Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil, hvilken bil anbefaler du?


Brv

Anbefalte innlegg

Har sett veldig på Volvo v70og Bmw 520. Her er det store prisforskjeller da.Noen som vill dele erfaringer/ har erfaringer med disse bilmerkene? Eller andre merke som er gode? . Bilen som jeg skal kjøpe skal brukes som drosje til sommeren. Har ikke tenkt å kjøpe noe VAG-produkter. Årsaken er at jeg har pr, dags dato Vw Touran og er ikke særlig fornøyd. Bilen må være 5-seter og ikke koste mer enn 560.000 ordinær pris, jeg får løyverab utover dette. Har hørt at setene til Volvo er meget gode. Har fått veldig mye skryt av mine kollegaer på den nye Mb E-200. Men jeg vet ikke helt, alle har jo en slik!

Jeg tenkte å ta Touran ut av drosjetrafikk rundt midten av Juni. Så jeg tenkte å bestille ny bil før 4.juni.

Andre ord: Hvilken bil ville du tatt som drosjekunde? Her snakker vi sefølgelig modeller til under den akutelle prisklasse.

Endret av Brv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter selv å ha kjørt 2009 BMW 520d i litt over ett år nå, er jeg overbevist over at jeg skal fortsette med denne trenden i tiden framover, bilen er herlig å kjøre! Det er jo samtidig viktig å ha en bil som er estetisk vakker når du skal tiltrekke drosjekunder, og BMWen vil jeg si vinner overlegent.

Lenke til kommentar

hyundai har god garanti, 5 år/ ubegrenset km..

 

en ix35 kan vel være et godt valg?

 

http://hyundai.no/service.html

Ja, Hyundai er ikke så gale i Pris. Der vinner de mye, samt på garanti, slik som Kia også har nå tildags. Men spørsmålet er vell heller om den er god nok å vare i 4 nye år, og hvor komfortable den er også. Men takk for tipset, kan kanskje prøve en slik en! Grei størrelse er det jo!:)

Lenke til kommentar

Etter selv å ha kjørt 2009 BMW 520d i litt over ett år nå, er jeg overbevist over at jeg skal fortsette med denne trenden i tiden framover, bilen er herlig å kjøre! Det er jo samtidig viktig å ha en bil som er estetisk vakker når du skal tiltrekke drosjekunder, og BMWen vil jeg si vinner overlegent.

Ja, ok. Takk for tipset:) Eneste som teller litt ned på en Bmw er sefølgelig prisen. Men har også tenkt på kanskje en 525d 08 modell, bruktimportere. Her kunne Jæger Sentrum skaffe rimelig. . Men Bmw er jo kjent for et godt merke, og tror mange kunder liker å kjøre Bmw, ja! Men får se, har jo også Volvo i tankene enda, her vinner dem på pris, og flere sier at setene er utrolige gode. Har bestilt prøvetime på nye V70 nå til uken, samt på den nye 520D, bare for å teste. Får seg da om setene er gode, er jo utrolige viktig å ha en bil som er komfortable når man tilbringer ganske mange timer i den:) Får se hvilket tilbud dem klarer å lage til meg nå i uken:)

 

Men er det er lite feil på den sant, Bmw 520? Har du hatt noen problemer med din eller?

Lenke til kommentar

Nye Opel Insignia eller Opel astra, du får minst like god kvalitet som på Bmw og Volvo til mye lavere pris. Tør å påstå at begge de merkene er sterkt overprisa.

 

http://www.finn.no/finn/car/used/result?CAR_MODEL/MAKE=795&CAR_MODEL=2000099

Har selv nå en Opel Zafira som res.drosje. Er forsåvidt fornøyd med den. Opel er gode biler og er hvertfall bedre enn Vag( vw). Astra blir vell kanskje litt for smått?Flere kolleager av meg som har prøvd å få meg innpå en Corolla, men det blir hvertfall for lite å kjøre med. Men insignia er jo en grei størrelse, sant nok, men må høre litt mer om prisen.Eneste er at Volvo har en kampanje til drosjeeier,så prisen blir kraftig resusert,men Opel er gode og driftssikre biler:) Jeg må jo ha Automat og Diesel og da må jeg nok opp i den dyreste utgaven, men er en absoultt flott bil. Takk for tips!

Endret av Brv
Lenke til kommentar

Etter selv å ha kjørt 2009 BMW 520d i litt over ett år nå, er jeg overbevist over at jeg skal fortsette med denne trenden i tiden framover, bilen er herlig å kjøre! Det er jo samtidig viktig å ha en bil som er estetisk vakker når du skal tiltrekke drosjekunder, og BMWen vil jeg si vinner overlegent.

Ja, ok. Takk for tipset:) Eneste som teller litt ned på en Bmw er sefølgelig prisen. Men har også tenkt på kanskje en 525d 08 modell, bruktimportere. Her kunne Jæger Sentrum skaffe rimelig. . Men Bmw er jo kjent for et godt merke, og tror mange kunder liker å kjøre Bmw, ja! Men får se, har jo også Volvo i tankene enda, her vinner dem på pris, og flere sier at setene er utrolige gode. Har bestilt prøvetime på nye V70 nå til uken, samt på den nye 520D, bare for å teste. Får seg da om setene er gode, er jo utrolige viktig å ha en bil som er komfortable når man tilbringer ganske mange timer i den:) Får se hvilket tilbud dem klarer å lage til meg nå i uken:)

 

Men er det er lite feil på den sant, Bmw 520? Har du hatt noen problemer med din eller?

 

Nå har jeg bare hatt den ett år, men hittil har det vært null feil. Og den bilen har blitt kjørt relativt hardt noen ganger.

