Gå til innhold

Ipad snart klar for Europa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Raptor' date='29. mai 2010 - 13:06' timestamp='1275131177' post='15718721']

Kos deg med surfing uten Flash og mere da :)

Jeg jar ikke savnet flash et sekund enda...

 

Selv om man kan spørre seg om Apple sine vikemidler mot Flash er riktige, så bringer det med seg noe godt, forhåpentligvis så går adopsjonen av HTML5 (som er en åpen standard) fortere.

 

Surfing uten i det hele tatt å kunne se på YouTube bl.a blir bare for dumt. Men alle vet jo at når Apple ikke støtter noe er det jo en "feature"... Fanboys lenge leve.

Lenke til kommentar

Youtube viser i html5 også som støttes av ipad, også lurer jeg på om de itillegg har en youtube app (husker ikke helt i farten)

 

Er mulig det, men prøv å gi ut en nettleser til PC da hvor det ikke er støtte for Flash eller Java da og se hvor mange som kommer til å velge den. Poenget mitt er at hvis det hadde hett Sharp Ipad, så hadde ingen brydd seg.

Lenke til kommentar
Raptor' date='29. mai 2010 - 13:06' timestamp='1275131177' post='15718721']

Kos deg med surfing uten Flash og mere da :)

Jeg jar ikke savnet flash et sekund enda...

 

Selv om man kan spørre seg om Apple sine vikemidler mot Flash er riktige, så bringer det med seg noe godt, forhåpentligvis så går adopsjonen av HTML5 (som er en åpen standard) fortere.

 

Ja Apple er jo virkelig er pådriver for åpenhet.... /sarkasme

Lenke til kommentar

Er mulig det, men prøv å gi ut en nettleser til PC da hvor det ikke er støtte for Flash eller Java da og se hvor mange som kommer til å velge den. Poenget mitt er at hvis det hadde hett Sharp Ipad, så hadde ingen brydd seg.

Folk bryr seg ikke om det mangler flash eller java så lenge det fungerer til sitt bruk. FOlk flest vet ikke hva flash eller java er, de skal bare lese nettaviser og sjekke mail og se noen filmer på youtube og det holder i massevis.

Lenke til kommentar
Raptor' date='29. mai 2010 - 13:06' timestamp='1275131177' post='15718721']

Kos deg med surfing uten Flash og mere da :)

Jeg jar ikke savnet flash et sekund enda...

 

Selv om man kan spørre seg om Apple sine vikemidler mot Flash er riktige, så bringer det med seg noe godt, forhåpentligvis så går adopsjonen av HTML5 (som er en åpen standard) fortere.

 

Surfing uten i det hele tatt å kunne se på YouTube bl.a blir bare for dumt. Men alle vet jo at når Apple ikke støtter noe er det jo en "feature"... Fanboys lenge leve.

 

Det du sier her bare beviser hvor lite du vet om iPhone OS-plattformen. Er ikke vits å diskutere med deg for du aner ikke hva du snakker om.

Lenke til kommentar

Surfing uten i det hele tatt å kunne se på YouTube bl.a blir bare for dumt. Men alle vet jo at når Apple ikke støtter noe er det jo en "feature"... Fanboys lenge leve.

Ha!

 

Nå har faktisk Apple hatt løsninger for i vise ting fra youtube helt siden første iPhone. Det viser vel strengt talt at du ikke vet hva du snakker om, og ikke er annet enn et troll som poster ubrukelige poster.

Lenke til kommentar

Jeg vil helst ikke fremstå som en Apple hater siden jeg ikke har et eneste Apple produkt, men jeg stiller stadig spørsmål ang Apples markedsstrategi og hvorfor folk biter på hver gang?

 

Det er jo et velkjent faktum at Apple holder tilbake funksjoner i flere av deres produkter, funksjoner som er på markedet for lenge siden hos andre merker. Deretter kommer en ny versjon som har noen av disse funksjonene og etter noen måneder til kommer en tredje versjon som har alle de funksjonene man lurte på hvorfor ikke var der i begynnelsen.

