Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil, hvilken bil anbefaler du?


Brv

Anbefalte innlegg

Hadde du lest tråden så hadde du kanskje kunne svarte med noe halveis fornuftig også.

 

Det å anbefale VW Scirocco til taxibruk er jo flott, i tilegg til at trådstarter sier han ikke vil ha biler fra VAG-gruppen.

Du har skjønt det:). Helst ikke Vag-produkter nei, og Scirocco er jo helt feil å kjøre med, samme som å kjøre med en Yaris kanskje:)

 

Jeg har tro på VW Scirocco. Dette er jo en tøff bil som også skal være kjapp, men har ingen erfaringer med bilen. Noen som har det?

He, har ikke noe å erfaringer med denne bilen nei, Litt av en bil å kjøre drosje med ja:). Tror nok ikke jeg vill ha Volkswagen igjen nei:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville stemt for BMW 5-serie :love: Jeg velger helst femmeren dersom jeg kan velge i køen (det er jo noen som er litt vrange om man ikke tar den fremdeste i køen på flyplasser etc, men kunden har jo rett til å velge hvem de vil sitte på med).

 

Det eneste som kunne tale imot er verditap mtp at det i disse dager fases inn helt ny modell. Den nye 520d kommer ikke før til høsten, og jeg mener det bare er veldig store motorer i de som er i salg nå.

Ellers måtte jo den nye 5-serien vært en drøm :)

Ja, akkurat det. Må vell opp i en 523 eller noe liknende. Men nå skal jeg en tur å prøve v70, samt får tilbud så får se hvordan den tar seg ut:). Bmw er jo kjent for god kvalitet og solid og sikker, men prisen blir nok litt høy om jeg skulle valgt den nye typen av 523. Jeg får se:) Den nye 520d'en kommer vell ikke før rundt 6/10 eller noe slikt.

Takk for tipset:)

Endret av Brv
Lenke til kommentar

Hensikten med å kjøre drosje må jo være å få ut så mye overskudd som mulig, derfor ville jeg dersom jeg var deg strøket BMW. Personlig vil jeg anbefale Superb, satt på en slik hjem fra by'n sist og har aldri hatt så god plass i baksetet.

 

Om VAG er helt uaktuelt så ville nok neste valg vært Avensis 2.2 DCAT. Du vet sikkert dette allerede, men drosjeierene som har Avensis er en av de med minst drifstutgifter (og dermed mest overskudd).

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg nok kjøpt Skoda Octavia 1.6 TDI med 7-trinns DSG, god plass til føttene og lave drivstoffsutgifter :)

 

(Skal du bruke mer penger så kan du jo selvfølgelig kjøpe større motor)

Lenke til kommentar

Hensikten med å kjøre drosje må jo være å få ut så mye overskudd som mulig, derfor ville jeg dersom jeg var deg strøket BMW. Personlig vil jeg anbefale Superb, satt på en slik hjem fra by'n sist og har aldri hatt så god plass i baksetet.

 

Om VAG er helt uaktuelt så ville nok neste valg vært Avensis 2.2 DCAT. Du vet sikkert dette allerede, men drosjeierene som har Avensis er en av de med minst drifstutgifter (og dermed mest overskudd).

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg nok kjøpt Skoda Octavia 1.6 TDI med 7-trinns DSG, god plass til føttene og lave drivstoffsutgifter :)

 

(Skal du bruke mer penger så kan du jo selvfølgelig kjøpe større motor)

Hei, takk for godt tips! Jeg har flere kollegaer som har Avensis, og som skryter over sikre og gode biler med lite feil. Men syntes den er så kjedelig inni, men er absoultt en av de mest driftssikre drosjene du kan få nå tildags:). Hører mange skyter over denne Superb'en at plassen skal være meget bra. Selv har jeg ikke testet denne, men tenkte kanskje å ta en prøvtur selvom det er et Vag-Merke. Det er Volkswagen jeg hvertfall ikke skal ha igjen. Skoda er det eneste merke som sagt under Vag som kan være interessant. Audi vill jeg også holde meg unna. Prøvde V70'en i dag, og må si at plassen var gjerne ikke den beste, men sannelig var det gode seter. Helt annen komfort enn Touran'n som jeg kjører pr, dags dato.

