Gå til innhold

Hvilke andre kvalitetsserier finnes der ute?


Anbefalte innlegg

Jeg har nå vært gjennom min del av "kvalitetsserier":

Sopranos, Six feet under, Oz, The Wire, Band of Brothers osv. osv. (Mad Men?)... De fleste av disse er virkelig gode serier, ofte laget av HBO. De har en helt annen kvalitet enn f.eks Lost, 24 og andre "TV2-serier", både filmatisk, historie og skuespillerprestasjoner.

 

Mitt spørsmål er: er det noen tv-serier i samme kvalitetssjikt som jeg har gått glipp av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er både 24 og Lost etter min mening kvalitetsserier, men på en litt mer, skal vi si "mainstream-vennlig" måte. Anyways, du bør sjekke ut Deadwood, Dexter, Generation Kill, Battlestar Galactica, Mad Men og True Blood, alt ettersom hva du liker av sjangre.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Firefly, Twin Peaks og Freaks & Geeks er ingen kvalitetserie i sådan trådstarter spør om. Ville ikke ha satt BSG i samme klasse, den er som Lost en "mainstream" serie som er over kvaliteten i de fleste "mainstrem"-serier.

 

Deadwood er kanonbra, hvertfall for de som liker sånt. Er en av favorittseriene mine. Du ser også at mange av skuespillerne fra serien i andre serier om dagen. Alt fra Kristin Bell(Veronica Mars/Heroes) til Powers Boothe(24), Paula Malcomson(Caprica/Lost/Sons Of Anarchy), Titus Welliver(Lost), og Kim Dickens(Treme/Lost).

 

True Blood, Eastbound & Down(HBO-komiserie om en redneck baseballspiller) og Mad Men støttes.

 

Breaking Bad anbefaler jeg veldig. God serie, og har fått flere Emmy`er. Blant annet hovedskuespillern(Bryan Cranston) som gjør en fantastisk jobb til tider. Lagd av samme kanal(AMC) som Mad Men.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Se The Pacific om du likte Band of Brothers, episode 8 kommer på søndag/mandag i USA og det er nesten like bra som BoB, og det er litt av en bragd!

Andre litt mer spesielle tips, men som kanskje ikke er akkuratt det du tenker på, men som absolutt ikke er "TV2-serier" er:

 

-Flight of the Conchords, en av de morsomste seriene jeg har sett, men har en spesiell humor som du enten elsker eller hater. Fra HBO.

 

-Anime, japanske tegneserier har ofte de mest fantasi- og kvalitetsfulle historiene jeg noen gang har opplevt.  Tips: Full Metal Alchemist, Death Note og Elfen Lied.

 

-Scrubs (selv om det går på TV2 hehe) er kanskje noe du bare ser på en gang i blandt når det går på TV, men jeg anbefaler å se de alle sammen kronologisk. Det er noen av de beste 3 dagene, 18 timene og 30 minuttene jeg har hatt når det gjelder TV (jeg så ikke alle i strekk, men iløpet av ca. en måned). Jeg ble faktisk trist når det var over fordi jeg måtte "forlate" karakterene og det har aldri skjedd før eller etter med meg. Den har lenge vært helt på topp av alle mine favorittserier.

 

-House er faktisk ganske kjedelig og ensformig om du ikke er lege selv eller noe, men nå som jeg har sett flere sesonger så har det vokst i meg og jeg har begynt å glede meg hver tirsdag. Fantastiske skuespillere, raske gode replikker, mye ordspill med metaforer som blir kjempemorsomt om du "kjenner" karakterene. De to siste episodene i sesong fem og de to første i sesong 6 er alene verdt å kjede seg gjennom resten, men er langt ifra de eneste gode episodene.

 

Andre serier som anbefales varmt er Veronica Mars, Dexter, Planet Earth (naturdokumenter, se den i HD på stor skjerm), South Park, første sesong av Heroes og Nitro Circus!

 

 

Lenke til kommentar

-Scrubs (selv om det går på TV2 hehe) er kanskje noe du bare ser på en gang i blandt når det går på TV, men jeg anbefaler å se de alle sammen kronologisk. Det er noen av de beste 3 dagene, 18 timene og 30 minuttene jeg har hatt når det gjelder TV (jeg så ikke alle i strekk, men iløpet av ca. en måned). Jeg ble faktisk trist når det var over fordi jeg måtte "forlate" karakterene og det har aldri skjedd før eller etter med meg. Den har lenge vært helt på topp av alle mine favorittserier.

What he said! Scrubs er min favorittserie of them all. Det er en serie med (masse) humor, moral og flotte karakterer. Jeg følger med på TV2 selv om jeg har sett gjennom alt før, fordi det er så vakkert. Hehe.

 

Utenom det kan jeg selvsagt anbefale True Blood! :)

Lenke til kommentar

Battlestar Galactica.

Verdens beste tv-serie.

 

Alle snakker om Star trek og battlestar, men mangen av desse seriene er det so mangen versjoner av, Hvilken av seriene er regnet som den beste, og hvilken versjon. For eg har tenkt å sjå det.

 

Er det Battlestar Galactica som er sjefen?

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...