Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spør en pedofil!


Gjest Danielle

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-imMmrOha

ja, men når det gjelder tiltrekning så vil jo den være individuell uannsett hvilken legning du har.

vil jo ikke være vits med denne tråden om man ikke kan spørre om et man lurer på,.. for uannsett hva det er så vil det jo være individuelle svar. sant?

 

slik som jeg kan si at jeg et hetro, men en veldig maskulin kvinne, eller veldig femining gutt nok ikke kommer til å tiltrekke meg. men det kan jo være andre der ute med samme legning som vil komme til å bli tiltrukket av det.

 

 

interesant poeng med at den sperren ikke er der. men vil en pedofil se på et barn som en "partner" slik en hetrofil ser på sin partner (og igjen, nå generaliserer jeg) altså som en sidestillt partner? eller handler det mest om begjær og lyst, det å dominere en annen? (for den pedofile vil jo være "det sterke kjønn" dersom et slikt forhold skulle finne sted.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

interesant poeng med at den sperren ikke er der. men vil en pedofil se på et barn som en "partner" slik en hetrofil ser på sin partner (og igjen, nå generaliserer jeg) altså som en sidestillt partner? eller handler det mest om begjær og lyst, det å dominere en annen? (for den pedofile vil jo være "det sterke kjønn" dersom et slikt forhold skulle finne sted.

Det er snakk om kjærlighet, og vil derfor se for seg et barn som en partner. Da svært få unger er i stand til å ha tilfredsstillende mentale kapasiteter, vil jeg nok tro at ethvert pedofilt forhold vil ende dårlig.

 

En pedofil person vil like gjerne skade sin kjæreste, som du vil skade din.

Lenke til kommentar

Det hadde vært interessant om vi pedofile kunne snakket mer sammen. Noe må gjøres i forhold til samfunnet. Det er en veldig lang vei fremover, men etter hvert trenger også vi en organisasjon som likner LLH, eller noe i den duren.

 

Enig i at pedofile burde ha en interesseorganisasjon. Men tror det er viktig at en slik organisasjon ikke står for holdninger om at sex med mindreårige skal liberaliseres. Men hvis det hadde vært en seriøs organisasjon som jobbet for å gi hjelp og støtte og endre holdningene overfor pedofile som mennesker som ikke skal diskrimineres og støtes ut så støtter jeg det.

 

Postet av anonym: 7a62b9966e3a73c883ab6027680c8bbb

Lenke til kommentar

men vil en pedofil se på et barn som en "partner" slik en hetrofil ser på sin partner (og igjen, nå generaliserer jeg) altså som en sidestillt partner? eller handler det mest om begjær og lyst, det å dominere en annen? (for den pedofile vil jo være "det sterke kjønn" dersom et slikt forhold skulle finne sted.

 

Igjen, jeg svarer som "halvt" (ikke-eksklusiv) hebefil og ikke som pedofil.

 

Dette med "sterke kjønn" er da en latterlig floskel av en myte, sånn i samme gata som at en av damene i et lesbisk forhold liksom skal være den som går med bukser.

 

Er man sammen med en annen i et intimt forhold så må man jobbe for at det skal funke greit for begge, så enkelt er egentlig det.

 

Uansett hva man egentlig legger i "sidestilt", så blir det etter mitt syn feil å forvente at en partner skal være like god som en selv i alt.

Folk utfyller hverandre på godt og vondt, og man lærer seg til å ikke forvente all verden av et annet menneske på absolutt alle områder.

 

Når det er sagt, så har jeg sett intervjuer med for eksempel 18-årige gutter som har 11-åringer til kjærester (i land hvor det går ann), og disse forteller da at ja, det ER vanskelig fordi den ene parten er så mye yngre, men de jobber begge med det, og når man samarbeider da tåler man at det er vanskelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha

jeg synes det er vanskelig å forstå. men slik er det jo med alt en ikke kan sette seg inn i selv.