Lenke til kommentar

Hvis du er ute etter pris og komfort ville jeg absolutt valgt V70.

Takk for tips! Prøvde bilen idag og fikk et tilbud: Volvo v70 2010 modell D3 Momentum. Fullt utstyr, taxiversjon. Ferdig 388.000-, Var et godt tilbud, ,men må gå i tenkeboksen litt før jeg bestemmer meg, finnes jo et hav av andre meget gode biler også, så må nok prøve litt flere biler slik at jeg kan sammeligne litt, men setene var meget gode :thumbup:

Lenke til kommentar

Avensis ville jeg ikke valgt. Meget driftssikker, men for deg som kommer tilbringe mange timer i bilen ved hver anledning vil jeg si at komforten er for dårlig og interiøret for kjedelig. Skode Superb vet jeg ikke noe om komfortmessig, men hvis den er god på komfort er det en veldig god kandidat etter min mening. Mercedes E-klasse er jo alltids et sikkert valg å falle tilbake på.

 

Skulle jeg valgt drosje ville jeg valgt slik:

Mercedes E-klasse

Volvo S80/V70/XC60

Skode Suberb (gitt at det er veldig god komfort).

Lenke til kommentar

Avensis ville jeg ikke valgt. Meget driftssikker, men for deg som kommer tilbringe mange timer i bilen ved hver anledning vil jeg si at komforten er for dårlig og interiøret for kjedelig. Skode Superb vet jeg ikke noe om komfortmessig, men hvis den er god på komfort er det en veldig god kandidat etter min mening. Mercedes E-klasse er jo alltids et sikkert valg å falle tilbake på.

 

Skulle jeg valgt drosje ville jeg valgt slik:

Mercedes E-klasse

Volvo S80/V70/XC60

Skode Suberb (gitt at det er veldig god komfort).

Hei takk for svar. Ja, Avensis er meget driftssiker, men interiøret og resten syntes jeg blir litt kjedelig. Nå skal jeg kjøre litt, men har egentlig faste sjåfører både dag og natt Jeg pleier bare å kjøre selv i helger eller helligdager når sjåfører er borte. Men er enig at en bil som vi skal tilbringe ganske så mange timer i må være god og behagelig også å kjøre, det er utrolig mye å si. Så som sagt ovenfor fikk jeg tilbud på V70'en, men må se litt mer om. Har håp om å bestemme meg ut uken :). Skoda må jeg ta en titt nærmere på.

Lenke til kommentar

Da har prøvd Ford Mondeo 2,0 diesel. For en FANTASTISK bil. Jeg gir den terningkast 6. Jeg syntes den var mye bedre å kjøre enn V70'en. Var også å så på denne Superbe'n som alle skryter sånn over her :) . Vanvittig god plass, det har dere alle helt rett i , nesten like stor plass som en Bmw 7-serie?. Så der var den topp, men interiøret og prisen var vell noe helt annet.

Endret av Brv
Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg helt alle reglene rundt, men hva med import fra Sverige?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22270993

 

Mye billigere enn i Norge!

Takk for svar! Prismessig er det mye gunstigere å importere en drosje fra andre land, f.eks her Svergie eller Tyskland. Men da får du ikke de samme rettighetene når bilen dimn skal på verksted. Du har ikke den samme forhandler-garantien og du blir gjerne heller ikke proritert når du bestiller time, hvertfall ikke hos Møller. Så vill aller helst handle hos en forhandler i distriktet slik at du kan følge servicer osv.. der, men absoultt er det mye mer gunstigere å importere eller faktisk kjøpe bilen på Østlandet.

Lenke til kommentar

Mercedes E-klasse uten tvil! Det er jo en grunn til at alle har den!

 

Fra www.dinbilpartner.no

Har lite å gjøre så jeg satt opp et lite oppsett på hvordan jeg ville hatt den om jeg var drosjesjåfør.

