Gå til innhold

Sjøforsvaret juli 2010!


Diamond01

Anbefalte innlegg

Aha skal du samme tid? Hvilken avdeling ønsker du å komme til etter rekrutten?

 

Blir spennende assa!

 

Ja bra med en pause.. jeg kjenner jeg er sliten av skole nå etter 15 år sammenhengende..

 

Ja, samme tid, eller 25. juli da :p

 

Skal gi alt i rekrutten, håper på å få fartøystjeneste. Fregatt eller kystvakt hadde vært fett! Du da?

 

Vet, gleder meg som bare det, jeg :D

 

Skal gjøre mitt beste i rekrutten jeg også! Trener som bare det nu :p

Jeg håper på saniteten jeg da. Men er jo ganske populært så lurt å gjøre det bra for å få det jeg vil =)

 

Tenker jeg kommer 25. egentlig. Står jeg skal være der 26. innen kl 8.00. Går vel bra å komme dagen før?

 

Ikke "gi alt" på rekrutten! Jeg er inne nå (ferdig om 3 uker), og kan garantere deg at dersom du har trent knallhardt før militæret, vil du få d veeeeldig tungt rett før du skal dimme...

 

Treningen tok en fæl vending da jeg fikk sommerferie gitt...hehe

men hvorfor det enkli?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg skal inn 25.juli...

Fikk 8/9 på sesjon.

Tenkte mine dykker kommandoen, men veit ikke helt om jeg er i god nok form for dette, så andrevalget faller på froskemann

 

Så vidt jeg vet er det kun i septemberinnrykket man får muligheten til å bli minedykker.

Fikk du 8/9 på den teoretiske delen?

Lenke til kommentar

Struktur: Fikk full pott på teorien. 8/9 var totalen,eller overallen.

er ganske sikker på at julikullet også får sjansen på minedykker.

Var på sesjon i jan 09 sa da at jeg ikke ville inn hvis jeg ikke fikk prøve meg på minedykker opptakene

jobber i ett dykkerfirma nå,så vil jo gå noe jeg har noe igjen for.

Sånn som jeg forsto det så fikk ivertfall julikullet denne sjansen, skyt meg hvis jeg tar feil nå!

Lenke til kommentar

Struktur: Fikk full pott på teorien. 8/9 var totalen,eller overallen.

er ganske sikker på at julikullet også får sjansen på minedykker.

Var på sesjon i jan 09 sa da at jeg ikke ville inn hvis jeg ikke fikk prøve meg på minedykker opptakene

jobber i ett dykkerfirma nå,så vil jo gå noe jeg har noe igjen for.

Sånn som jeg forsto det så fikk ivertfall julikullet denne sjansen, skyt meg hvis jeg tar feil nå!

 

Uttak av elever til minedykkerkurs foretas i samarbeid med Dykker- og froskemannssenteret (DFS)ved Haakonsvern orlogstasjon.

 

Det er denne skolen som har det formelle ansvaret for uttaket og for nærmere opplysninger om opptak, henvises det til denne. Opptak avholdes hvert år i forbindelse med september opptaket ved rekruttskolen på Madla.

- http://www.mil.no/sjo/keskdr/kyststrid/start/minedykker/rekruttering/

 

Kan hende det fortsatt er mulig da.

 

Fikk du full pott på teorien? 9/9 altså? Og så klarer du fortsatt å skrive "mine dykker kommandoen"? :p

Lenke til kommentar

Jeg skal møte opp på Madla 26. Juli kl 19:00... Har mista innkallingskortet så dette kan bli spennende.

 

Da skulle du tatt kontakt med vpv så hadde de sendt en kopi til deg ;)

men tror ikke ud rekker å få det nå... vi sees =P

Ringte de, holdt med bankkort. Innkallingskortet trenger man bare for rabatt, men jeg tar fly på privaten og flybussen skal nok klare seg.

Lenke til kommentar

Saniteten er ett fint valg for førstegangstjeneste! Det er sagt at det er ETT av de hardeste kursene du får i løpet av førsteganstjenesten og veldig intensivt, men alt du lærer får du mye bruk for videre! Var på sanitetskurs selv, mye lesing og pugging på ABCDE drill og skademestring med isammensatte "situasjoner" som San.tropp 1 hjalp oss med slik at vi skulle få mest mulig erfaring med de skadene som kommer på praktisk eksamen i slutten av hver modul! Kompetente instruktører som gjør jobben sin bra når det kommer å lære seg vekk det de vet. Kan være lange teoretiske dager men bare hold motet oppe, dere kommer til å oppleve mye gøy!

Lenke til kommentar

Skal også inn i sjøforsvaret i mars 2011.. Gleder meg som bare fy.. Men de testene, er det noe alle må gjennom? Er det resultatene på testene som avgjør hvor i sjøforsvaret jeg blir plassert?

 

Ja, alle må ta testene.

Det er både testene, forsvarets behov, antall søkere, dine egenskaper og dine egne ønsker som avgjør hvor du blir plassert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...