 

som du sier, det mentale aspektet vil jo ikke være sidestillt dersom et slik forhold skulle finne sted. og i mine øyne er partnere likestillte. altså man tar beslutninger sammen, snakker sammen etc. etc. hva er det en pedofil vil se etter i partneren sin? en h*n kan leke barbie eller bygge lego med? det er ikke sarkastisk ment. jeg skjønner jo at nærhet er en av de tingene en pedofil vil ønske å ha, men dersom man ser bort fra de fysiske aspektene,... er det litt det å kunne være "vergen", beskytteren på en måte, å kunne få den rollen som også trigger litt?

Lenke til kommentar

 

Jeg bryr meg ikke om hva du insinuerer om fremtiden, fremtidige diagnoser er ikke bevis for dagens sykdommer.

 

Jeg insinuerer ingenting, det er et faktum at aseksualitet og hebefili blir diagnoser i neste utgave. Ellers tar du feil i at pedofili er en sykdom. Det finnes ingen vitenskapelige holdepunkter for å hevde det. Det er like uklart som heterofili. Da homofili-diagnosen forsvant var det ikke pga forskning, men fordi diagnosen var stigmatiserende. Pedofili er for mange pedofile en psykisk lidelse, mens for enkelte pedofile er det ikke en psykisk lidelse. Man får ikke en diagnose dersom man ikke lider av det psykisk. Derav ordet psykisk lidelse.

 

Postet av anonym: 7a62b9966e3a73c883ab6027680c8bbb

Lenke til kommentar

Det hadde vært interessant om vi pedofile kunne snakket mer sammen. Noe må gjøres i forhold til samfunnet. Det er en veldig lang vei fremover, men etter hvert trenger også vi en organisasjon som likner LLH, eller noe i den duren.

 

Enig i at pedofile burde ha en interesseorganisasjon. Men tror det er viktig at en slik organisasjon ikke står for holdninger om at sex med mindreårige skal liberaliseres. Men hvis det hadde vært en seriøs organisasjon som jobbet for å gi hjelp og støtte og endre holdningene overfor pedofile som mennesker som ikke skal diskrimineres og støtes ut så støtter jeg det.

 

Postet av anonym: 7a62b9966e3a73c883ab6027680c8bbb

Det er akkurat det jeg foreslår. Nå er ikke jeg noen fantastisk leder, men jeg vil gjerne prøve å ta initiativ til noe sånt.

Endret av pedo_18
Lenke til kommentar

Blir veldig forvirret her. LonelyMan sliter veldig med å formulere poenget sitt.

 

Dette er en bred uttalelse, bruk quote funksjonen.

 

 

Denne forvirringen handler om "pedofile handlinger" og "pedofiles handlinger".

 

pedofile handlinger er overgrep mot barn. "pedofiles handlinger" definerer spesifikt "pedofile", noe som utelukker andre grupper, og det er er også overgrep mot barn.

 

Det kan jo ikke bli mindre forvirrende enn det. :tease:

 

Heteroseksuelle handlinger = Sex med det motsatte kjønn

Homoseksuelle handlinger = Sex med samme kjønn

Pedoseksuelle handlinger = Sex med prepubertale barn

 

Heteroseksuelle handlinger kan begås av homofile og omvendt. Pedoseksuelle handlinger kan begås av ikke-pedofile osv.

 

 

Postet av anonym: 7a62b9966e3a73c883ab6027680c8bbb

Lenke til kommentar

"pedofiles handling" utelukker andre typer grupper, hvilket beviser mitt poeng og at det bare gjelder en spesifik type handlinger.

 

Men pedofil =/= overgriper

 

Slik du skrev det mener du at en pedofils handlinger er ikke akseptable, men det du egentlig mener er at pedofile handlinger (som er et juridisk brukt begrep) ikke er akseptable. Er ikke rart det er vanskelig å følge med når dette er to helt

forskjellige ting, og du ikke klarer å bestemme deg for hva du mener.