Bil: MB E 200 CDI 136HK BlueEFFICIENCY Automat/5 (Elegance)

 

Farge: Calcite White

Interiør: Kunstskinnseter Artico – Sort

 

Utstyr:

Elegance utstyrsversjon (955):

- Tåkelys og varsellys med krominnfatning

- Kromlister på sidene og på støtfangerne

- Grill med 4 kromlameller, sølv metallic

- List i polert rustfritt stål i underkant av sidevinduene

- 16 toms aluminiumsfelger i 10-dobbelteikedesign (17 toms på 4Matic)

- Belyste oppbevaringsrom i midtkonsollen og i midtarmlenet

- Oppbevaringsboks under forsetene

- Panelbelysning foran under dekordetaljene og under panelene i sidedørene foran og bak

- Trepaneler i valnøtt utførelse

 

Oppvarmet vindusspyleranlegg

 

Automatisk avblenbart innvendig og venstre utvendige spei (249)

- Begge utvendige speil er i tillegg innfellbare

 

Brown open-pore ash wood (H09) – Elegance

 

Dobbel koppholder (309)

 

Aktive multikonturseter foran :dribble:

 

ntegrerte barneseter bak (248)

- Ifm. Artico seter

 

Memory pakke (275) 11 100,- om det kun er du som bruker bilen er ikke dette nødvendig.

 

Parkeringssensorer foran og bak med parkeringsguide (230)

 

Drivstofftank på 80 liter (915)

 

Forsterkningspakke for taxi (919)

 

Parkeringsvarmer med fjernkontroll (228)

 

Harman Kardon Logic 7 surround sound system (810)

 

Utvidet hands-free med kobling for telefonholder (386)

 

17 toms 10 dobbel-eike lettmetallfelger (R15) - Elegance

 

Skvettlapper foran og bak

 

 

 

 

Pris ferdig med skilter på i Drammen: 559 800

 

Listepris (Drammen): 610 526

 

 

Avvik i forhold til listepris i Drammen:

Tilsvarer Ca. 11% avvik (fra listepris) på bil uten avgift

Tilsvarer Ca. 8% avvik (fra listepris) på total pris 50 726

 

Pris som taxi (eks. mva.): 380 931

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Mercedes E-klasse uten tvil! Det er jo en grunn til at alle har den!

 

Fra www.dinbilpartner.no

Har lite å gjøre så jeg satt opp et lite oppsett på hvordan jeg ville hatt den om jeg var drosjesjåfør.

Bil: MB E 200 CDI 136HK BlueEFFICIENCY Automat/5 (Elegance)

 

Farge: Calcite White

Interiør: Kunstskinnseter Artico – Sort

 

Utstyr:

Elegance utstyrsversjon (955):

- Tåkelys og varsellys med krominnfatning

- Kromlister på sidene og på støtfangerne

- Grill med 4 kromlameller, sølv metallic

- List i polert rustfritt stål i underkant av sidevinduene

- 16 toms aluminiumsfelger i 10-dobbelteikedesign (17 toms på 4Matic)

- Belyste oppbevaringsrom i midtkonsollen og i midtarmlenet

- Oppbevaringsboks under forsetene

- Panelbelysning foran under dekordetaljene og under panelene i sidedørene foran og bak

- Trepaneler i valnøtt utførelse

 

Oppvarmet vindusspyleranlegg

 

Automatisk avblenbart innvendig og venstre utvendige spei (249)

- Begge utvendige speil er i tillegg innfellbare

 

Brown open-pore ash wood (H09) – Elegance

 

Dobbel koppholder (309)

 

Aktive multikonturseter foran :dribble:

 

ntegrerte barneseter bak (248)

- Ifm. Artico seter

 

Memory pakke (275) 11 100,- om det kun er du som bruker bilen er ikke dette nødvendig.

 

Parkeringssensorer foran og bak med parkeringsguide (230)

 

Drivstofftank på 80 liter (915)

 

Forsterkningspakke for taxi (919)

 

Parkeringsvarmer med fjernkontroll (228)

 

Harman Kardon Logic 7 surround sound system (810)

 

Utvidet hands-free med kobling for telefonholder (386)

 

17 toms 10 dobbel-eike lettmetallfelger (R15) - Elegance

 

Skvettlapper foran og bak

 

 

 

 

Pris ferdig med skilter på i Drammen: 559 800

 

Listepris (Drammen): 610 526

 

 

Avvik i forhold til listepris i Drammen:

Tilsvarer Ca. 11% avvik (fra listepris) på bil uten avgift

Tilsvarer Ca. 8% avvik (fra listepris) på total pris 50 726

 

