Gå til innhold

På tide med en dedikert @-tast på tastaturet?


På tide med en dedikert @-tast på tastaturet?  

64 stemmer

  1. 1. På tide med en dedikert @-tast på tastaturet?

    • Ja det hadde vært super! :) ALT GR + 2 står alt for langt unna hverandre
    • Nei!! QWERTY oppsettet er perfekt slikt det allerede er og skal aldri forandres på
    • Hva bruker man @ til?!


Anbefalte innlegg

Har tenkt på dette i lengre tid, behandler mye epost og epost-adresser på arbeid, hadde vært kjekt med en dedikert @-tast.

Kjøp deg et ikke-norsk tastatur hvor @ ligger på shift-2 i stedet for alt-gr-2.

 

Slik jeg ser det kunne det helt sikkert vært gjort plass til en @-tast, men hva med : og / da? burde de også få egen tast? (ja jeg vet at / har en egen tast, men den er for langt unna, og jeg ser ikke at noen har foreslått at @-tasten kunne vært helt borti der).

Igjen, mange ikke-norske tastatur har / der - er på norsk tastatur.

 

Slik jeg ser det er ikke problemet QWERTY slik pollen antyder, men det norske QWERTY-oppsettet. Jeg har kjørt amerikansk tastatur i et par fire-fem år nå og skal ikke tilbake til det lokele nisse-oppsettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg savner et alternativ for oss med mac, vi har det allerede :cool:

 

Hvordan klarer folk å være stolte av å ha MAC?

 

Hadde vært helt deprimert jeg..

 

Da driver du for lite med media, bilderedigering, videoredigering, lydredigering o.l. ;)

 

Det er jo tross alt mye av det som har gjort Mac så utbredt...

 

(Jeg har ikke Mac selv, men om jeg hadde jobbet innen media hadde jeg helt klart vurdert Mac...)

 

Driver masse med video daglig (Vegas Pro 9), ikke så advansert, men renderer 4-5 10-min klipp daglig, bruker også photoshop masse. Lydredigering gjør jeg bare da jeg har commentary på det jeg filmer (Sound Forge)

 

http://www.youtube.com/user/JevrioGA (der er mange av videoene, men hadde flere på min andre konto) Alpa protocol part 10-14 er med kommentar også, all by windows.

Lenke til kommentar

Du bytter til norsk oppsett f.eks via. en hotkey. Jeg har i KDE satt opp at ALT-SHIFT bytter mellom amerikansk og norsk slik som i Windows. Og det huskes på et per-applikasjonsbasis slik at de programmene hvor jeg aldri skriver norsk har alltid amerikansk oppsett og de hvor jeg bruker begge bytter jeg raskt mellom.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du bruker 2 taster og 1 hånd. Alt Gr + 2. Skal du ha en dedikert @ tast kan du bare installere AutoHotKey og lage et enkelt skript. Fra installeringen til du er ferdig tar det 2 min og lage det.

 

Og de som ikke bruker windows tasten har ikke peiling på den funksjoner.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Vet jo det. Jeg mente også den bare var tull, men den inneholder en god del snarveier. Det er jo alltids smak og behag innen det meste :tease:

 

Bruker den knappen (venstre) opp til flere ganger daglig jeg..

 

Jeg bruker også den til venstre men ingen vits med to. Kutt ut høyre windows tast! De har jo MS gjort med det ene nye tastaturet sitt :)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...