 

edit: en persons handlinger er knyttet til ens personlighet, hvis en pedofils handlinger (IKKE pedofile handlinger) ikke er akseptert kan han ikke blir akseptert som menneske heller.

 

Hverken pedofile handlinger eller pedofili er juridiske begreper. Heller ikke overgrep. De juridiske begrepene er "seksuell omgang med barn under 16 eller 14", "seksuell handling mot barn under 16 eller 14" osv.

 

Postet av anonym: 7a62b9966e3a73c883ab6027680c8bbb

Lenke til kommentar

men vil en pedofil se på et barn som en "partner" slik en hetrofil ser på sin partner (og igjen, nå generaliserer jeg) altså som en sidestillt partner? eller handler det mest om begjær og lyst, det å dominere en annen? (for den pedofile vil jo være "det sterke kjønn" dersom et slikt forhold skulle finne sted.

 

En pedofil vil vise omsorg ovenfor barnet, men samtidig være tiltrukket av det følelsesmessig og seksuelt. Jeg ser for meg at det da er en blanding mellom det forholdet en forelder har til et barn og det man har til en partner. Mange pedofile drømmer om at dem er barn selv og på "nivå" med barna, slik at det ikke er et slikt dominerende forhold mellom dem.

 

Hverken pedofile handlinger eller pedofili er juridiske begreper. Heller ikke overgrep. De juridiske begrepene er "seksuell omgang med barn under 16 eller 14", "seksuell handling mot barn under 16 eller 14" osv.

 

Postet av anonym: 7a62b9966e3a73c883ab6027680c8bbb

 

Jeg mente egentlig ikke juridiske begrep. Er ofte brukt i media og er vel allmen vite hva det innebærer :) I motsetning til "pedofiles handlinger".

Endret av tp18
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha

men vil en pedofil se på et barn som en "partner" slik en hetrofil ser på sin partner (og igjen, nå generaliserer jeg) altså som en sidestillt partner? eller handler det mest om begjær og lyst, det å dominere en annen? (for den pedofile vil jo være "det sterke kjønn" dersom et slikt forhold skulle finne sted.

 

Igjen, jeg svarer som "halvt" (ikke-eksklusiv) hebefil og ikke som pedofil.

 

Dette med "sterke kjønn" er da en latterlig floskel av en myte, sånn i samme gata som at en av damene i et lesbisk forhold liksom skal være den som går med bukser.

 

Er man sammen med en annen i et intimt forhold så må man jobbe for at det skal funke greit for begge, så enkelt er egentlig det.

 

Uansett hva man egentlig legger i "sidestilt", så blir det etter mitt syn feil å forvente at en partner skal være like god som en selv i alt.

Folk utfyller hverandre på godt og vondt, og man lærer seg til å ikke forvente all verden av et annet menneske på absolutt alle områder.

 

Når det er sagt, så har jeg sett intervjuer med for eksempel 18-årige gutter som har 11-åringer til kjærester (i land hvor det går ann), og disse forteller da at ja, det ER vanskelig fordi den ene parten er så mye yngre, men de jobber begge med det, og når man samarbeider da tåler man at det er vanskelig.

 

nå satte jeg det sterke kjønn i hermetegn nettopp fordi jeg også synes det er en floskel, men det er et begrep de fleste forstår (så slipper vi en slik lang diskusjon om det skulle være en 's på slutten der eller ikke)

 

for å sette det på spisse- i de fleste forhold vil jo en av partene være den "sterke", den som trumfer igjennom og får det slik h*n vil. som regel vil jo partnerne ha sine kvalifikasjoner de er bedre på enn den andre, og vil, som du sier utfylle hverandre.

 

er nettopp derfor jeg lurer. fordi et barn vil jo alltid (i de aller fleste tilfeller- sett gjennom en voksens øye) være den svake part. de har (som regel) andre synspunkter på ting, og er generelt ,..tja, barnslige.

