dato

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

Nexus One f.eks har jo i praksis like stor skjerm som dagens iPhone, men det finnes noen med større skjerm. Men har de, eller vil de slå an?

 

Klart stor skjerm er populært og vil slå an. se på hd2, x10 og evo 4g. Hadde iPhone fått 4" skjerm så hadde applegutta vært i hundre.

Tja, jeg har ihvertfall større hender enn 50 % av befolkningen, og vi ville ikke vært så fornøyd med den reduserte brukervennligheten.

 

Men ja, en fordel med Android er jo at det finnes flere modeller, så man kan velge hvor stor skjerm man vil ha.

Lenke til kommentar

Men over 50% av befolkningen ville vært mer glad i åpenhet og frihet. Android med HTC Sense er etter min smak mye bedre en 3.1.3 Da har jeg en enhet som jeg kan gjøre om til mitt eget, og ikke noe standard låst. Ingen kan si at ikke Android 2.1 er brukervennlig. Anbefaler alle å se

denne varer 45 min, og kan vær litt kjedelig av og til. Men man ser at Android er fremtiden..

 

Med en iPhone så kan alle ifra 6-90 år bruke, siden den er så enkel og brukervennlig. JEG som er 28, og er litt inne i mobil og it-verden vil ha en produkt som kan gi meg mye. Derfor velger jeg ikke iPhone, men har ingen problem med å anbefale en iPhone til min morfar!

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om hva som er best men hva som passer deg best, noen vil ha en enkel mobil å bruke, andre fokuserer på musikk, kamera, batteritid osv.

 

Så mitt råd til folk som tenker på å kjøpe seg en ny mobil er å tenke igjennom, hva er mine behov og hvor mye er jeg villig til å betale og gå videre sånn. En alt mulig mobil som holder ut i en uke uten lading som veier 50gram er dessverre ikke mulig, man må veie opp mot hva man helst vil ha.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Best? Ingen telefon er best, men du kan finne den telefonen som er best for deg. Prøv f.eks Desire og iPhone 3GS i butikken og se hvilket OS du liker best. iPhone OS 4.0 blir ikke radikalt forandret fra 3.1.3 som er på dagens iPhone.

 

Hardwaremessig vil nok iPhone 4G få en bra oppgradering og ligge på linje med dagens nye Android-telefoner som f.eks. Desire.

 

På dette forumet kommer konsenus å være at Android stort sett er det eneste som gjelder om du er over 12 år, under 90 og hjernekapasitet som overgår en velfrisert sau.

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om hva som er best men hva som passer deg best, noen vil ha en enkel mobil å bruke, andre fokuserer på musikk, kamera, batteritid osv.

 

Så mitt råd til folk som tenker på å kjøpe seg en ny mobil er å tenke igjennom, hva er mine behov og hvor mye er jeg villig til å betale og gå videre sånn. En alt mulig mobil som holder ut i en uke uten lading som veier 50gram er dessverre ikke mulig, man må veie opp mot hva man helst vil ha.

 

Takk godt svar ! :)

Lenke til kommentar

Men over 50% av befolkningen ville vært mer glad i åpenhet og frihet. Android med HTC Sense er etter min smak mye bedre en 3.1.3 Da har jeg en enhet som jeg kan gjøre om til mitt eget, og ikke noe standard låst. Ingen kan si at ikke Android 2.1 er brukervennlig. Anbefaler alle å se

denne varer 45 min, og kan vær litt kjedelig av og til. Men man ser at Android er fremtiden..

"Åpenhet og frihet" høres så fint ut i propagandaen til Google, men har egentlig lite med realitetene å gjøre for den vanlige bruker. "Åpenhet og frihet" gjelder kanskje for HTC, som kan ta Android og bruke noen måneder på å legge på sitt eget skall. Den vanlige bruker får et ferdig system som er slik HTC og Google har bestemt at det skal være. Den vanlige bruker må sitte pent å vente på at HTC skal få ut fingeren og utgi oppgraderinger av Android noen måneder etter Google, hvis HTC i det hele tatt gidder. For den vanlige bruker (snakker ikke om mobilnerdene her i forumet) så er det brukervennlighet, brukervennlighet, brukervennlighet, samt stabilitet og pålitelighet som teller, han/hun gir blanke f*** i om det er et OS som i teorien er Open Source eller propaganda om frihet.