 

I løpet av de første to årene med iPhone er det sikkert de som har hatt 3 versjoner. (Selv etter tredje utgave kan den ikke multitaske)

Hadde de kjøpt noe annet hadde det vel holdt med en telefon disse 2 årene?

 

Det virker som de som kjøper Apple produkter har andre prioriteter enn de som ikke gjør det.

 

1. Trendy, ser bra ut.

2. Kvalitet

3. Funksjonalitet

 

Dette virker for meg å være pri for de som kjøper Apple. For min del ville jeg byttet 1 og 3. Noe som kanskje vises ved at jeg har en Motorola Milestone. Denne har funksjoner som går utenpå mange andre "smartphones" men den ser ikke spess bra ut.

 

Motorola Milestone

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg vil helst ikke fremstå som en Apple hater siden jeg ikke har et eneste Apple produkt, men jeg stiller stadig spørsmål ang Apples markedsstrategi og hvorfor folk biter på hver gang?

 

Det er jo et velkjent faktum at Apple holder tilbake funksjoner i flere av deres produkter, funksjoner som er på markedet for lenge siden hos andre merker. Deretter kommer en ny versjon som har noen av disse funksjonene og etter noen måneder til kommer en tredje versjon som har alle de funksjonene man lurte på hvorfor ikke var der i begynnelsen.

 

I løpet av de første to årene med iPhone er det sikkert de som har hatt 3 versjoner. (Selv etter tredje utgave kan den ikke multitaske)

Hadde de kjøpt noe annet hadde det vel holdt med en telefon disse 2 årene?

 

Det virker som de som kjøper Apple produkter har andre prioriteter enn de som ikke gjør det.

 

1. Trendy, ser bra ut.

2. Kvalitet

3. Funksjonalitet

 

Dette virker for meg å være pri for de som kjøper Apple. For min del ville jeg byttet 1 og 3. Noe som kanskje vises ved at jeg har en Motorola Milestone. Denne har funksjoner som går utenpå mange andre "smartphones" men den ser ikke spess bra ut.

 

Motorola Milestone

 

Tja, Nokia og andre merker har da vel ikke manglet utgivelser i ørten utgaver de heller i samme tidsperiode, med tilhørende forbedringer for å rette opp feil og mangler ?

 

I så måte, er vel iPhones enkle portefølje rimelig grei for kundemassene..

 

Til opplysning så har jeg selv en Nexus One, som jeg har måttet modde med custom firmware før den begynte å bli noenlunde brukbar. Vet ikke hva som er enklest jeg ? ;)

Lenke til kommentar

Youtube viser i html5 også som støttes av ipad, også lurer jeg på om de itillegg har en youtube app (husker ikke helt i farten)

 

Er mulig det, men prøv å gi ut en nettleser til PC da hvor det ikke er støtte for Flash eller Java da og se hvor mange som kommer til å velge den. Poenget mitt er at hvis det hadde hett Sharp Ipad, så hadde ingen brydd seg.

Gjelder ikke dette så og si alle nettlesere du kan laste ned i dag? Det som gir deg java og flash-støtte er jo det du laster ned og installerer selv i etterkant.

 

Ønsker java og flash en rask død. Lenge leve html5 og noe annet enn java!

Lenke til kommentar
Raptor' date='29. mai 2010 - 17:24' timestamp='1275146649' post='15719753']

Surfing uten i det hele tatt å kunne se på YouTube bl.a blir bare for dumt. Men alle vet jo at når Apple ikke støtter noe er det jo en "feature"... Fanboys lenge leve.

Ha!

 

Nå har faktisk Apple hatt løsninger for i vise ting fra youtube helt siden første iPhone. Det viser vel strengt talt at du ikke vet hva du snakker om, og ikke er annet enn et troll som poster ubrukelige poster.

 

Efter att ha läst igenom de flesta av hans inlägg här är jag beredd att hålla med dig.

Lenke til kommentar

...

Det er jo et velkjent faktum at Apple holder tilbake funksjoner i flere av deres produkter, funksjoner som er på markedet for lenge siden hos andre merker. Deretter kommer en ny versjon som har noen av disse funksjonene og etter noen måneder til kommer en tredje versjon som har alle de funksjonene man lurte på hvorfor ikke var der i begynnelsen.

