Gå til innhold

PC mot konsoller.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en ting å si: slutt å rakke ned på konsoller. Ja jeg vet at pc er bedre, men dere må huske på at ikke alle mener det samme og dere må respektere det. Selv spiller jeg både på en gamer pc og xbox 360 og synes begge nesten er like bra. Pc har jo bedre grafikk, men Xbox 360 har i vertfall ikke dårlig grafikk. Dessuten hadde jeg i utgangspunktet ikke råd til pc men pga konfirmasjon fikk jeg det :) Dette går jo veldig mye utover økonomi også så jeg skjønner godt at ikke alle vil investere 10 000 + for en pc når konsoll er billigere, men PC er en god investering når du har råd :)

 

Personlig rakker jeg ikke ned på konsoll-spillere, men jeg blir litt lei av konsoll-fans som lister opp masse argumenter gang på gang, som ikke er riktig, som feks "sitte i sofa-argumentet", "koble til anlegget argumentet" og "spille med joypad-argumentet", alt dette er like lett med PC som med konsoll. Konsoll har tre reelle argumenter 1. Enklere i oppsett, 2. Billigere i innkjøp 3. Annet spillutvalg.

 

Det med at det er billigere er også en sannhet med modifikasjoner, det skal ikke menge spillene til før du sparer inn kostnadsforskjellen, og accsessories er veldig dyre til konsoll.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ja, jeg kan få bedre grafikk på PC, men næh...

 

Du får ikke bare bedre grafikk, du får grafikk slik den burde være i 2010.

Er morsomt med Nintendo DS også, men det blir ikke helt det samme.

 

Jeg koser meg like mye med gamle spill med ræv grafikk i sammenligningen med dagens spill, så det er ikke grafikken det kommer ann på. Hvorfor blir det ellers mer og mer populært å emulere spill fra eldre generasjoner?

Lenke til kommentar

Ja, jeg kan få bedre grafikk på PC, men næh...

 

Du får ikke bare bedre grafikk, du får grafikk slik den burde være i 2010.

Er morsomt med Nintendo DS også, men det blir ikke helt det samme.

 

Jeg koser meg like mye med gamle spill med ræv grafikk i sammenligningen med dagens spill, så det er ikke grafikken det kommer ann på. Hvorfor blir det ellers mer og mer populært å emulere spill fra eldre generasjoner?

 

Det blir mer pop ja, men har du lagt merke til at de fleste emulatorer har funksjoner for å booste grafikken? Og at de fleste faktisk bruker disse funksjonene? Grafikken har noe å si.

 

AtW

Lenke til kommentar

"PC er best fordi der er spill gratis" <- der er grunnen til at PC-gamere er avhengige av konsollene for at storspill skal utvikles :) Konsoller er kommet for å bli. Samme med PC.

 

Jeg har spilt på PC siden før Civilization 1, men nå går det stort sett i konsoll. Antall pixler eller AA betyr lite for meg i Deathspank, Limbo eller Mass Effect. Men er enig i at en del RTS og FPS spill funker best på PC. Og er du ute etter grafikk er det PC som er veien å gå (stort sett, litt avhengig av hvilken plattform spillet ble utviklet for originalt, og om portinga er en mandagsjobb eller ikke)

 

Dessuten er jeg lei av å bruke mer på skjermkort enn på bil :p

Lenke til kommentar

"PC er best fordi der er spill gratis" <- der er grunnen til at PC-gamere er avhengige av konsollene for at storspill skal utvikles :) Konsoller er kommet for å bli. Samme med PC.

 

Jeg har spilt på PC siden før Civilization 1, men nå går det stort sett i konsoll. Antall pixler eller AA betyr lite for meg i Deathspank, Limbo eller Mass Effect. Men er enig i at en del RTS og FPS spill funker best på PC. Og er du ute etter grafikk er det PC som er veien å gå (stort sett, litt avhengig av hvilken plattform spillet ble utviklet for originalt, og om portinga er en mandagsjobb eller ikke)

 

Dessuten er jeg lei av å bruke mer på skjermkort enn på bil :p

 

Nå bruker du mer på for dyre spill enn bil istedet? :) Forøvrig har PCer flere teknsike fordeler enn kun grafikk, bedre kontrollmuligheter, modding osv. Men det er klart, om disse fordelen ikke er så viktige, så kan jo fint fordelene med konsoll veie sterkere.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er ikke barebare å konkludere hva som er best.