Ser jo at mange bruker utrolig mye tid på å gjøre telefonen til "sitt eget", gjennom "customizing" med fancy bakgrunner, widgets, themes og ikoner, men dette er mer eller mindre bortkastet tid i mine øyne. Been there, done that... ;) Det er flere år siden jeg flyttet fokus fra fikling med OS og hardware og mer over til det jeg kan gjøre produktivt med applikasjonene.

Android har selvsagt en plass i framtiden, men det er de ikke alene om.

 

Med en iPhone så kan alle ifra 6-90 år bruke, siden den er så enkel og brukervennlig. JEG som er 28, og er litt inne i mobil og it-verden vil ha en produkt som kan gi meg mye. Derfor velger jeg ikke iPhone, men har ingen problem med å anbefale en iPhone til min morfar!

Jeg ser ikke noen motsetning mellom å være IT-nerd og det å bruke iPhone. Mange høyskoleutdannede IT-nerder jeg kjenner setter pris på å bruke iPhone, nettopp fordi den er så brukervennlig at "alle" kan bruke den, at den bare fungerer uten plunder, automatiserer backup og datasynkronisering, og fordi det er så latterlig enkelt å installere og vedlikeholde apps fra et utrolig rikt utvalg.

Så kan man helller bruke tiden sin på virkelige IT-utfordringer i jobben, i stedet for å skape seg unødvendige tulleutfordringer eller bruke tiden på unyttig fikling med en telefon. Min iPhone "gir meg mye" i form av at den dekker mine behov for telefoni, meldinger, web-aksess, Exchange Active sync-støtte (kalender, mail, kontaktliste), navigasjon, foto/video, remote aksess, osv når jeg er på farten uten å ha med tyngre utstyr. Det er en nyttegjenstand som skal fungere optimalt og pålitelig, ikke et leketøy for eksperimentering på gutterommet. ;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Enig i mye du skriver her Newton. Jeg blir bare litt fed up når noen påstår at iPhone er kongen på haugen når den blir utklasset i store tester verden over. Når jeg spør en iPhonefan om hvorfor den aldri vinner tester lengre, så er det aldri et svar å få. Da bytter de tema og snakker om salgstall og antall applikasjoner.

 

Dette er derfor jeg er så glad i at de store selskapene konkurrere mot hverandre, da får vi stort utvalg og bedre mobiler. En av de mange gode grunnene til at jeg ha en HD2 eller en androidenhet er pga jeg vil ha en stor og god skjerm/store muligheter, som jeg og kan ta med til venner og faktisk vite at jeg kan legge over hans bilder, sanger, filmer eller annen informasjon, for så å kunne ta de i bruk selv med en gang. Dette hender ofte med .mp3 og .avi filer! Dette kan du gjøre noe av det samme på en iPhone via iDisk. Men da må du hjem, og så synkronisere via Itunes(hva da om du er bortreist en god stund?). Og legger du inn bilder via iTunes, så vet du selv hvilken brukeropplevelse det gir å se et 40kb stort bilde på en 3,5" stor skjerm med 480x320 pixler.

Endret av SolbergMobil
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor gammel var iPhone 3GS da den testen ble gjennomført? Jo, veldig gammel... Ting skjer fort på dette markedet. Tror du HTC HD2 (som vant den testen) vinner mange tester i september?

 

Rart at alle sier at iPhone-brukere er så store fanboys osv. Her på forumet er det i hvert fall anti-iPhone-gutta som er de største fanboyene. Kan jo knapt lese en tråd på mobildelen av diskusjon.no der disse ikke har spammet ut den samme gamle iPhone-kritikken. Blir iPhone nevnt er de der i løpet av sekunder... Er selvsagt ikke noe galt med kritikk, men gud så usaklige og snevre syn de få jeg snakker om har på ting. De har selvsagt noen gode poenger nå og da, men helhetlig blir det helt feil.

 

Synes trådstarter bør være oppmerksom på dette når han skal velge. Har selv stolt blindt på denne typen folk før, men nå vet jeg virkelig bedre.

Endret av qweac
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg stolte blindt på tester over hele nettet da jeg kjøpte HTC Touch HD. Etter å ha brukt denne telefonen ett halvt års tid kan jeg ikke fatte å begripe hva testere tenkte på da de ga denne telefonen toppkarakter etter toppkarakter. Annet enn en, på den tiden, en stor skjerm med bra oppløsning kan jeg ikke finne ett god salgsargument for den telefonen.