 

dette med land hvor slikt er lovlig er en helt annen diskusjon. og skal jeg nevne noe om det vil religiøse artefakter og slikt bli trukket ganske mye inn, og jeg frykter jeg kommer til å gå mye off-topic, så det skal jeg ikke gå inn på nå.

 

men at en 11 åring og en 18 åring Kan være sidestillte, ja, det kan jeg være enig i. men som regel om den ene er velig moden for alderen og den andre ikke. og at 11 åringer generelt har som ønske å jobbe for å få et forhold til å fungere som et voksent par gjør,..... ja, som sagt- jeg synes det er vanskelig å forstå, men det er jo derfor jeg er her inne.

Lenke til kommentar

Herregud og fred da mennesker som dere roter. Deadmau5: Homeland Security. Legg fra dere Debatt-Førarkårte og gå ut og drikk dere dritings; kom så tilbake og make sense.

 

De legger nå til hebefili slik at de lettere kan skille pedofile og hebefile. (Hvis det går slik de planlegger da - debatten innad i fagmiljøene raser for tiden om begge diagnosene).

 

Men akkurat det skulle jeg gjerne hørt litt mer om.

Hvem "legger til" hebefili, hva mener du med "legger til", hvor har du det ifra at dem legger det til, hvem er "de" som "planlegger" og hvilke fagmiljø debatterer og hva dreier debatten seg om.

 

Gjerne med referanser. Bitte schön.

 

 

 

Postet av anonym: f976f82eae3018f79ca6c381e8b11886

 

Den nye hoveddiagnosen i DSM vil fra 2013 hete Pedohebephilic disorder (Pedohebefil lidelse - ikke sykdom).

 

De som tenner på barn i puberteten vil få underkategorien hebephilic disorder og de som tenner prepubertale får pedophilic disorder.

 

MEN: De som ikke lider selv om de er hebefile eller pedofile, vil ikke få diagnosen. Så en del hebefile og pedofile vil dermed ikke regnes som psykisk lidende. Det betyr at pedofili og hebefili i seg selv ikke lenger vil regnes som en mental lidelse.

 

Det er DSMs diagnosutvalg som har bestemt dette, og debattene foregår i ulike fagtidsskrifter som Archives of sexual behavior o.l.

 

Postet av anonym: 7a62b9966e3a73c883ab6027680c8bbb

Lenke til kommentar

jeg synes det er vanskelig å forstå. men slik er det jo med alt en ikke kan sette seg inn i selv.

 

Nå er det vel heller ikke alt som man kan koke ned til en formel eller ordboks-definisjon, eller "forstå".

Enkelte ting "bare er slik" og å si at det er "riktig" eller "galt" blir faktisk moralsk-antropomorfisk.

 

Altså, man tillegger den menneskelige tilstand / naturen å ha et innhold eller mål eller mening som man faktisk ikke har grunnlag for å tillegge dem.

 

en h*n kan leke barbie eller bygge lego med? det er ikke sarkastisk ment.

Neida.

Lego kan man vel få lov til å leke isammen med unger med, uten at det skal være noe krav om sex etterpå.

 

jeg skjønner jo at nærhet er en av de tingene en pedofil vil ønske å ha, men dersom man ser bort fra de fysiske aspektene,... er det litt det å kunne være "vergen", beskytteren på en måte, å kunne få den rollen som også trigger litt?

 

Det er mye snodig som kan trigge folk, du.

Og hvordan folk driver og leker i senga, er faktisk noe dem selv får finne ut av.

Det er tross alt bare leking, det er tross alt bare sex.

 

Utover det så er spørsmålene dine nå igrunnen ganske tøvete.

De kan jo veldig lett overføres på helt vanlige heteroseksuelle forhold, hvor man kan spørre "ja hva er det som får en mann til å ønske å ha et forhold til en kvinne, er det det at kvinnen er svakere og man da lettere dominerer i armbak?".

