Gå til innhold

Gaming PC til Ca 9K - 12K (Må ha nvidia skjermkort Kombitabel med 3d)


Anbefalte innlegg

Oppsettet til Matseng er helt greit det. Men om du skal bytte CPU så bytt til en AMD Phenom II X4 965 125W Black Edition, en spille-PC har ikke bruk for seks kjerner.

 

Innkjøp av SSD vil du definitivt ikke angre på, og X25-M er det beste kjøpet. Husk å aktivere TRIM, du får google det.

Enkelt forklart er en SSD et kort med mange flashbrikker (samme type lagring som i minnepinner eller minnekort for kamera/telefon) med kontroller, og velger du den riktige kan du få raskere sekvensiell ytelse enn en disk, men det er ved noe som kalles IOPS (Input/Output-Operations-Per-Second), dette tilsvarer skriving/lesing av småfiler, at SSDer er suverene i forhold til disker. Kort fortalt er SSDer veldig gode til operativsystemer, og gir et raskt og responsivt system. SSDer er selvsagt også raske til lagring av store filer, men dette er såpass dyrt per GB at du bør bruke SSDer til der det er mest nyttig, altså operativsystemer. Derfor bør du ha disker i tillegg til SSD, diskene bruker du til generell lagring; filmer, musikk, bilder osv.

 

Jeg ville nok slengt inn et par ekstra disker, det er veldig greit med god lagringsplass. Og husk, ha alltid flere sikkerhetskopier av viktige data, du tar aldri for mye backup.

 

Mvh,

efikkan.

 

 

kan du sette opp noe ??? ;) fordi det høres ut som du vet hva du prater om XD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er oppsettet slik jeg ville hatt det. Jeg byttet om skjermkortet til tilsvarende fra MSI siden ingen hadde Asus sitt inne på lager. Jeg slengte med en DVD-brenner i tilfelle du ønsker det.

 

Jeg vet forøvrig ikke hvor mange SATA-kabler som følger med til hovedkortet. Asus bruker å legge ved kabler, men akkurat antall må du sjekke i en test av hovedkortet.

Lenke til kommentar

Her er oppsettet slik jeg ville hatt det. Jeg byttet om skjermkortet til tilsvarende fra MSI siden ingen hadde Asus sitt inne på lager. Jeg slengte med en DVD-brenner i tilfelle du ønsker det.

 

Jeg vet forøvrig ikke hvor mange SATA-kabler som følger med til hovedkortet. Asus bruker å legge ved kabler, men akkurat antall må du sjekke i en test av hovedkortet.

 

takker :) kortet kan bruke 3d right

Lenke til kommentar

Her er oppsettet slik jeg ville hatt det. Jeg byttet om skjermkortet til tilsvarende fra MSI siden ingen hadde Asus sitt inne på lager. Jeg slengte med en DVD-brenner i tilfelle du ønsker det.

 

Jeg vet forøvrig ikke hvor mange SATA-kabler som følger med til hovedkortet. Asus bruker å legge ved kabler, men akkurat antall må du sjekke i en test av hovedkortet.

 

takker :) kortet kan bruke 3d right

ohh en blu-ray ??? plz:)

Lenke til kommentar

Tror det er en liten ide å ha modulær strømforsyning!

En modulær strømforsyning er kort sagt en strømforsyning hvor du kan fjerne overflødige kabler. Det koster ofte bittelitt ekstra, og du opplever ingen ytelsesforskjell, men det er mye greiere å jobbe med når du monterer - og ikke minst hvis du skal legge til eller bytte komponenter. Hvis du roter det til når du monterer maskinen første gang kan det fort bli kaos når du skal endre noe senere. Satte inn en ny harddisk i går, og jeg som har ikke-modulær strømforsyning måtte da omorganisere endel på kablene fordi jeg er litt lite strukturert når jeg kobler til strøm. Det kan også være vesentlig for luftgjennomstrømming og dermed varmeutvikling, så ved visse tenkte scenarier kan det kanskje ha noe å si for ytelsen likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...