 

I løpet av de første to årene med iPhone er det sikkert de som har hatt 3 versjoner. (Selv etter tredje utgave kan den ikke multitaske)

Hadde de kjøpt noe annet hadde det vel holdt med en telefon disse 2 årene?

 

Det virker som de som kjøper Apple produkter har andre prioriteter enn de som ikke gjør det.

 

1. Trendy, ser bra ut.

2. Kvalitet

3. Funksjonalitet

 

Dette virker for meg å være pri for de som kjøper Apple. For min del ville jeg byttet 1 og 3.

...

Det bra med (i alle fall til nå) Apples strategi med iPhone er jo gratis oppgradering av FW. Nå kan det være at neste vesjon av fw ikke vil være mulig å installere på alle de foregående modellene (bare spekulasjoner fra min side), men frem til nå har det vært mulig å installere alle nye FW-versjonene selv på den første iPhone-generasjonen (såvidt meg bekjent).

 

Jeg synes det er en fordel med Apples strategi å heller kvalitetssikre funksjoner slik at de fungerer brillefint når de først gies ut.

Endret av hardkjerne
Lenke til kommentar

Hvis jeg var ansvarlig for lønningene i Apple så ville jeg gitt lønnspålegg til markedsføringsavdelingen, fremfor ingeniørene.

Word! Jeg må bare ta hatten av for hva Apple har klart prakke på folk i årevis nå.

 

Denne padden synes jeg er rimelig ubrukelig; for da jeg skulle teste om den var noe å bruke på gratis nettsteder som vider filmer med "erotisk innhold for voksne", fikk jeg ikke opp en eneste filmsnutt! Neivel tenkte jeg, jeg får vel plugge inn en USB-penn med noen "lignende filmer" jeg har liggende. Neida den gang ei, her var det ikke noe hull som passet...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Hvis jeg var ansvarlig for lønningene i Apple så ville jeg gitt lønnspålegg til markedsføringsavdelingen, fremfor ingeniørene.

Word! Jeg må bare ta hatten av for hva Apple har klart prakke på folk i årevis nå.

 

Denne padden synes jeg er rimelig ubrukelig; for da jeg skulle teste om den var noe å bruke på gratis nettsteder som vider filmer med "erotisk innhold for voksne", fikk jeg ikke opp en eneste filmsnutt! Neivel tenkte jeg, jeg får vel plugge inn en USB-penn med noen "lignende filmer" jeg har liggende. Neida den gang ei, her var det ikke noe hull som passet...

 

Haha, "Hull som passet", oh the irony :)

 

Jeg mistenker at noen forventer at denne dingsen skal gjøre mer enn den er designet for. Om man forventer noen fullskala pc blir man nok skuffet, i likhet med de fleste andre tablet's som ikke er laget av Apple.

Selv har jeg nok ikke bruk for den, men jeg skal vurdere å kjøpe en om det blir noe av ryktene med Lightroom fra Adobe.

Lenke til kommentar

 

Haha, "Hull som passet", oh the irony :)

 

Jeg mistenker at noen forventer at denne dingsen skal gjøre mer enn den er designet for. Om man forventer noen fullskala pc blir man nok skuffet, i likhet med de fleste andre tablet's som ikke er laget av Apple.

Selv har jeg nok ikke bruk for den, men jeg skal vurdere å kjøpe en om det blir noe av ryktene med Lightroom fra Adobe.

Vel, jeg forventer liksom ikke kjøre 4 virtuelle servere og rendre tung CAD på noe slikt.

 

Men dette er jo en "surfetavle" - og da forventer jeg jo at jeg kan se det samme innholdet som i en hvilken som helst nettleser på en normal bærbar/stasjonær maskin. Og at man har en standard USB-port for tilkobling av ting er jo heller ikke for mye å forlange?

Lenke til kommentar

Såpass tiltro til Apple har jeg at jeg tror at det er noe de fint hadde klart å løse dersom de ville.

 

Men en standard usb minnepinne driver ville gitt støtte for det meste av lagringsmedier. Og dersom noe trenger noen sære drivere er jo padda tilkoblet nett, så da er det jo bare å laste ned nødvendige drivere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...