Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

problemer med å gire


Anbefalte innlegg

har en seat cordoba 95 modell som låser seg litt når jeg skal sette fra reversj til fri eller første gir. og den er rimelig hard fra første til andre gir. og den lager en slags "slurelyd" som kommer spesielt hvis jeg hviler hånden på giret eller holder girspaken til sidene.Den har kun gått 114.000 så vil ikke tro det kan være noe med girkassa.. hva kan dette være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hemmm....

 

Utifra nicket ditt har jeg lyst til og si ihjælkjørt girkasse.

 

Napp av dongen rundt spaken og sjekk at noe ikke har spretti av nedi der. Muligens det var polo som hadde det problemet. Er en pinne ellerno som hopper av husker ikke helt.

 

Et knekt motorfeste kan gi rar giring.

 

Sjekk at ingen av de små plaststagene til giroverføringen(nedi motorommet) har spretti av eller knekt. Hvis du har denne typen overføring. Det ser du fort.

 

Har du den siste utgaven jeg tenker på, den med simmering som alltid lekker. Kan det bli slakk i den klumpen/dingsen nedi der :D :D Dette er en uvanlig feil så ikke legg så mye vekt på den.

 

Vanlig at man hører litt lyd/vibrasjon fra kassa hvis man hviler seg på spaken.

 

Sjekk det enkle først og kom med update.

Lenke til kommentar

det så ikke ut til at noe hadde spretti av. jeg snakka med svogeren min ang dette i går, og han lurte på om at det kanskje var noe stag som måtte byttes ut. det virker som det er litt slakk i den ovale plast greia som går frem og tilbake når man girer.. jeg har ikke så mye peiling på dette.. det går å vri litt på girstanga men det er ikke så mye. men sånn skal det vel være??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...