Gå til innhold

Vekkeklokke program, finnes det?


wil

Anbefalte innlegg

jeg lurer på om det finnes noen program som fungerer som en vekkeklokke, dvs. at om morgenen så kan programmet vekke meg, ved en lyd eller noe sånt. finnes det et sånn program, vet at det finnes noe sånt i winamp, men, kunne tenkt meg et eget program,

eller finnes det en kode for som gjør dette?

 

Håper på mange svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle windiwsverisjoner har en innebygd funksjon hvor den kan starte et visst program til en viss tid. Bare be den starte "tatda.wav" hver hverdag k. 8.00 eller noe så våkner du nok. Kjør tada.wav 20 ganger etter hverandre så hopper du nok opp etterhvert :p

Lenke til kommentar

Gå inn i [control panel --> scheduled tasks --> add scheduled task] så er det bare å velge hvilket program som skal starte til hvilken tid og hvor lenge det skal stå på. Med litt Metallica på moderat volum våkner de fleste. Det er hvertfall den eneste vekkeklokka jeg behøver.

Lenke til kommentar

fant programmet jeg leita etter, den gjorde at jeg kunne spille av en mp3 fil eller en annen lyd fil når tiden var inne, bare at jeg kvatt litt først for lyden bare øka å øka, men det fikk jeg fiksa. programmet heter forresten Daily Alarm Clock, veldig bra prog egentlig. tror jeg skal prøve det i neste uke, om morgenen. har jo prøvd det i dag nå nettopp men da sov jeg ikke. eneste problemet med programmet dvs. Daily Alarm Clock er at det ikke går an å ha repeat på sangen/lydsignalet, men det gjør ikke så mye for meg egentlig.

 

forresten, det var en av dere som sa at jeg kunne gjøre det selv, da regner jeg med at dere mente at jeg kunne lage det i Visual Basic, eller? det, men kan ikke så mye sånt enda, så, men har tenkt til å prøve det en gang.

 

Takk for alle svarene.

Lenke til kommentar

så litt på det, men klarer meg med det programmet jeg bruker. gleder meg til i neste uke når jeg skal prøve det om morgenen :D det er fint med litt variasjon også, det er derfor jeg vil ha pc`en min som vekkeklokke også. jeppsi, takk igjen.

 

det er alltid noen på hardware forumet som har noen gode råd, heldigvis.

Lenke til kommentar

har asus a7n8x delux... får det ikke til å funke... burde man da styre med bios-flashing? rettelse: er bare trøtt og ødelagt nå pga altfor mye lesing til eksamen i morgen... fikk det til... så nå er det i hvert fall ingen tvil om at jeg kommer tidsnok til eksamen! :D (hmmm... metallica eller disturbed?)

Lenke til kommentar

De aller fleste bioser inneholder en meny som heter "power management" eller noe i den duren. Der finner du en meny som heter "boot on .. " og du kan velge mellom: Lan, modem, date and time, osv. Velg "date and time" og velg en dato og et klokkeslett du vil PC'n skal boote. Slå av PC'n om kvelden og PC'n vil automatisk boote når det riktige dato og klokkeslett kommer. (f.eks kl 7 neste morgen). PC'n vil være helt av om natta (helt stille) og vil boote på samme måte som når du trykker på-knappen manuellt. Dette fungerer fordi biosen, klokka og batteriet er "på" selv om PC'n er av.

 

I tillegg kan du legge en playlist i folderen "startup" eller "oppstart" som ligger på startmenyen->programmer. Da vil playlisten begynne å spille så snart PC'n har bootet.

Lenke til kommentar
De aller fleste bioser inneholder en meny som heter "power management" eller noe i den duren. Der finner du en meny som heter "boot on .. " og du kan velge mellom: Lan, modem, date and time, osv. Velg "date and time" og velg en dato og et klokkeslett du vil PC'n skal boote. Slå av PC'n om kvelden og PC'n vil automatisk boote når det riktige dato og klokkeslett kommer. (f.eks kl 7 neste morgen). PC'n vil være helt av om natta (helt stille) og vil boote på samme måte som når du trykker på-knappen manuellt. Dette fungerer fordi biosen, klokka og batteriet er "på" selv om PC'n er av.  

 

I tillegg kan du legge en playlist i folderen "startup" eller "oppstart" som ligger på startmenyen->programmer. Da vil playlisten begynne å spille så snart PC'n har bootet.

 

jo da, men dette må du på de aller fleste BIOSer sette HVER ENESTE DAG, noe som gjør dette til en ubrukelig funksjon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...