Gå til innhold

Iphone vs HTC Desire !


Htc desire VS Iphone  

226 stemmer

  1. 1. Hva mener du er best ?

    • HTC Desire (HTC)
      184
    • Apple Iphone (APPLE))
      42


Anbefalte innlegg

For å følge topic ordrett en liten stund(har lest gjennom 4 sider men all diskusjon gjør at jeg bare har lyst til å fortsette med iphone):

 

* Har iphone nå og er igrunn ganske fornøyd men savner et par små funksjoner som jeg lurer på om desire(eller evt. evo) vil kunne gi meg istedenfor at jeg skal fortsette med 3gs/gå over til 4g når den tid kommer.

 

Jeg savner muligheten til å legge over musikkfiler til telefonen fra hvor jeg vil og ikke bare på "iTunes PCen" hjemme.

Ellers så synes jeg at det iblant kunne vært kjekt å sende bilder og kontakter over bluetooth samt små fikse ting som å skifte meldingslyd osv. (gidder ikke å jailbreake da jeg synes det blir for mye pes, vil bare ha et valg som ala meldingstone-> egen.

 

 

Det iPhonen klarer som jeg dog er veldig glad i er:

 

*fungerer perfekt med alpine bilstereoen, så bare å plugge inn iphonekabelen og velge ipod på spilleren, så kommer musikken strømmende. Jeg kan velge artister, genre osv direkte på spilleren, og kommer det samtale så slutter musikken og ringingen kommer over høyttalerene i tillegg til på telefonen.

 

Er dette mulig på desire/evo eller noen av de? ( har usb på spilleren også og kan gjerne bruke den, men jeg vil bare koble til og spille, ikke måtte inn gå på noe på telefonen selv. MÅ også kunne velge sang/artist via spiller.)

 

 

*har mange apps jeg bruker daglig som mail, gitarstemmere, gulesider, morsomme småspill, shazam osv.

 

Har ikke noe imot å betale litt for programmet så lenge det er bra. Har noen av telefonene jeg nevnte disse som mulighet? Vil gjerne at de skal funke ved et trykk da jeg absolutt ikke vil styre med andre roms eller dritt for at ting skal funke. Gjerne slik som på appstore: finn, nedlast, trykk på app og man er igang.

 

*må være smooth i bevegelser og kort lastetid.

 

Jeg hater å vente på at ting skal starte, og ikke minst oppleves hakkete så ting må virke smooth. Jeg vil helst også at ting skal være mulig å lukke ved et trykk så når jeg går ut av et program så slipper jeg å tenke på det mer og telefonen fortsatt skal gå smooth som smør på en varm panne.

 

 

 

Jeg har ikke satt meg noe inn i HTC og eneste jeg har trykket rundt på er HERO som ikke akkurat var noe hero for meg, men kjenner ingen med desire /evo så fint om dere med veldig peil på HTC /android kan svare meg her:)

 

tenker da på solberg/terminator/HDlover som virker til å være de som virkelig vet mye om funksjonaliteten på disse telefonene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mener du at Opera Mobile ikke er god? Den er vel bedre enn Safari etter det jeg får med meg. Mange iPhone-brukere installerer også Opera Mobile.

Da har du ikke prøvd opera mobile og safari på iphone. Safari er overlegen hva angår brukeropplevelse, mye til takke for multitouch og bedre flyt. Opera mobile har sin eneste nytte i komprimert datatrafikk som gir deg mulighet til å laste inn flere nettsider til samme pris når du bruker mobilnettet. Smart sak det også, men det kunne vært mye bedre om apple hadde godkjent opera med multitouch isteden, det gjør den store forskjellen.

 

De som påstår at iphone er treg, har ennå ikke klart å vise meg til et tungt spill som kjører bedre enn på iphone.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

@apegryn og Gavekort: Opera Mobile og Opera Mini som er tilgjengelig for iPhone er ikke det samme. Har ikke prøvd Mobile, men Mini er ihvertfall ikke noe bra på iPhone, men ganske bra på Android.

 

Doodle Jump er et spill som er tilgjengelig for både iPhone og Android, det morsomme er at hvis man leser reviewsene så klager alle på at den er så treg i forhold til iPhone-utgaven..

Lenke til kommentar

@apegryn og Gavekort: Opera Mobile og Opera Mini som er tilgjengelig for iPhone er ikke det samme. Har ikke prøvd Mobile, men Mini er ihvertfall ikke noe bra på iPhone, men ganske bra på Android.

 

Doodle Jump er et spill som er tilgjengelig for både iPhone og Android, det morsomme er at hvis man leser reviewsene så klager alle på at den er så treg i forhold til iPhone-utgaven..