 

Er du med? :!:

Lenke til kommentar

Det hadde vært interessant om vi pedofile kunne snakket mer sammen. Noe må gjøres i forhold til samfunnet. Det er en veldig lang vei fremover, men etter hvert trenger også vi en organisasjon som likner LLH, eller noe i den duren.

 

Enig i at pedofile burde ha en interesseorganisasjon. Men tror det er viktig at en slik organisasjon ikke står for holdninger om at sex med mindreårige skal liberaliseres. Men hvis det hadde vært en seriøs organisasjon som jobbet for å gi hjelp og støtte og endre holdningene overfor pedofile som mennesker som ikke skal diskrimineres og støtes ut så støtter jeg det.

 

Postet av anonym: 7a62b9966e3a73c883ab6027680c8bbb

Det er akkurat det jeg foreslår. Nå er ikke jeg noen fantastisk leder, men jeg vil gjerne prøve å ta initiativ til noe sånt.

 

Selv om jeg støtter ideen så tror jeg ikke du skal begi deg ut på noe slikt. Anbefaler deg heller til å konsentrere deg om ditt eget liv, og ikke definere deg selv som pedofil. Om du skulle tatt initiativ til noe sånt så vil det gå utover livet ditt på så mange måter at jeg tror ikke det hadde vært bra for deg. Du vil kunne oppleve problemer med å få deg jobb, kanskje miste retten til å kunne ha barn, ikke kunne studere hva du vil, og få livet ødelagt på ganske mange måter. Tenk heller på hva du vil gjøre i livet ditt og sats på det :)

 

 

Postet av anonym: 7a62b9966e3a73c883ab6027680c8bbb

Lenke til kommentar

 

Utover det så er spørsmålene dine nå igrunnen ganske tøvete.

De kan jo veldig lett overføres på helt vanlige heteroseksuelle forhold, hvor man kan spørre "ja hva er det som får en mann til å ønske å ha et forhold til en kvinne, er det det at kvinnen er svakere og man da lettere dominerer i armbak?".

 

Men nå er som oftest begge parter i et helt vanlig heteroseksuelt forhold på likt nivå mentalt, selv om dem ikke er det i fysisk styrke. Skjønner godt at han lurer.

Endret av tp18
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha

jeg synes det er vanskelig å forstå. men slik er det jo med alt en ikke kan sette seg inn i selv.

 

Nå er det vel heller ikke alt som man kan koke ned til en formel eller ordboks-definisjon, eller "forstå".

Enkelte ting "bare er slik" og å si at det er "riktig" eller "galt" blir faktisk moralsk-antropomorfisk.

 

Altså, man tillegger den menneskelige tilstand / naturen å ha et innhold eller mål eller mening som man faktisk ikke har grunnlag for å tillegge dem.

 

en h*n kan leke barbie eller bygge lego med? det er ikke sarkastisk ment.

Neida.

Lego kan man vel få lov til å leke isammen med unger med, uten at det skal være noe krav om sex etterpå.

 

jeg skjønner jo at nærhet er en av de tingene en pedofil vil ønske å ha, men dersom man ser bort fra de fysiske aspektene,... er det litt det å kunne være "vergen", beskytteren på en måte, å kunne få den rollen som også trigger litt?

 

Det er mye snodig som kan trigge folk, du.

Og hvordan folk driver og leker i senga, er faktisk noe dem selv får finne ut av.

Det er tross alt bare leking, det er tross alt bare sex.

 

Utover det så er spørsmålene dine nå igrunnen ganske tøvete.

De kan jo veldig lett overføres på helt vanlige heteroseksuelle forhold, hvor man kan spørre "ja hva er det som får en mann til å ønske å ha et forhold til en kvinne, er det det at kvinnen er svakere og man da lettere dominerer i armbak?".

