Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3t93k9

Det er jo en vesentlig forskjell på solotop og bot. Solotop går man når man har en jungler, om man ikke har det blir forskjellen derimot ikke særlig stor. Få amumu til å gå i jungelen, så får du langt mer gull, xp og det gjør han og. (Det er fordi man slipper å dele på XP og gull, men får brukt alle ressurser effektivt på hele mappet) + han roamer og vil være tilgjenglig for ganks.

 

Det å gå top krever litt sustain, om du skal klare å holde deg i live uten å må backe hele tiden. Spiller du f.eks caitlyn så er du ganske squishy og vil ikke klare å harrase eller få farmen på en god måte uten en support, om man møter en annen champ med litt sustain som kan kaste noen slag på deg nå og da. Derfor går squishy ofte med en support bot, både for sustain og det å ha wards og slikt satt ut til seg for å unngå ganks. Det vil si man har en support som ikke tar farm, og carries får igjen mye penger, og blir langt sterkere. Den trenger ikke å bruke penger på wards, og vil til slutt gi laget langt mer enn om den hadde halvparten farm, og brukt mye penger på wards.

 

Skrevet litt i hast i en skoletime, så ta det med en klype salt :)

Lenke til kommentar

Raskt forklart de forskjellige lanene:

 

- Top: Farm, farm, farm. Ofte en bruiser som er på denne lanen, men kan bli countra av APcarry. Teleport er ofte brukt i premade for å teleporte bot ved en evt. dragefight.

- Mid: Farm, dragekontroll og ganking. APcarry her, da man trenger earlygame damagen til AP for å enklere få kontroll på dragen. Har også fin mulighet til å ganke både top- og botlane.-

- Bot: Farm for ADcarry, dragoncontrol og babysitting for support. ADcarry er rollen som er mest itemavhengig, og trenger derfor mye farm. Support skal passe på at AD får farmen sin, og beskytte hvis det kommer evt. gank eller hvis motstanderen blir aggresiv. Skal også ha full kontroll over dragen og generelt hele nedre del av mappet ved bruk av wards og CV.

- Jungle: Farme creeps, ganke, hjelpe lanes hvis de sliter, holde lanes hvis teammate bluepiller og ganke hvis motstanderen overextender.

Endret av SNORLX
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så veldig interessant ut. Legger merke til at buff duration-mastery er 20% for ett poeng, og det generelt ser ut som det er veldig lett å plukke opp veldig mye bra junglemasteries :)

 

Samtidig er experience mastery flyttet lenger ned i utility treet, noe som vil gjøre at man f. eks ikke får lv 2 av small golems.

Lenke til kommentar

Blue camp will still level you to 2; double golem camp will still level you to 2; double golems, wolves, and wraiths will still level you to 3; and a full clear will still level you to 4.

 

Remember it will also be less accessible for some other champions as well.

 

http://na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?p=17120352#post17120352

 

Tyder på at man vil få litt mer XP av jungle creeps som kompensasjon.

Lenke til kommentar

Sitter og levler for tiden, straks 27.

Men jeg har slitet litt i det siste, et par spillere virker usakelige sterke.

Var en Lee Sin som tok 2% skade av min Kassadin's Void Bolt. Vi var samme level og ingen var feeded. Også møtte en Garen som jeg bare fikk skadet 5% av med min 1 level høyere Shyvana. Brukte alle abilities i riktig rekkefølge/combo + ignite. Hvorfor i svarteste vil ikke slike folk dø? Hva skjer?

Lenke til kommentar

Noen som har et tips til løsning på problemet mitt?

 

Problemet er at når jeg sitter på skolen og har fritime og tenkte å ta meg en lol game så går det helt fint og logge seg inn og champion select går helt fint. Men når gamen skal til og starte ergo loding screen skal til og poppe opp så får jeg error.

Cannot connect to server. If you have a firewall it might be blocking the connection. Har skrudd av alt som heter firewall og testa men funka like dårlig.

 

Mvh

Jovie

Lenke til kommentar

World of Warcraft bruker bare TCP, og er mye mer uproblematisk å spille gjennom firewaller på skoler o.l. League of Legends bruker UDP 5000-5500, og standardløsningen er vel at disse er stengt, mens TCP-portene WoW bruker er åpne.

 

Her er en applet som tester alle portene LoL bruker:

 

Firebind League of Legends Network Path Test

 

 

Kan godt tenke meg at du og it-admin har misforstått hverandre litt når det gjelder om det er lukkede porter eller om det er applikasjoner som har blitt spesifikt "sperret"

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...