 

Opera Mobile er ihvertfall bedre enn HD2 sin Internet Explorer!

Lenke til kommentar

For å følge topic ordrett en liten stund(har lest gjennom 4 sider men all diskusjon gjør at jeg bare har lyst til å fortsette med iphone):

 

* Har iphone nå og er igrunn ganske fornøyd men savner et par små funksjoner som jeg lurer på om desire(eller evt. evo) vil kunne gi meg istedenfor at jeg skal fortsette med 3gs/gå over til 4g når den tid kommer.

 

Jeg savner muligheten til å legge over musikkfiler til telefonen fra hvor jeg vil og ikke bare på "iTunes PCen" hjemme.

Ellers så synes jeg at det iblant kunne vært kjekt å sende bilder og kontakter over bluetooth samt små fikse ting som å skifte meldingslyd osv. (gidder ikke å jailbreake da jeg synes det blir for mye pes, vil bare ha et valg som ala meldingstone-> egen.

 

 

Det iPhonen klarer som jeg dog er veldig glad i er:

 

*fungerer perfekt med alpine bilstereoen, så bare å plugge inn iphonekabelen og velge ipod på spilleren, så kommer musikken strømmende. Jeg kan velge artister, genre osv direkte på spilleren, og kommer det samtale så slutter musikken og ringingen kommer over høyttalerene i tillegg til på telefonen.

 

Er dette mulig på desire/evo eller noen av de? ( har usb på spilleren også og kan gjerne bruke den, men jeg vil bare koble til og spille, ikke måtte inn gå på noe på telefonen selv. MÅ også kunne velge sang/artist via spiller.)

 

 

*har mange apps jeg bruker daglig som mail, gitarstemmere, gulesider, morsomme småspill, shazam osv.

 

Har ikke noe imot å betale litt for programmet så lenge det er bra. Har noen av telefonene jeg nevnte disse som mulighet? Vil gjerne at de skal funke ved et trykk da jeg absolutt ikke vil styre med andre roms eller dritt for at ting skal funke. Gjerne slik som på appstore: finn, nedlast, trykk på app og man er igang.

 

*må være smooth i bevegelser og kort lastetid.

 

Jeg hater å vente på at ting skal starte, og ikke minst oppleves hakkete så ting må virke smooth. Jeg vil helst også at ting skal være mulig å lukke ved et trykk så når jeg går ut av et program så slipper jeg å tenke på det mer og telefonen fortsatt skal gå smooth som smør på en varm panne.

 

 

 

Jeg har ikke satt meg noe inn i HTC og eneste jeg har trykket rundt på er HERO som ikke akkurat var noe hero for meg, men kjenner ingen med desire /evo så fint om dere med veldig peil på HTC /android kan svare meg her:)

 

tenker da på solberg/terminator/HDlover som virker til å være de som virkelig vet mye om funksjonaliteten på disse telefonene.

 

 

Alt du etterspør funker på Desire, enten ligger det der fra før eller så laster du det ned gratis fra market... Telefonen er smooth og rask på oppstart av programmer. Når du setter i USB-kabelen, får du spørsmål om hva du vil: velg filoverføring og alle MP3-er på minnekortet kan spilles av. Testet nettopp på Samsung-tv-en min. :)

Lenke til kommentar

Skal bli festlig å se HTCs svar på iPhone 4. Ingen stor lansering og hysteri, bare pluteslig er den der til salgs med spesifikasjoner som Apple ikke visste eksisterte.

Tipper det blir HTC Touch HD3, som allerede er bekreftet. :)

HTC har ikke bekreftet HD3.

 

Det verser kun rykter som kunne vært tatt ut av blå himmel av hvem som helst som har noe greie på mobiltelefoner.

 

http://www.phonearena.com/htmls/HTC-HD3-to-launch-with-Windows-Mobile-7-in-November-article-a_9203.html

Lenke til kommentar

Evo kom ut før iphone4. Og slutt å tro at HTC lager telefoner kun for å svare på apple. De innoverer på sin egen måte og finner opp egne ting uten å måtte kopiere alt hva apple måtte ha i lager.

 

Husk også at det finnes nok av andre konkurrenter og HTC har fra begynnelsen alltid støttet MS og jeg tror de nyeste toppmodellene vil komme i form av windows phone 7.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har Desire en ulempe i forhold til iPhone.. og det er ustabilitet og at det er massevis av programmer som fungerer helt elendig.. iPhone er mere stabil..

 

Uansett så er det feil å sammenligne Desire med en eldgammel oppgradert iPhone. Burde nesten si svært mye bare det..

 

Når det kommer til den målingen der oppe, så er den neppe rett. For at en slik måling skal være korrekt, må man egentlig ha begge telefonene. Per i dag er det færre som har råd til iPhone.

