Gå til innhold

Gaming PC til Ca 9K - 12K (Må ha nvidia skjermkort Kombitabel med 3d)


Anbefalte innlegg

Skal skjøpe ny Gaming pc til ca 9 - 12k

 

Jeg trenger Hjelp til å velge deler men jeg vet om noen deler som jeg skal ha

jeg ser etter en Gaming pc BARE PC Ikke skjerm, kabinett, tastatur, etc

 

Pc'n må ha et nvidia skjermkort Som kan ha Nvidia 3d og som er mellom 1,2 gb - 2 gb bare ET kort

 

det er samme om den er Amd eller Intel basert

 

ingenting skal overklokkes

 

Mer en 6GB minne

64 Bit

Endret av DanielVikan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet du hvorfor du skal ha 1.2-2GB minne på skjermkortet? Det er ingen kvalitetsindikator i seg selv. Mange av ferdigpcene man kjøper har gjerne mye minne på skjermkortet fordi det ser bra ut på papiret, men det kan fortsatt være sinnsykt trege kort.

 

Et raskt kort med 1GB gir mye bedre ytelse i spill enn et elendig kort med 2GB. Se heller på HVILKEN brikke kortet har, og hastigheten på minnet, ikke nødvendigvis mengden.

 

Du trenger heller ikke _mer_ enn 6GB minne, men 6GB er nok greit for en pc i dag.

 

Mer minne vil aldri gi deg bedre ytelse så lenge ikke programmene dine utnytteer alt minnet. Dette gjelder både minnet på pcen og skjermkortet. Det er først når minnet fylles opp det går tregt. Det er mye bedre å legge penger i raskere minne, raskere skjermkort og raskere CPU.

 

Hvilke komponenter du skal kjøpe får noen andre foreslå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke fulgt med på nye komponenter siste årene, så vanskelig å vite hva som er et bra oppsett nå i dag. Mange her som har mye bedre oversikt enn meg.

 

En ting jeg KAN anbefale på det varmeste er en SSD-disk som systemdisk. Pcen føles mange ganger raskere med en slik.

Lenke til kommentar

Har ikke fulgt med på nye komponenter siste årene, så vanskelig å vite hva som er et bra oppsett nå i dag. Mange her som har mye bedre oversikt enn meg.

 

En ting jeg KAN anbefale på det varmeste er en SSD-disk som systemdisk. Pcen føles mange ganger raskere med en slik.

 

 

hva er det som blir raskere med en SSD hardisk ?? fil overføring eller pc'n

Lenke til kommentar

Nei, jeg har en dritt dårli dell laptop.

Her har eg prøvd meg på et AMD oppsett, men kan egentli mest om intel. Har somsagt prøvd noen andre får rette meg.

 

Vart litt over budsjett, men prisguiden funkar ikkje no so eg lagde det på komplett.no

 

 

takker

 

Strømmforskyning ????

Lenke til kommentar

Oppsettet til Matseng er helt greit det. Men om du skal bytte CPU så bytt til en AMD Phenom II X4 965 125W Black Edition, en spille-PC har ikke bruk for seks kjerner.

 

Innkjøp av SSD vil du definitivt ikke angre på, og X25-M er det beste kjøpet. Husk å aktivere TRIM, du får google det.

Enkelt forklart er en SSD et kort med mange flashbrikker (samme type lagring som i minnepinner eller minnekort for kamera/telefon) med kontroller, og velger du den riktige kan du få raskere sekvensiell ytelse enn en disk, men det er ved noe som kalles IOPS (Input/Output-Operations-Per-Second), dette tilsvarer skriving/lesing av småfiler, at SSDer er suverene i forhold til disker. Kort fortalt er SSDer veldig gode til operativsystemer, og gir et raskt og responsivt system. SSDer er selvsagt også raske til lagring av store filer, men dette er såpass dyrt per GB at du bør bruke SSDer til der det er mest nyttig, altså operativsystemer. Derfor bør du ha disker i tillegg til SSD, diskene bruker du til generell lagring; filmer, musikk, bilder osv.

 

Jeg ville nok slengt inn et par ekstra disker, det er veldig greit med god lagringsplass. Og husk, ha alltid flere sikkerhetskopier av viktige data, du tar aldri for mye backup.

 

Mvh,

efikkan.

Lenke til kommentar

Oppsettet til Matseng er helt greit det. Men om du skal bytte CPU så bytt til en AMD Phenom II X4 965 125W Black Edition, en spille-PC har ikke bruk for seks kjerner.

 

Innkjøp av SSD vil du definitivt ikke angre på, og X25-M er det beste kjøpet. Husk å aktivere TRIM, du får google det.

Enkelt forklart er en SSD et kort med mange flashbrikker (samme type lagring som i minnepinner eller minnekort for kamera/telefon) med kontroller, og velger du den riktige kan du få raskere sekvensiell ytelse enn en disk, men det er ved noe som kalles IOPS (Input/Output-Operations-Per-Second), dette tilsvarer skriving/lesing av småfiler, at SSDer er suverene i forhold til disker. Kort fortalt er SSDer veldig gode til operativsystemer, og gir et raskt og responsivt system. SSDer er selvsagt også raske til lagring av store filer, men dette er såpass dyrt per GB at du bør bruke SSDer til der det er mest nyttig, altså operativsystemer. Derfor bør du ha disker i tillegg til SSD, diskene bruker du til generell lagring; filmer, musikk, bilder osv.

 

Jeg ville nok slengt inn et par ekstra disker, det er veldig greit med god lagringsplass. Og husk, ha alltid flere sikkerhetskopier av viktige data, du tar aldri for mye backup.

 

Mvh,

efikkan.

 

 

kan du sette opp noe ??? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...