Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns egentlig SKT er ganske ødeleggene for LoL som esport.

Det finnes jo ikke noe spenning, for du vet jo de kommer til å vinne.

Taper de en game så er det bare fordi de var cocky et lite øyeblikk.

 

Nå ser det ut som at de har brutt even-year forbannelsen også, så da blir det vel SKT seier i Worlds 2016 da. :/

Lenke til kommentar

Tja, de har slitt før også. I 2014 så klarte de jo ikke en gang å kvalifisere seg til Worlds.

Derfor er det noen som har det gøy med å si at SKT har en even-year forbannelse som gjør at de bare kommer seg til Worlds på oddetalls-år. :p

 

Men det ser ut som de er i ferd med å bryte den. De ligger ihvertfall godt an til å kvalifisere seg til Worlds 2016 med full pott med poeng i Spring Split.

 

Sammen med nettopp Rox, så har G2, Origen, CLG og TSM har også dannet et godt grunnlag for kvalifisering til Worlds etter å ha sanket godt med poeng i Spring Split.

Lenke til kommentar

De fleste tror det er snakk om NRG, som ser ut til å gjøre store forandringer.

I tillegg så har en jo C9 ryktene om ny Challenger squad og at Impact skal signere som ny starting topplaner, mens Hai og Balls og Lemonation skal spille på Challenger laget.

 

Problemet er jo bare at Rush og Impact ikke har NA residency før 2017 og legger en til Jensen så har de altså 3 imports hvis ryktene stemmer.

Hvordan de har tenkt å løse det da kan en jo lure på. Jeg hadde ihvertfall ikke vært interessert i å signere for så å måtte spille Challenger når en allerede er starter på LCS lag. :p

 

Forøvrig syns jeg en av de store lagene med Challenger-lag planer burde signere Contractz. Fyren er et kjempe jungletalent i NA, men han er ikke gammel nok til å spille i LCS enda. Han kan ikke spille før på sensommeren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Er bekreftet også nå, men tipper ikke det blir et godt nok lag til å konkurrere i toppsjiktet. 

Immortals, CLG og Liquid vil forsette å gjøre det bra. TSM er usikkert i forhold til roster changes.

 

Alt i alt kan de legge seg på nivå med C9, mao. utenfor worlds. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+3165

YS hadde jo et sterkt ønske å om prøve lykken et annet sted, riktignok fungerte det nok ikke som han selv forventet, men han kan iallefall være fornøyd med å ha gitt det et forsøk :)

 

Ellers så har C9 noen merkelig endringer (etter min mening).

De har enkelt og greit ofret Rush til fordel for Impact, ser iallefall veldig merkelig ut på papiret. 

Lenke til kommentar

YS hadde jo et sterkt ønske å om prøve lykken et annet sted, riktignok fungerte det nok ikke som han selv forventet, men han kan iallefall være fornøyd med å ha gitt det et forsøk :)

 

Ellers så har C9 noen merkelig endringer (etter min mening).

De har enkelt og greit ofret Rush til fordel for Impact, ser iallefall veldig merkelig ut på papiret. 

 

Synes også det virket litt rart, spesielt mtp. at det ikke var spesielt lenge siden de hentet Rush. Men de har vel vurdert gapet mellom Impact og Balls til å være større enn Rush og Meteos. 

 

På den andre siden vil C9 ha et fryktelig bra Challenger team, med Balls, Rush, Hai, Altec og Lemon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Mulig de også satser fremover.

Tror at Impact da har vært lenge nok i NA til å bli regnet som "grandfathered", mao. kan laget deres se slik ut:

Impact, Rush, Jensen, Sneaky, Bunnyfufu

Lenke til kommentar

YS hadde jo et sterkt ønske å om prøve lykken et annet sted, riktignok fungerte det nok ikke som han selv forventet, men han kan iallefall være fornøyd med å ha gitt det et forsøk :)

 

Og jeg har forståelse for det, tro du meg, men dette belyser bare en av de mange aspektene som utgjør voksesmertene til E-sport. Noen av utøverne virker rett og slett utålmodige, og selv om jeg skjønner behovet for økonomisk sikkerhet der de kan få det, så er det rart at ikke flere tenker som Flash Wolves og holder sammen for å bygge opp under det gode laget de eventuelt har. 

 

Kaoset rundt TIP, Renegades og TDK som foregår nå også er nok et eksempel på at E-sport har mye å jobbe med. Riot har fått kritikk bl.a. for å ikke vise til bevis, og når de da både er aktor, dommer og jury så blir det vanskelig å se hvordan samtlige utfordringer ikke skal gå i Riots favør. Men slik blir det jo når E-sport skal lages ut av organisasjoners eiendom, nemlig spillene deres. 