 

Er du med? :!:

 

om noen hadde spurt me hva jeg ser etter i en partner: en jeg kan være nær med, snakke med, bygge et liv med. det er faktisk ikke så vanskelig å svare på for min del. men så er jo ikke denne tråden "spør en hetro kvinne".

 

ja, kanskje det er tøvete spm. men dersom du leser posten min igjen,..så ser du jo at jeg ikke spør om en pedofil vil ha en partner å bygge lego med. det jeg spør om er jo hva en pedofil ser etter i en partner.

 

nå er jo dette med sex noe de ikke finner ut av selv, nettopp fordi det å utøve sin pedofile legning er forbudt.

 

og ja, jeg synes det er vanskelig å forstå. hva så? jeg kan jo ikke se det gjennom noen andre øyne enn mine egne, det er jo derfor jeg spør.

 

jeg syntes svaret til tp18 var veldig bra.

men samtidig så får det meg til å lure enda mer.

jeg kan godt se det der med å ønske å være sammen med et barn, og få være barnlig selv /drømme å være barn.... tankerekken min går automatisk over til furries nå. men noe ala det?

Lenke til kommentar

Det hadde vært interessant om vi pedofile kunne snakket mer sammen. Noe må gjøres i forhold til samfunnet. Det er en veldig lang vei fremover, men etter hvert trenger også vi en organisasjon som likner LLH, eller noe i den duren.

 

Enig i at pedofile burde ha en interesseorganisasjon. Men tror det er viktig at en slik organisasjon ikke står for holdninger om at sex med mindreårige skal liberaliseres. Men hvis det hadde vært en seriøs organisasjon som jobbet for å gi hjelp og støtte og endre holdningene overfor pedofile som mennesker som ikke skal diskrimineres og støtes ut så støtter jeg det.

 

Postet av anonym: 7a62b9966e3a73c883ab6027680c8bbb

Det er akkurat det jeg foreslår. Nå er ikke jeg noen fantastisk leder, men jeg vil gjerne prøve å ta initiativ til noe sånt.

 

Selv om jeg støtter ideen så tror jeg ikke du skal begi deg ut på noe slikt. Anbefaler deg heller til å konsentrere deg om ditt eget liv, og ikke definere deg selv som pedofil. Om du skulle tatt initiativ til noe sånt så vil det gå utover livet ditt på så mange måter at jeg tror ikke det hadde vært bra for deg. Du vil kunne oppleve problemer med å få deg jobb, kanskje miste retten til å kunne ha barn, ikke kunne studere hva du vil, og få livet ødelagt på ganske mange måter. Tenk heller på hva du vil gjøre i livet ditt og sats på det :)

 

 

Postet av anonym: 7a62b9966e3a73c883ab6027680c8bbb

Det er det jeg tenker på. Jeg vet ikke om jeg kan "komme ut." Det er ikke sikkert jeg trenger å gjøre det heller. Det burde jo være mulig å forbli anonym.

Lenke til kommentar

jeg syntes svaret til tp18 var veldig bra.

men samtidig så får det meg til å lure enda mer.

jeg kan godt se det der med å ønske å være sammen med et barn, og få være barnlig selv /drømme å være barn.... tankerekken min går automatisk over til furries nå. men noe ala det?

 

Jeg tror ikke det har så mye med å faktisk late som en er barn selv (det at man går inn i rollen som et barn), men å helle være på nivå med barnet, slik at et da eventuelt seksuelt forhold vil være givende for begge to, om du skjønner. Noen pedofile har vært seksuelt aktive i ung alder (før puberteten) og vil derfor oppsøke denne interessen hos andre barn, men da i et sunt forhold, om du skjønner. (Hender ofte barn utforsker med hverandre, helt vanlig - og sunt). Det finnes på den andre siden også pedofile som liker den dominansen dem har over barn. Kommer tilbake til det individuelle igjen...

 

Skriver litt ut av tankene nå. Er kanskje ikke så lett å få med seg, beklager om det er tilfellet. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...