Gå til innhold

Rotter er fine kjæledyr =)


Anbefalte innlegg

Rotter

 

Det sies så mye rart om rotter.. men egentlig så er de noe av det beste kjæledyr du kan ha.. ”hvis de blir tam”. Men det er nesten umulig og ikke få dem tamme.. Hvis dem masse kjærlighet og omsorg.

 

Sånn er det egentlig med alle dyr.. Behandle dem som om det skulle være dine egne unger.

Ikke vær redd for halen, den er kjempe nusselig.. De bruker den til så mye.. for det meste balanse – Er som en ekstra hånd for dem sikkert.

 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor de har fått på seg navnet ”skadedyr” – Eller egentlig så vet jeg jo hvorfor.. men tamme rotter er det beste du kan ha.. (som gnagerdyr). Det er jo vår egen feil vis vi får rotter i huset.. (ubedte rotter) Begynn å rydd er det eneste jeg har å si.

 

De egentlige skadedyrene er jo oss mennesker.. Tar det vi ikke trenger, spiser det vi ikke må spise, dreper det vi ikke trenger å drepe, gir faen i det meste – Så lenge det ikke angår oss.

 

 

Bare noe jeg satt å tenkte på. Ikke for å virke negative eller noe.

Endret av Lysco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Ok"?

 

Personlig kunne jeg aldri tenkt meg rotte som kjæledyr.. Får helt fnatt av den stygge halen. En hunds penis brukes jo også til nytte for den, men kunne aldri tenkt meg en 'mannehund' av den grunn.

 

Det er vel ikke min feil hvis en rottefamilie har funnet et hull i veggen, og bestemt seg for å bo der?

Endret av cozmos
Lenke til kommentar

*Agressive* rawr

 

Har aldri skyldt på noen.. Dette er bare mitt synn på ting. hvis du skriver bare for å slenge med leppa - Get lost ^^

 

Rotter er søte dyr.. akkurat som hunder - Du kan lære dem triks osv..

 

Har du noen gang hatt rotter Cozmos?

Endret av Lysco
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hvorfor de har fått på seg navnet ”skadedyr” – Eller egentlig så vet jeg jo hvorfor..

 

Godt du forstår det da. Ikke sammenlign de flotte tamrottene med de fæle feite smittebefengte brunrottene vi finner i kloakksystemene våre.

 

Har hatt hetterotter i oppveksten. De kom løpende når man kalte på dem. Fascinerende dyr.

Endret av 2die4
Lenke til kommentar

Har ikke hatt rotte nei. Det nærmeste jeg kommer er vel å hive dem i bosset etter dem har gått i fella =)

Jeg slenger da ikke med leppa? Jeg bare kommenterte på førsteposten din.. Du liker rotter, jeg og de fleste andre kan ikke fordra dem.

 

Har aldri skyldt på noen.. Dette er bare mitt synn på ting.

Hva svarer du på her?

Endret av cozmos
Lenke til kommentar

Jeg liker rotter, fine dyr, men jeg kunne aldri ha en eller flere da dem lever for kort, du får et dyr du blir glad i og det blir glad i deg, så etter 3 år dør dem.

Er få kjeledyr som lever lenge nok, hunder blir 10+ år bare, samme med katter, kaniner lever nesten aldri til 10, ingen gnagere blir mer enn 3-4 år osv.

 

3 år er bare for kort for et kjeledyr.

Lenke til kommentar

Rotter er kule de,

søte også (Hetterotter osv. ikke kloakkrotter, ekle kryp pga. smitte)

 

Selv har jeg 2 fugler, og det er dyr man har lenge,

Nymfeparakitten (Kjent som Cockatiel på engelsk, søk på youtube for noen filmer) er snart 12-13 år,

og Timian Gråjacoen (African Grey på engelsk) er rundt 30 år og kan bli minst 75 år eller noe rundt der :thumbup:

 

Gråjaco er også blant de smarteste papegøyene

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Det finnes ikke bedre (små)kjæledyr enn rotter! Fikk min første for kanskje fem år siden, nå har jeg Isak og Albert pipende i bokhyllene det meste av dagen. Disse gnagerne er renslige, kommer når du roper på dem, kosete, og fantastisk underholdende. De biter heller ikke om de ikke provoseres.

 

Til sammenlikning har jeg aldri sett en hamster, dverghamster eller mus bli helt tam, og utekaniner får man jo ikke sett like mye til som smågnagere som kan bo inne i bur...

 

Å si at alle rotter er ekle, fordi kloakkrottene er det, er som å si at alle hunder er ekle, fordi man ikke liker f.eks. pudler... (!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Interessant diskusjon.. Jeg møtte en rotte da jeg var liten og den var kjempesøt:) Vel, det vil si, jeg "møtte" den ikke, men en venninne av meg hadde den som kjæledyr. Vi hadde det mye gøy med den:) Synes ikke rotter er ekle, de er jo så hyggelige og morsomme dyr. Men jeg må innrømme at jeg ikke liker å sitte på restaurant å spise, for så å se en rotte under bordet.

Lenke til kommentar

Interessant diskusjon.. Jeg møtte en rotte da jeg var liten og den var kjempesøt:) Vel, det vil si, jeg "møtte" den ikke, men en venninne av meg hadde den som kjæledyr. Vi hadde det mye gøy med den:) Synes ikke rotter er ekle, de er jo så hyggelige og morsomme dyr. Men jeg må innrømme at jeg ikke liker å sitte på restaurant å spise, for så å se en rotte under bordet.

 

Ikke sant,

det er der mange sliter,

de ser ikke forskjellen på ei tamrotte og en rotte som er i kjellern eller kloakken osv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg hadde rotte en gang, men han var ikke spesielt glad i meg. Fikk ham av noen som ikke hadde behandlet ham noe særlig og da var han allerede redd for folk og bet etter meg hver gang jeg nærmet meg.

 

Men det verste var egentlig at tennene hans vokste så jævlig fort. Helt ute av kontroll, altså.

Lenke til kommentar

rotter er kjempe søte..hadde to inntil igår :( da fant jeg den ene død i buret sitt stakkar.er det noen som har lyst på en hannrotte?som har rotte fra før av?vil ikke at han som er igjen skal bli ensom og trist :(

eller noen som vet om et rotteforum, eller et annet sted jeg kan prøve å omplassere han.

Lenke til kommentar

rotter er kjempe søte..hadde to inntil igår :( da fant jeg den ene død i buret sitt stakkar.er det noen som har lyst på en hannrotte?som har rotte fra før av?vil ikke at han som er igjen skal bli ensom og trist :(

eller noen som vet om et rotteforum, eller et annet sted jeg kan prøve å omplassere han.

 

Kjipe greier det der,

du kan jo prøve å skaffe èn til selv,

eller er det uaktuellt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...