Pris som taxi (eks. mva.): 380 931

Neimen, ikke værst!:):) Takk skal du ha for dette, kjemeflott:) Jeg så fort gjennom nå, men må ta en nærmere titt på utstyret nå litt senere på kvelden. 200 er forsåvidt grei, men lurer på om ikke 4-matic hadde vært noe, men da må du vell opp i 250 eller noe slikt. Prisen ser jo meget bra, vet at Bertel O. Steen i Bergen har sine prise på rett over 400.000-, inkl.løyverabatt. Dinbilpartner er vell kjent for sine gode priser. Interesant, men må nok ha sølvfarge etter at dette er fargekoden til min drosjesentral. Til dere som lurer på alt annet taxiutstyr: Du vet vi drosjeeier har noen fordeler, enkelte bilmerker som selger mye drosjer lager egen utgaver til drosjefolk, der mye er forbedret, for bilen skal holde lengre:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Brv:

 

Slik det ser ut i de listene jeg ser på så må man dra den helt opp til 350 CDI for å få 4 matic, noe som igjen kanskje ikke lønner seg. Skal du ta den hakket opp fra 200 136hk til 220 med 170 er det faktisk snakk om 57(!) tusen kroner (dinbilpartner, som privatbil).

 

Glemte også å nevne i oppsettet at det var snakk om Sedan og ikke stasjonsvogn.

 

Takk for hyggelig respons tilbake hvertfall :)

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Brv:

 

Slik det ser ut i de listene jeg ser på så må man dra den helt opp til 350 CDI for å få 4 matic, noe som igjen kanskje ikke lønner seg. Skal du ta den hakket opp fra 200 136hk til 220 med 170 er det faktisk snakk om 57(!) tusen kroner (dinbilpartner, som privatbil).

 

Glemte også å nevne i oppsettet at det var snakk om Sedan og ikke stasjonsvogn.

 

Takk for hyggelig respons tilbake hvertfall :)

Ja, sefølgelig må du opp i 350. Tenkte på det nå, men denne koster jo meget :D, Men tror det holder med sedan hvis jeg skulle velge Mercedes E-klasse. For denne er faktisk ganske romslig også som sedan, over 60% av dem som har E-klasse her i Bergen er jo sedaner. Men hvis jeg skulle ha valgt f.eks Mondeo eller Superb, må jeg nok opp i stasjonsvogn-utgaven. Men bare hyggelig, er alltid kjekt å få gode tips til bilvalg:):) Tror jeg holder med til 200 hvis jeg skal velge E-typen. Er ikke vits med noen 220 merke bakpå luken hvis den er så mye dyrer, er jo samme interiøret uansett:), men har sett litt på ulike bilmodeller, og må få si at det er meget mange interessante modeller for tiden, får tenke meg litt om før jeg avgjør det hele:)

Lenke til kommentar

Og det er kun for taxier? Det kan jo tenkes at det også finnes andre som ønsker at bilen skal vare hele veien hjem fra bilforhandleren... :hmm:

Haha, du vet vi drosjekusker er fæl å klage viss bilen ryker:D Og du vet vi beregner jo ca. 100.000-110.000 km i året på et hovedløyve, så det blir nok km i løpet av 3-4 år som er normal levetid for en drosje (nå er det forresten blitt meget populært å selge bilen etter bare 2 år), men for meg skal en drosje minst holde i 3 år:) Da er det ekstra kjedlig om både girkasse og motor ryker på vei til holdeplassen fra bilforhandlere, vi taper jo et hav med penger hver dag, hvis bilen må på verkstedsbesøk over lengre tid

Lenke til kommentar

Da har jeg gått gjennom en del bilmodeller, og takker for alle forslag!

 

b]Her er de 4 modellen jeg står igjen me[/b

Ford Mondeo 2.0 TdCi Diesel Stajonsvogn

Mercedes E-klasse 200 Cdi Sedan, Diesel

Mercedes GLK 220 Cdi, 4-matic, Diesel

Volvo V70 2.4 D Summum Stasjonsvogn Diesel.

 

Hva sier dere? Hva ville dere gått for?

 

Må tenkte litt på hva som er best :) Skoda Superb var også en god anbefaling, plassen får en terningkast 6 hos meg, men pris og standar-interiør var vell ikke helt som dem andre :)

Endret av Brv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...