Lenke til kommentar

Som drosjekunde i baksetet ville jeg ha foretrukket Skoda Superb. Det er ikke mange andre biler man kan strekke på beina i baksetet.

 

Men du ville jo ikke ha VAG, så da får jeg gå til neste drosjekusk som har Superb.

Skulle akkurat til å foreslå dette, Superb har utrolig store bakseter og det er et sted jeg ville vært når jeg tar taxi, og ikke bak i en liten og trang Insignia.

Med Superb kan man faktisk ha 3 stk i baksetet også, som kanskje burde være noe som gjør den litt aktuell. V70, Insignia og en del av de andre har en midtkonsoll som ødelegger midtsetet, så det er nesten umulig for en som er lengre enn 160 cm å sitte der komfortabelt.

 

Eventuelt har du jo Subaru Legacy, den har ganske grei bakseteplass. Vet dog ikke om du kan få de med automatgir.

Lenke til kommentar

Som drosjekunde i baksetet ville jeg ha foretrukket Skoda Superb. Det er ikke mange andre biler man kan strekke på beina i baksetet.

 

Men du ville jo ikke ha VAG, så da får jeg gå til neste drosjekusk som har Superb.

Var i Trondheim i helgen, må si at jeg så meget mange Superb'er som drosje der. I bergen er det nok ikke samme marked for det. Etter mine bekjentskaper tror jeg det bare går 1 eller 2 som drosje i Bergen. Men det er absolutt fine biler, men Skoda er det eneste merke jeg ville kjøpt viss jeg måtte velge av vag-produktene. Vill aller helst holde meg unna disse merkene nå en stund. Men mange bilmagansier ser jeg skryter av plassen og komforten, og det også er jo utrolig viktig. Men får se, hvertfall ikke noe Volkswagen igen hvertfall. Nå vet jeg ikke helt om det er samme kvalitet på Touran som Superb. Men takk for tips du! Skal prøve flere modeller nå til uken så får se da hva som faller inn.

Lenke til kommentar

:)

Som drosjekunde i baksetet ville jeg ha foretrukket Skoda Superb. Det er ikke mange andre biler man kan strekke på beina i baksetet.

 

Men du ville jo ikke ha VAG, så da får jeg gå til neste drosjekusk som har Superb.

Skulle akkurat til å foreslå dette, Superb har utrolig store bakseter og det er et sted jeg ville vært når jeg tar taxi, og ikke bak i en liten og trang Insignia.

Med Superb kan man faktisk ha 3 stk i baksetet også, som kanskje burde være noe som gjør den litt aktuell. V70, Insignia og en del av de andre har en midtkonsoll som ødelegger midtsetet, så det er nesten umulig for en som er lengre enn 160 cm å sitte der komfortabelt.

 

Eventuelt har du jo Subaru Legacy, den har ganske grei bakseteplass. Vet dog ikke om du kan få de med automatgir.

Ja, da blir det vell en Outback viss det skulle blitt Subaru. Den er jo også 4wd. Tror du får den m/ automat men må sikkert opp i en av de størest klassene. Jeg får teste denne Superb'en da og se hvor stor den egentlig er en dag :thumbup: Takk for svar forresten :)

Endret av Brv
Lenke til kommentar

Volvo V70 er trang, samme kan sies om BMW E61. Skuffende syns jeg når du betaler over en halv mill for biler som påstås å være i premiumklassen. Eneste premium (hvertfall med V70) er vel prisen.

Eneste som er et pluss med v70'en er sefølgelig prisen. Her får jeg gode tilbud. Volvo er stor inne på drosjemarkedet og dermed er det meget gunstige priser, men skal teste den til uken, og da ser jeg hvor stor den er:). Bmw er jo også kjent for god kvalitet. Takk for tipset :)

Endret av Brv
Lenke til kommentar

Etter selv å ha kjørt 2009 BMW 520d i litt over ett år nå, er jeg overbevist over at jeg skal fortsette med denne trenden i tiden framover, bilen er herlig å kjøre! Det er jo samtidig viktig å ha en bil som er estetisk vakker når du skal tiltrekke drosjekunder, og BMWen vil jeg si vinner overlegent.

Ja, ok. Takk for tipset:) Eneste som teller litt ned på en Bmw er sefølgelig prisen. Men har også tenkt på kanskje en 525d 08 modell, bruktimportere. Her kunne Jæger Sentrum skaffe rimelig. . Men Bmw er jo kjent for et godt merke, og tror mange kunder liker å kjøre Bmw, ja! Men får se, har jo også Volvo i tankene enda, her vinner dem på pris, og flere sier at setene er utrolige gode. Har bestilt prøvetime på nye V70 nå til uken, samt på den nye 520D, bare for å teste. Får seg da om setene er gode, er jo utrolige viktig å ha en bil som er komfortable når man tilbringer ganske mange timer i den:) Får se hvilket tilbud dem klarer å lage til meg nå i uken:)

 

Men er det er lite feil på den sant, Bmw 520? Har du hatt noen problemer med din eller?

 

Nå har jeg bare hatt den ett år, men hittil har det vært null feil. Og den bilen har blitt kjørt relativt hardt noen ganger.

Ok, høres meget bra ut :)

Lenke til kommentar

Jeg ville stemt for BMW 5-serie :love: Jeg velger helst femmeren dersom jeg kan velge i køen (det er jo noen som er litt vrange om man ikke tar den fremdeste i køen på flyplasser etc, men kunden har jo rett til å velge hvem de vil sitte på med).

 

Det eneste som kunne tale imot er verditap mtp at det i disse dager fases inn helt ny modell. Den nye 520d kommer ikke før til høsten, og jeg mener det bare er veldig store motorer i de som er i salg nå.

Ellers måtte jo den nye 5-serien vært en drøm :)

Endret av grizzlyx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...