Ikke overrasket over at det kommer protester uansett hvor riktig avgjørelsen måtte være så klart, hver sak har flere sider, men det juridiske og organisatoriske rundt E-sport har mye som må jobbes med.

 

Lenke til kommentar

Faktisk er det ganske sprøtt. Men Renegades og TDK felles vel stort sett på grunn av tidligere bråk angående daværende eier av Renagades Chris Badwani.

 

TiP derimot felles på grunn av manglende utbetaling av minstelønn og mangel på ordentlige kontrakter.

 

Men dette betyr altså at det er 2 LCS spots til salgs. Og hvem gidder vel da å kjøpe en challenger spot, når du kan få LCS spot på billigsalg.

De kan jo til de grader kommer med et spotbud fordi TiP og Renegades MÅ selge innen 18. mai.

 

Om det finnes noen seriøse der ute som er interessert er jo en annen sak. Hva gjør de om ikke begge blir solgt?

 

Mark Cuban blir vel ansett som er person som kanskje kan være interessert.

 

Jeg vil like å se noen satse på nytt talent, og ikke avdanka proffer.

En så jo f.eks at Splyce overlevde i LCS med et totalt ukjent lag.

 

Men kjenner jeg slike investorer med mye penger rett, så blir det vel 1 talent, 2 avdanka NA residence spillere og 2 koreanere. :p

 

Artig å se TSM sin jakt på ny support. De har jo tatt med seg NA talentet Biofrost til Korea. I Korea så sies det at Ignar er en av kandidatene. Han har tidligere spilt på Incredible Miracle og vært sub på KT Rolster frem til Mars i år.

Nå er jeg litt usikker på hvor god han er i engelsk, da TSM ønsker seg en support som kan engelsk.

 

Eneste koreanske supporten jeg VET snakker bra engelsk er Picaboo, som forøvrig hadde vært veldig spennende på TSM.

Ser også ut som at Lustboy hjelper til med jakten og det ryktes at Lustboy kan være på vei tilbake til TSM i en posisjon i støtteapperatet, noe lignende den posisjonen han har i Longzhu.

 

Blir i hvert fall spennende og se hva som skjer med de 2 ledige plassene i NA LCS og øvrige rosterchanges hos eksisterende lag.

Endret av Cappo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Schalke 04, fotballklubben, kjøper LCS-plassen til Elements(!).

Hjarnan og Shook forlater Vitality, Police og MightyBear overtar plassene deres (Sør-Koreansk botlane). FORGIVEN blir med Origen. Hybrid forlater G2 for å slå lag med FORGIVEN til Origen. Skjer mye nå synes jeg.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Mye heftige greier på gang. Zven og Mithy har forlatt Origen til fordel for nettopp G2.

Og jeg skjønner vel egentlig G2, Emperor var vel ute før MSI og hintet om at han savnet Korea. Han har for øvrig signert for Longzhu kan det se ut som som ADC sub for Fury etter at Captain Jack skal studere.

 

TSM har fortsatt ikke bekreftet sin nye support. Hybrid var på tryout sammen med blant annet Biofrost.

Med annet de har signert en koreansk support, så ser det ut som at Biofrost kan bli deres nye support.

 

EnvyUS, kjent fra CS scenen, har kjøpt seg inn i NA LCS. Er vel Renegades sin spot de har kjøpt.

De har allerede plukket opp tidligere Renegades spillerne Seraph, Ninja og Hakuho.

 

Tempo Storm, kjent fra Hearthstone og Heroes of the Storm, prøvde å kjøpe Team Impulse sin spot i NA LCS, men vanskelig forhandlinger med urimelige eiere i TiP stoppet det hele.

Ikke vært noen rykter om noen andre som har prøvd seg, så det kan hende interessenter venter til Riot tar over laget ved utgangen av dagen i dag amerikansk tid.

 

Det snakkes også om at det er roster lockdown samme tid, altså midnatt amerikansk tid. Så det bør vel snart kommet en masse informasjon om ytterligere ferdig rosters.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da var Biofrost bekreftet som ny support for TSM. Han skal visstnok ha danket ut samtlige koreanske alternativer.

Og det virker som TSM er veldig fornøyde med hvordan han passer sammen med laget og ikke minst Doublelift.

 

I følge TSM selv, så var det visstnok nettopp Doublelift som fikk øynene opp for Biofrost før den koreanske bootcampen som gjorde at de valgte å ta han med seg for å spille scrims den tiden de koreanske tryoutene ikke var tilgjengelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...