Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilen er stjålet - sjangse for å få den igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har noen rasshøl stjålet bilen min. Den sto parkert på en svær parkeringsplass, og når jeg i dag skulle på skytetrening, var den borte. Jeg tenkte først på borttauing - det er gatefeiing i gata ved siden av parkeringsplassen, men ikke på selve parkeringsplassen. Dessuten sto det flere biler på parkeringsplassen som ikke var borte. Ringte likevell for sikkerhetsskyld, men noen borttauing var ikke registrert. Jeg har nå anmeldt forholdet.

Det er snakk om en gammel Audi 100 fra 1985, den var låst, og det var ingen synlige verdisaker i den. (Det var ikke så mye i den utenom det vanlige.) Bilen så ellers ikke så veldig pen ut, men den hadde ikke noen bulker eller noe slikt.

Hva tror dere er sjangsen for at jeg får den igjen noengang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er flere faktorer som tyder på at dette er et tilfeldig tyveri;

Det første er at bilen er en sliten, gammel en. Til tross for at det er tyverifavoritten Audi, har den tilnærmet null i markedsverdi.

Det andre er at jeg antar den ble stjålet på en relativt øde plassering - geografisk sett. Dette antar jeg fordi du sier du var på skytetrening, og har Rakvåg Skytterlag som profilbilde, hvilket indikerer at du holder til på Gossen eller deromkring.

Ved slike tyveri er det større sjanse for å finne den igjen, siden tyvene må ta ferge for å komme seg noe sted. Du kan jo ringe Fjord1 og høre om de har sett den på ferga i aktuelle tidsrom, og selvsagt ta deg en tur rundt på øya (øyene) og lete litt.

Skrevet

Jeg bor i Oslo og skyter midlertidig for Oslo Østre Skytterlag nå. Bilen ble stjålet fra en parkeringsplass ved Kringsjå studentby. Men jeg tviler på at det var planlagt å stjele bilen, da den ikke er verdt spesielt mye. Jeg har tatt meg en runde rundt studentbyen og ved parkeringsplassen ved Sognsvann, uten å finne noe.

Men jeg er opprinnelig fra Midsund i Møre og Romsdal, Gossen er naboøya.

Skrevet

Ah, slik å forstå. Da stiller det seg litt annerledes, og de lett fordomsfulle tankene min leder meg til å tro at det enkelt og greit bare er noen narkiser som har trengt å komme seg til en annen del av byen for å få seg et fiks fort som faen - men igjen: Antagelser.

Skrevet

Men sansynligvis er de riktige. En sliten Audi 100, stjålet i Oslo, tja, enten finner Politiet den innen 3 dager, eller så finner de den sansynligvis ikke.

Skrevet (endret)

Husker da jeg bodde i Bergen, plutselig en dag var bilen vekk. Tre dager seinere fikk vi beskjed om at noen hadde dyttet den utfor et stup :hrm: Men det som overasket meg var hvor fort politiet fant den.

Endret av Ferd!s
Skrevet

stor sjanse for å få den igjen...folk pleier bare å dumpe sånne vrak. politiet fant bilen til en kompis av meg RETT etter at fristen for tilbakebetaling av forsikringspenger gikk ut. sykt flaks, han hadde jo kjøpt ny bil, (og bilen var jo kjørt til helvete, råder stempler alt var helt ferdig) - du hadde vel ikke tyveriforsikring på denne uansett?

Skrevet

En ting er sikkert, politiet finner den IKKE for deg, med mindre de tilfeldigvis ser den i en eller annen sammenheng. Men du kan jo håpe at de som har tatt den, setter den fra seg et sted den blir tauet inn.

Skrevet

Jeg har delkaskoforsikring, som dekker bla. tyveri. Og nei, jeg forventer ikke at politiet aktivt går ut og leter etter bilen, de holder vel bare øynene opne, som vanlig. Men jeg håper de finner den snart, hvis ikke finner de den vel aldri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...