Gå til innhold

Trening og kostholds bildetråd. Les førstepost!


Anbefalte innlegg

  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg ville fortsatt på et svakt svakt overskudd en stund til. Du har ikke nok muskelmasse til å få en god fysikk etter deff enda, men du begynner også å akkumulere litt fett.

 

Med et lavt overskudd vil du bygge masse(hvis du trener rett), uten å akkumulere særlig med fett. Da kan fettprosenten faktisk gå ned over tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Cool, takk for råd! Jeg sliter med å finne det punktet der jeg kan gå opp igjen vekt uten å få for mye fett.

Det skal gå veldig sakte. Og egentlig skal du ikke gå opp merkbart i vekt mer enn fra måned til måned.

 

Et videre problem er jo at hvis man først ender på rundt 25% fett tar det jævlig med tid å få den ned på 10-15% igjen. Tid man kunne brukt på å bygge masse.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

 

Kan da poste noe eg også.

Venstre er meg på mitt tyngste, rundt 104kg, for litt over 1 år siden. Høyre er pr dags dato, veier 82,4kg nå. 

 

Beklager på forhånd om noen blir kvalm av synet.. :p

 

attachicon.gif6ed7e5da98db6ae18e6e52a0a50f5151.png

Fantastisk resultat! Dette må anses å fungere som en sterk gulerot for å vedlike den nye formen. 

 

 

Tusen hjertelig! Er gøy når en faktisk ser at alt arbeidet man gjør faktisk gir resultater.

Lenke til kommentar

 

 

Kan da poste noe eg også.

Venstre er meg på mitt tyngste, rundt 104kg, for litt over 1 år siden. Høyre er pr dags dato, veier 82,4kg nå. 

 

Beklager på forhånd om noen blir kvalm av synet.. :p

 

attachicon.gif6ed7e5da98db6ae18e6e52a0a50f5151.png

Fantastisk resultat! Dette må anses å fungere som en sterk gulerot for å vedlike den nye formen. 

 

 

Tusen hjertelig! Er gøy når en faktisk ser at alt arbeidet man gjør faktisk gir resultater.

 

Det kan jeg relatere meg til. Parallelt med å slutte med fotball, så byttet jeg det ut med data-partyer, som økte inntaket av coca cola & snop betraktelig. Resultatet var 90kg som 15åring, nå har jeg en trivselsvekt på rundt 73-75kg. Mye av dette har i etterkant kommet som ren muskelmasse (uten å skryte selvsagt). :)

 

Hadde melkesjokolade vært like lite energitett som et eple, du verden å hvor mye kos det i tilfelle hadde blitt. :O

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Eg raste opp i vekt da eg fikk meg dame og hun flyttet inn i leiligheten min. I de 3 årene eg var med henne bare økte eg i vekt, etter eg kastet henne på dør begynte veien mot en litt penere kropp også :p

 

Men tror eg snart på innvestere i litt tyngre manualer og slikt, for (uten at eg er utlært i styrketrening) så er det vel slik at det er bedre med færre reps med tyngre vekter enn mange reps med vekter du kunne løftet opp og ned hele dagen uten problem..

Lenke til kommentar

Veldig god framgang! Creds til deg :)

 

Et treningssenter kan absolutt hjelpe. Tilgang på mer utstyr, mer ekspertise (selv om man kan få mye hjelp her også) og eventuelle treningskompiser. Et annet tips for å sørge for at man ikke går tilbake til gamle vaner (om du føler at du er i risikogruppen) er jo å finne en sport eller noe å trene!  Personlig er kampsport det eneste jeg klarer å holde motivasjonen oppe til. Ren styrketrening og ren kardiotrening blir i lengden kjedelig, men kombinert med kampsport så blir jeg aldri lei. 

Lenke til kommentar

Bor veldig keitete til mtp treningssenter. Bor på landet og nærmeste senter er 1 times bilkjøring unna (en vei) , pluss ferge som tar rundt 20min en vei.

 

Har litt forskjellig her hjemme, har en benk der eg kan både gjøre benkpress og knebøy. Har vektskiver på tilsammen 130kg tilhørende benken. Men som sagt tror eg manualene må oppgraderes, to på 10kg og en på 12 begynner å bli litt lite nå :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...