Gå til innhold

Sjøforsvaret juli 2010!


Diamond01

Anbefalte innlegg

Nei, er nok ikke til vanlig førstegangstjeneste.

Hvordan det er, kommer nok an på hvilken avdeling du skal i.

Men på Madla er det mye hat og mye kos. Bare å nyte tiden så godt som mulig, for rekrutten kommer man til å savne etterhvert. Fellesskapet, ut i helgene med nye folk og sånn. Kos!

Mye søte jenter i Stavanger og ;p

Er veldig strengt og disiplinert på de fleste kompaniene. Men det slakker seg som oftest voldsomt etter rekrutten. Da gjør man liksom mer jobben sin fremfor å drive å bli herjet fra nyutdannede konstabler og Ub-korporaler.

 

Så man for tid eller lov til å gå ut å feste i helgene og sånn?: P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke opplevd at de sender noen hjem pga for dårlig resultat på testene. 16 min på 3000m er ikke så uvanlig som du tror.

Pullups er det mange som ikke klarer EN eneste engang. Men du må skjerpe deg litt på armhevingene. Dere kommer til å ta mye pushups i løpet av rekrutten. Ihvertfal minst en gang daglig.

 

Bare prøv å tren deg opp nå, du har god tid viss du begynner nå. Og du kommer mest sannsynlig/garantert til å komme deg i litt bedre form i løpet av rekruttskolen, før testene kommer.

Det verste som skjer, er at du ikke får de mest etterspurte tjenestene som å havne på Fregatt, MTB, Kysvakten ol. Men det finnes et hav av tjenester i Sjøforsvaret. Og mange av de er ikke så gale som folk skal ha det til. :)

Lenke til kommentar

Så man for tid eller lov til å gå ut å feste i helgene og sånn?: P

 

Under rekrutten så har man som regel fri hver helg, utenom ene. Da er det kassernevakt.

Etter rekrutten, så kommer det veldig an på tjenesten din. Enkelte har tjeneste i helgene, men andre har fri i helgene.

Men tid til feste skal du nok få i løpet av året ;)

Det er ikke et fengsel =p

Lenke til kommentar

Såå hva med litt treningstips til oss som skal inn i sommer da? =)

trenger tips til alle øvelsene =) =)

 

 

Tren intervaller for å få bedre kondis i tillegg til basisøvelsene.

Situps: Beina 90 grader opp i en stol. det er disse man tar på testene, og de er tyngre enn vanlig situps.

Pullups: ja.. Du er jo jente, så du skal nok ta liggnendes pullups. Litt lettere også, men bare å trene!

Pushups med pekefingrene i skulderbreddes avstand, helt opp og helt ned.

 

Det er nok det du trenger. Du kan jo gå tur med en sekk med litt tyngde på ryggen, det vil gi noe bedre kondis og utholdenhet. I tillegg så vil det ikke komme som et sjokk å ha 20kg på ryggen i tillegg til våpen, stridsvest og hjelm.

Lenke til kommentar

Angående utholdenhet osv, så mener jeg å huske at 3000m på 14 minutter er et krav for de som skal være lærlinger, med tanke på et røykdykkerkurs vi må ha. :) Klarer det akkurat selv, men driver å jogger et par ganger i uka for å bli enda litt bedre.

 

Men må bli bedre på push-upsa tydeligvis. :p Tar 40-50 breie (altså at armene er ca 90 grader når jeg er nede), og da er vel skulderbredde litt mer krevende. Sit-ups vil jeg nok slite med, for jeg må ha motvekt på føttene for å klare det bra. Og pull-ups er jeg helt elendig på. :hm: Men har jo heldigvis god tid å forbedre meg på. :)

Lenke til kommentar

Har nok av skoger og slik her, men problemet er bare at jeg alltid løper så og si 3 km hver gang jeg driver "langkjøring", for å sjekke fremgang, og da vet jeg om en rute som er 3,1 km, på asfalt desverre. Men kan jo ta intervaller og slikt i skogen og på landvei da. :)

 

Jogget faktisk de 3,1 kilometerne på 13 min og 44 sek i dag.:new_woot:

Lenke til kommentar
Sit-ups vil jeg nok slite med, for jeg må ha motvekt på føttene for å klare det bra.

Jeg må og ha motvekt når jeg trener situps...Men jeg vet også at når man skal ha det er det noen sol holder beina eller sitter på beina dine lissom så det ekke noe problem ;) Man skal ikke ta dem uten motvekt. Eller under befal opptaket så hadde man mot vekt...Så tipper rekrutter også har det... :)

Lenke til kommentar

Betryggende å høre. Men regner med at vi også får litt tid på oss til trening under rekruttskolen? "Opptaksprøvene" er vel ikke før på slutten av rekruttskolen?

Det jeg har fått høre er at det er i starten, mitt under og slutten...For og se frem gang og slikt også :S Men vet ikke ^^

Lenke til kommentar

Så vidt jeg husker så kjøres testene ca i uke 2 og 4 tror jeg..

Du får tid til trening på kveldstid, men det er helt greit å komme forberedt. Da det ikke er sikkert du orker å trene på kvelden etter en lang dag og etter å ha stått opp grytidlig.

Ta meg egne joggesko, da forsvarets sko ikke alltid faller i smak.

Situps er det viktig at dere trener med beina opp på en stol, så de er ca 90 grader fra lår til leggene.

Det er tyngre enn vanlige situps og man må venne muskulaturen i lårene til det. Mange som får kramper og smerter i lårene av disse situpsa. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...