 

På PC får du selvfølgelig overlegen grafikk om utviklerene gidder å optimalisere spillet og PC gir en mye bedre opplevelse av skytespill! Det eneste jeg savner på PC er en analog styrespak som et selvfølge.

 

Konsoll er bedre til spill som GTA eller RDR, med unntak av grafikk.

Lenke til kommentar

Det er ikke barebare å konkludere hva som er best.

 

På PC får du selvfølgelig overlegen grafikk om utviklerene gidder å optimalisere spillet og PC gir en mye bedre opplevelse av skytespill! Det eneste jeg savner på PC er en analog styrespak som et selvfølge.

 

Konsoll er bedre til spill som GTA eller RDR, med unntak av grafikk.

 

Du får fint analog styrespak til PC? Og på hvilken måte er konsoll bedre til spill som GTA og RDR?

 

AtW

Lenke til kommentar

Du får det ja! Men føler ikke at det blir tatt som et selvfølge.

 

At RDR og GTA er bedre på konsoll er egentlig subjektivt, føler bare at det er morsommere å kjøre med analog gass/brems og skikkelig kontroll med styrespak istedet for digitale taster. Jeg kan jo bare kjøpe en Xbox-kontroller, men... Ja.

 

Ikke ta meg feil, jeg er absolutt for PC. Jeg synes bare at den komplette pakken du får med konsoll er veldig grei!

 

Har forøvrig kun PC og ingen konsoll. :)

Lenke til kommentar

Du får det ja! Men føler ikke at det blir tatt som et selvfølge.

 

At RDR og GTA er bedre på konsoll er egentlig subjektivt, føler bare at det er morsommere å kjøre med analog gass/brems og skikkelig kontroll med styrespak istedet for digitale taster. Jeg kan jo bare kjøpe en Xbox-kontroller, men... Ja.

 

Ikke ta meg feil, jeg er absolutt for PC. Jeg synes bare at den komplette pakken du får med konsoll er veldig grei!

 

Har forøvrig kun PC og ingen konsoll. :)

 

Riktig, så det er egentlig ingen argumenter for at det er bedre på konsoll? Som du selv er inne på, man kans tyre med akkurat den samme kontrolleren på PC, frameraten er bedre, grafikken er bedre, , loadetider kortere, man kan legge inn custom musikk osv.

 

At konsoll er veldig praktisk er jo greit nok, det er jeg enig i, men at de er bedre til den typen spill kan jeg rett og slett ikke se noen som helst argumenter for.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kan si meg veldig enig i det!

 

Men nå som konsoll blir mer populært og vanskelig å piratkopiere til, så mister dessverre PC-platformen utrolig mange spill. Det kan mer eller mindre regnes som et argument.

 

Ja, annet spillutvalg er et argument (selv om PC fortsatt har suverent flest spill tilgjengelig i praksis). Ellers synes jeg ikke det virker særlig vanskelig å piratkopiere til konsoll? På mange måter lettere enn til PC (med unntak av PS3)

 

AtW

Lenke til kommentar

Som for eksempel?

 

Enklere kan det ikke bli.

 

Som for eksempel installasjon, oppdatering, feilsøking og spesifikasjonskontroll.

 

Det kan du si, men det er ikke å koble kontrollen til som er problemet. Vanskelighetene er knyttet til maskinvaremessige kunskaper og kompetanse i forhold til å innstallere, oppdatere og lignende.

 

En PC kan også få virus og annen mannshit, som gjør at timer med lagrede spilldata kan gå tapt.

 

De konsollene som dør ut nå, det er de håndholdte. iPhone og andre programmer med store muligheter for aplikasjoner og spill kommer til å drepe PSP, DS osv. Eller - det vil si, de vil ikke hindre meg fra å finne fram gode gamle GB color for en aldri så liten runde pokemon :wee:

Nå må man ikke ha master fra NTNU for å klare dette. Du undervurder hva en "casual" gamer kan klare. Hvis en ikke klarer å innstalere et spill, kan man vel ikke kalle seg en gamer.

Endret av StopNsteer
Lenke til kommentar

It's all about the gameplay, not the graphics.

 

Og på den andre siden, så var det Nintendo med sin NES som redda konsollene :thumbup:

 

Grafikk har noe å si for spillopplevelsen, noe som er dokumentert. Når det er sagt, så er det ingenting som tilsier at plattformen med best grafikk skal ha dårligere spillbarhet. Bedre grafikk, og flere kontrollermuligheter smat modding øker fleksibilitet og muligheten til å lage gode spill.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...