 

Selv har jeg nå en Desire. Men jeg frykter at iPhone 4 (som her er riktig sammenligning) kommer til å knuse desire på eierglede og stabilitet. Men ikke på programutvalg og pris..

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei, jeg har selv bestilt en htc desire, men vil at noen skal skrive en vs vs artikkel ;)

 

Et viktig spørsmål ? hva har "smoothest" touch Iphone eller HTC Desire ?

 

Bare drit i Apple alle sammen! Ja, apple er best i alt........... MEN! Ikke i mobiler! HTC har mye bedre touch en iPhone 4. Jeg kjenner en som har iPhone 4 og touchen reagerer ikke hele tiden! Min Desire har en vakker AMOLED-belysning og en kjempebra, rasktreagerende og overraskende touch! Så du som leser denne artikkelen og er i tvil:........... Aldri kjøp mobiler av Apple! Jeg begynner å bli drit lei av alle Apple fanboy'er som kommer og sier iPhone er best bare fordi Apple er best på dataer og de er store fans! Jeg liker iPod touch (jeg har en selv) fordi den er en spillmaskin, mp3spiller og nettsurfer i et, men bare å legge til at du kan ringe med den, kalle den en Phone isteden for Pod og legge den ut i mobilverden overrasker ikke! Som mp3 spiller overgår det alt annet. Men i mobilverden er det for gammelt!

post-219801-1286575296,9242_thumb.jpg

Lenke til kommentar

For å følge topic ordrett en liten stund(har lest gjennom 4 sider men all diskusjon gjør at jeg bare har lyst til å fortsette med iphone):

 

* Har iphone nå og er igrunn ganske fornøyd men savner et par små funksjoner som jeg lurer på om desire(eller evt. evo) vil kunne gi meg istedenfor at jeg skal fortsette med 3gs/gå over til 4g når den tid kommer.

 

Jeg savner muligheten til å legge over musikkfiler til telefonen fra hvor jeg vil og ikke bare på "iTunes PCen" hjemme.

Ellers så synes jeg at det iblant kunne vært kjekt å sende bilder og kontakter over bluetooth samt små fikse ting som å skifte meldingslyd osv. (gidder ikke å jailbreake da jeg synes det blir for mye pes, vil bare ha et valg som ala meldingstone-> egen.

 

 

Det iPhonen klarer som jeg dog er veldig glad i er:

 

*fungerer perfekt med alpine bilstereoen, så bare å plugge inn iphonekabelen og velge ipod på spilleren, så kommer musikken strømmende. Jeg kan velge artister, genre osv direkte på spilleren, og kommer det samtale så slutter musikken og ringingen kommer over høyttalerene i tillegg til på telefonen.

 

Er dette mulig på desire/evo eller noen av de? ( har usb på spilleren også og kan gjerne bruke den, men jeg vil bare koble til og spille, ikke måtte inn gå på noe på telefonen selv. MÅ også kunne velge sang/artist via spiller.)

 

 

*har mange apps jeg bruker daglig som mail, gitarstemmere, gulesider, morsomme småspill, shazam osv.

 

Har ikke noe imot å betale litt for programmet så lenge det er bra. Har noen av telefonene jeg nevnte disse som mulighet? Vil gjerne at de skal funke ved et trykk da jeg absolutt ikke vil styre med andre roms eller dritt for at ting skal funke. Gjerne slik som på appstore: finn, nedlast, trykk på app og man er igang.

 

*må være smooth i bevegelser og kort lastetid.

 

Jeg hater å vente på at ting skal starte, og ikke minst oppleves hakkete så ting må virke smooth. Jeg vil helst også at ting skal være mulig å lukke ved et trykk så når jeg går ut av et program så slipper jeg å tenke på det mer og telefonen fortsatt skal gå smooth som smør på en varm panne.

 

 

 

Jeg har ikke satt meg noe inn i HTC og eneste jeg har trykket rundt på er HERO som ikke akkurat var noe hero for meg, men kjenner ingen med desire /evo så fint om dere med veldig peil på HTC /android kan svare meg her:)

 

tenker da på solberg/terminator/HDlover som virker til å være de som virkelig vet mye om funksjonaliteten på disse telefonene.

 

Desire er en veldig oppgradert versjon av Hero. Den er mye raskere og mer brukervennlig! Og android market er nesten det samme som app store! Du burde gå over til Desire, den er kåret til verdens beste mobil av alle tester! Og den har vanlig headset plug så du kan koble til alt mulig rart og "laderhullet" er micro-USB så den støtter andre ting (ikke store, vanlige dataUSB'er inni seg, men små (micro) ) Jeg har sagt alt, du bør ta Desire!

post-219801-1286576071,1456_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...