Gå til innhold

Sjøforsvaret juli 2010!


Diamond01

Anbefalte innlegg

HØR A FOLKENS!!!

 

JEG HAR SKAFFET MEG JOBB I TV2 2:O:D NOE JEG ER VELDIG GLAD FOR!

 

MEEN.. JEG MÅÅ UTSETTE SESJON.. FOR JEG HAR NETTOPP BEGYNT Å OG JEG HAR EN DEL Å GJØRE PÅ JOBB.. MEN NÅR TROR DERE DERE JEG KAN BLI INNKALT TIL NESTE SESJON? HAR PRØVD Å RINGE FOR Å SI IFRA.. MEN DE HAR FRI.. SÅ JEG MÅ RINGE PÅ SELVESTE SESJON DAGEN..:(

 

SIDEN JEG FIKK BESKJEDEN OM AT DET IKKE VILLE VÆRE PLASS, TENKTE JEG AT DET VAR LIKE GREIT AT JEG FANT MEG FAST JOBB FREM TIL DA..: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først, til RK1: Det kan være det er plass i September-kullet ;)

Det er helt sikkert en del som trekker seg pga skole og utdanning osv. Da blir det nok flere steder tilgjengelig. Så det er bare å dra på sesjon, snakke emd offiserene der om ønskene dine og eventuelt prøve å bytte senere viss du blir innkalt i Januar.

Jeg ble innkalt til Januar også, men ringte inn og byttet tiL September uten problemer, fordi Juli var helt fylt opp.

Og tjenester som navigasjon, radar ol er fylt opp og har begrenset med plasser. Men det er nok lov å prøve seg. Jeg tror at meldingstjenesten og operasjonromtjeneste er litt ensomt og kjedelig, med mindre det er på fartøy da. Er litt usikker på hvordan det er på selve fartøy.

 

 

Jeg trenger litt tips til flere tjenestested..

er jo ikke bombesikkert jeg kommer inn i saniteten og da må jeg ha 2. og 3. valg også =)

 

1 jeg ønsker ikke en veldig fysisk krevende avdeling..

2 ønsker også at det er en avdeling med jenter..altså at det er vanlig at jenter velger den avdelingen.

3 har ikke så veldig lyst til sånn mekaniske oppgaver..

 

hehe nei his noen bare er snill og gir meg noen tips så blir jeg superglad =)

 

1. Det skal du ikke være så bekymret for. De fleste avdelinge i førstegangstjeneste i Sjøforsvaret innebærer minimalt med fysisk tjeneste. Det fordi de fleste tjenester går ut på å opprettholde og drive basene og fartøyene.

 

2. Det er nok jenter i de aller fleste avdelinger. Men det er ganske populært å velge Sanitet, velferdstjenester eller Fartøy for jenter.

 

3. Det får du ikke med mindre du har kompetanse til det :)

 

PS: Det er lavere fysiske krav til jenter på rekrutten. Og jeg føler at jenter får flere fordeler i forsvaret og får valgene sine litt lettere. Virker ihvertfall sånn iblant. Og forsvaret er veldig opptatt av at flere jenter skal søke seg inn.

 

okei skjønner =) høres bra ut!

men jeg har undersøkt litt og funnet ut at jeg enkli bare ønsker saniteten..

men er det ikke ganske sannsynlig at jeg får det? står jo at det er fordel om man har erfaring fra helse- og sosialfag eller liknende.

..også var det en liten fugl som kvitret i øret mitt å sa: "du kan jo skrive sanitet på første ønske, også skrive linjer som er vanskeligst å komme på de to neste ønskene."

funker det? =)

Lenke til kommentar

Hei folkens!!

 

Ja, jeg skjønner hva dere mener med den caps locken.. Men jeg skrek litt må jeg innrømme, hehe. Neida, det var bare fordi jeg ville ha svar kjappt!

 

Men det ordnet seg. Jeg fikk utsatt den: )HiHi.

 

Noen her som vil oppgi hva de fikk som resultat på sesjon?

 

7/9

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser ut som de fleste her vil inn i sjøforsvaret.. Men ja, det finnes sanitet i både hæren, luft og sjø forsvaret..!Jeg vil inn i luft eller sjø: P

 

Henger ikke helt med i diskusjonen her, men jeg fikk nettopp byttet fra september til juli (luftforsvaret). Da vil jeg anta at det er en ledig plass i september...

;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Aha skal du samme tid? Hvilken avdeling ønsker du å komme til etter rekrutten?

 

Blir spennende assa!

 

Ja bra med en pause.. jeg kjenner jeg er sliten av skole nå etter 15 år sammenhengende..

 

Ja, samme tid, eller 25. juli da :p

 

Skal gi alt i rekrutten, håper på å få fartøystjeneste. Fregatt eller kystvakt hadde vært fett! Du da?

 

Vet, gleder meg som bare det, jeg :D

 

Skal gjøre mitt beste i rekrutten jeg også! Trener som bare det nu :p

Jeg håper på saniteten jeg da. Men er jo ganske populært så lurt å gjøre det bra for å få det jeg vil =)

 

Tenker jeg kommer 25. egentlig. Står jeg skal være der 26. innen kl 8.00. Går vel bra å komme dagen før?

 

Ikke "gi alt" på rekrutten! Jeg er inne nå (ferdig om 3 uker), og kan garantere deg at dersom du har trent knallhardt før militæret, vil du få d veeeeldig tungt rett før du skal dimme...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...