Lenke til kommentar

Få se en av disse testene dine, da.

 

Jeg har ikke lagret de utenlandske testene. Men her er en som jeg fant i farten på HD2-tråden:

http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/testbasen/htc-knuser-iphone-igjen-3151587.html

Så vil jeg gjerne at du selv prøver å forklare hvorfor iPhone ikke vinner tester.

HD2 brukere som deg har et sterkt behov for å markere seg. Det skjer med å bagatellisere negative sider men derimot overdrive positive sider. Jeg har svart deg på dette mange ganger, men jeg kan godt si det igjen, så om ikke du forstår det, kanskje andre her som leser dine innlegg kan få en motvekt på dine svar.

 

iphone sine gode egenskaper er ikke lette å måle på papir. Den har dagens beste touch-matriser, beste spill og 3d støtte, smidigste bruk.

 

Bra bedre best tester kunne ikke brydd meg mindre, siden det ikke sier noenting om de diverse kvalitetene på telefonen. Bør en kjøpe HD2 (1.plass) dersom en ønsker en god kameramobil? Bør en kjøpe omnia HD (2.plass) dersom man ønsker å spille på mobilen?

 

Det som hadde vært interessant å lese, var head-to-head tester innen spesifikke oppgaver. F.eks. Åpne-lukke nettleseren. Inne-ute shots stillbilde kvalitet. Videokvalitet. Beste spillopplevelse på samtlige telefoner. Hvor kjapt kan en sjekke sine favorittaksjer? Hvor lenge varer telefonen på standby. Hvor lenge kan den vise filmer. Lydnivået på eksterne høyttalere. Skjermstørrelsen... Slike ting som betyr noe. Da hadde en funnet ut at iphone var best på noe, Omnia HD var best på noe, HD2 var best på noe, og at ulike brukere kjøper ulike telefoner grunnet ulikt behov.

 

Men med dine forhåndsdømmelser er det kanskje vanskelig å se..?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Få se en av disse testene dine, da.

 

Jeg har ikke lagret de utenlandske testene. Men her er en som jeg fant i farten på HD2-tråden:

http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/testbasen/htc-knuser-iphone-igjen-3151587.html

Så vil jeg gjerne at du selv prøver å forklare hvorfor iPhone ikke vinner tester.

HD2 brukere som deg har et sterkt behov for å markere seg. Det skjer med å bagatellisere negative sider men derimot overdrive positive sider. Jeg har svart deg på dette mange ganger, men jeg kan godt si det igjen, så om ikke du forstår det, kanskje andre her som leser dine innlegg kan få en motvekt på dine svar.

 

iphone sine gode egenskaper er ikke lette å måle på papir. Den har dagens beste touch-matriser, beste spill og 3d støtte, smidigste bruk.

 

Bra bedre best tester kunne ikke brydd meg mindre, siden det ikke sier noenting om de diverse kvalitetene på telefonen. Bør en kjøpe HD2 (1.plass) dersom en ønsker en god kameramobil? Bør en kjøpe omnia HD (2.plass) dersom man ønsker å spille på mobilen?

 

Det som hadde vært interessant å lese, var head-to-head tester innen spesifikke oppgaver. F.eks. Åpne-lukke nettleseren. Inne-ute shots stillbilde kvalitet. Videokvalitet. Beste spillopplevelse på samtlige telefoner. Hvor kjapt kan en sjekke sine favorittaksjer? Hvor lenge varer telefonen på standby. Hvor lenge kan den vise filmer. Lydnivået på eksterne høyttalere. Skjermstørrelsen... Slike ting som betyr noe. Da hadde en funnet ut at iphone var best på noe, Omnia HD var best på noe, HD2 var best på noe, og at ulike brukere kjøper ulike telefoner grunnet ulikt behov.

 

Men med dine forhåndsdømmelser er det kanskje vanskelig å se..?

 

Selfølgelig skal man se etter sine egne behov når man kjøper en mobil, se etter sine kriterier som er viktig for å velge rett produkt. Men testere tester det generelle intrykket for den genrelle folkemassen. Derfor trenger ikke en HD2 eller Desire være best for pål. Men på det gjevne så skal testvinnere være det beste for folk flest. Hva skulle man ellers hatt tester for?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...