Gå til innhold

Spotify oppgraderes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen grunn til å være gratis-bruker. Har hatt premium i ca 7-8mnd nå og er storfornøyd. 99kr er jo bare prisen av en halv CD, og man får tilgjengelig "en miliard" CD'er helt lovlig til prisen av "en tyggis og ei cola".

 

De fleste kjøper vel nå CD'er til 99,- på cdon eller w/e eller laster de ned fra iTunes e.l. for 80,-

 

-Når man da regner med at gjennomsnittskjøperen kanskje kjøper 1-3 cd'er pr år så trenger man ikke være diplomøkonom for å skjønne at 99,-/mnd er ganske "dyrt" for gjennomsnittskunden. - Og det er faktisk de de er avhengige av at kjøper for at dette skal bli en (kommersiell) suksess.

 

De bør nok raskest mulig lansere ett eller flere betalingsbonnement som er mye rimeligere, kan tenke meg selv at noe sånt som 39,- /mnd kunne jeg selv være villig til å betale. - Så akn de heller differensiere på kvalitet/tjenester for de som er villige til å betale for "fullt" abonnement.

Vel, kjøper man 1-3 CDer i året er man ikke videre interessert i musikk og kan neppe kalles gjennomsnittskunde. Slike er ikke målgruppe for hverken det ene eller det andre.

Lenke til kommentar

Kommer ikke til å kjøpe spotify før jeg kan høre på musikk jeg har lagret på maskinen min, har masse som ikke finnes på spotify.. Ubrukelig med 2 spillere, uansett er kvaliteten på premium litt laber.

Leste du artikkelen? Den nye funksjonen i den oppdaterte spotify? Hvor man legger inn sin egen musikk, enten som importert bibliotek eller filer direkte? PREMIUIM har mye bedre kvalitet enn gratisen som du bruker 320(OGG?) kontra 128kbits. Om du hører forskjell på CD og 320kbits OGG, skal jeg kalle deg ei flaggermus.

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

For at Spotify skal kunne sette ned prisene tror eg en større prosentandel av brukermassen må gå over til Premium først. De har tross alt dyre lisensavtaler med platebransjen, for ikke å snakke om all båndbredden til gratisbrukerne. Ser ikke bort i fra at når Spotify når en viss %-andel med premium brukere at de vil vurdere å sette ned prisen. Er neppe et konsept man er inne i for å tjene penger i hovedsak uansett.

Lenke til kommentar

En ting som er helt sikkert er at musikkindustrien tjener mere penger på meg etter at Spotify kom på banen, samt at jeg er mye mere fornøyd. Å skulle prøve å ha et så komplekst og godt organisert musikkbibliotek, lovlig eller ulovlig som det Spotify tilbyr, og i tillegg med så god kvalitet er ikke overkommelig for menig mann. Dessuten så er jo et søk på Spotify unnagjort langt kjappere enn man klarer å finne frem CDen sin fra cd hylla som muligens også har riper og hakker, og ikke går det like fort å søke etter låten på sitt eget musikkbibliotek på maskinen heller.

 

Når det ifølge blindtester ikke er mulig å høre forskjell på en CD og 320kbps Spotify kvalitet, så faller jo det argumentet i grus. Jeg er sikker på at det er mange som er uenig med meg i det, men det er vel de samme som ser forskjell på bildekvalitet gjennom en HDMI kabel fra Biltema til 99,- og en fra Monster til 4.499,-

Lenke til kommentar

Leste du artikkelen? Den nye funksjonen i den oppdaterte spotify? Hvor man legger inn sin egen musikk, enten som importert bibliotek eller filer direkte? PREMIUIM har mye bedre kvalitet enn gratisen som du bruker 320(OGG?) kontra 128kbits. Om du hører forskjell på CD og 320kbits OGG, skal jeg kalle deg ei flaggermus.

Det står ingen plass i artikkelen at man kan legge inn sin egen musikk, men fant det på den offisielle changelisten.

Må prøve Spotify på nytt.

 

Bruker det ikke til vanlig i det hele tatt. Hadde premium to måneder.

Hører forskjell på 320kbits OGG ogg FLAC på noen sanger og album ja, så pass mye at det kan være irriterende å gå tilbake til spotify premium. Men du har rett, på 80 % av musikken er det vanskelig/umulig å høre forskjell.

 

EDIT:

Skuffende at eg ikke kan legge til FLAC albumene mine.. :/

Whaat? Må vel vente med kjøp til neste versjon om et år eller to..

Endret av Todda7
Lenke til kommentar

Bruker det ikke til vanlig i det hele tatt. Hadde premium to måneder.

Hører forskjell på 320kbits OGG ogg FLAC på noen sanger og album ja, så pass mye at det kan være irriterende å gå tilbake til spotify premium. Men du har rett, på 80 % av musikken er det vanskelig/umulig å høre forskjell.

Det er mange som har veldig sensitive ører, men jeg har litt vanskelig for å tro deg. De fleste som sier det samme og tar blind tester failer.

Lenke til kommentar

*klippeklippe*

 

Når det ifølge blindtester ikke er mulig å høre forskjell på en CD og 320kbps Spotify kvalitet, så faller jo det argumentet i grus. Jeg er sikker på at det er mange som er uenig med meg i det, men det er vel de samme som ser forskjell på bildekvalitet gjennom en HDMI kabel fra Biltema til 99,- og en fra Monster til 4.499,-

Er det 320kbps OGG som kommer inn på iPhone versjonen av Spotify også? HVIS det er det, så kan jeg med hånden på hjertet si at jeg hører markant forskjell på samme sang i Spotify Premium vs FLAC. Og jeg har ikke kjempeavanserte ører.

 

Når det kommer til HDMI kabelen så har du helt rett. Men når kravene begynner å bli store (1080p) og avstanden på kabelen lang, så stilles det høyere krav til kabelen.

 

 

Men uansett, Spotify har mye å lære i sin markedsføring. Jeg syntes de har kommet vanvittig langt, da jeg begynner å se Spotify reklamer på skjermene de har på Rimi til og med. Men tilbudet er desverre alt for labert. 99kr mnd er mye, selv om det ikke er det. Men vi må høre på gjennomsnittsforbrukeren, og han vil nok ikke se stor nok verdi i produktet til å betale 99kr /mnd.

 

Noe som også slår meg, er at de ikke har noe rabatt på om du kjøper for ett år eller kvartal. Det koster 99kr uansett. Hvorfor kan de ikke tilby 10% rabatt når du kjøper for et år? Mye å lære desverre...

 

Uansett, gleder meg til å få oppdateringen på plass! :)

Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd å synke lokal musikk til telefon?

 

Francis

Prøvde, men har ikke fått det til.

Spotify fant automatisk Machinarium soundtracket som fulgte med spillet; jeg la de inn i en playlist og valgte å gjøre den tilgjengelig offline. På Heroen fant jeg spillelisten, men det var ingen sanger der.

Mobil klienten må ha seg en oppdatering først.

 

edit: tenker jeg

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...