Gå til innhold

Sjøforsvaret juli 2010!


Diamond01

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå har jeg fått innkallingen, jeg skal til Madla 26. juli 2010!!

Noen fler som skal inn da??

 

Jeg er jente født i 89, går sykepleier men trenger nå en pause fra skolebenken =)

Så jeg kom på ideen og ta et år i forsvaret :p ...jeg har da et ønske om å komme i saniteten.

 

Det er egentlig veldig ikke meg å gjøre det her,å dra i militæret assa, men jeg tror jeg kommer til å vokse på det, og bli mye tøffere og bedre kjent med meg selv =)

 

Tar det som en utfordring! =)

Trenger å oppleve noe før jeg begynner å jobbe også =)

 

Så er det noen fler som skal inn?

Noen som har tips til meg som jente i forsen? =P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Nå har jeg fått innkallingen, jeg skal til Madla 26. juli 2010!!

Noen fler som skal inn da??

 

Jeg er jente født i 89, går sykepleier men trenger nå en pause fra skolebenken =)

Så jeg kom på ideen og ta et år i forsvaret :p ...jeg har da et ønske om å komme i saniteten.

 

Det er egentlig veldig ikke meg å gjøre det her,å dra i militæret assa, men jeg tror jeg kommer til å vokse på det, og bli mye tøffere og bedre kjent med meg selv =)

 

Tar det som en utfordring! =)

Trenger å oppleve noe før jeg begynner å jobbe også =)

 

Så er det noen fler som skal inn?

Noen som har tips til meg som jente i forsen? =P

 

Jeg skal :)

 

Et år i forsvaret er nok ikke dumt hvis man trenger en pause fra skolebenken, nei. Gjør det samme selv, selv om jeg ikke har begynt på videre utdanning enda. Er redd for at jeg hadde gått på en smell hvis jeg hadde gått rett på studier :p

Lenke til kommentar

Aha skal du samme tid? Hvilken avdeling ønsker du å komme til etter rekrutten?

 

Blir spennende assa!

 

Ja bra med en pause.. jeg kjenner jeg er sliten av skole nå etter 15 år sammenhengende..

 

Ja, samme tid, eller 25. juli da :p

 

Skal gi alt i rekrutten, håper på å få fartøystjeneste. Fregatt eller kystvakt hadde vært fett! Du da?

 

Vet, gleder meg som bare det, jeg :D

Lenke til kommentar

Aha skal du samme tid? Hvilken avdeling ønsker du å komme til etter rekrutten?

 

Blir spennende assa!

 

Ja bra med en pause.. jeg kjenner jeg er sliten av skole nå etter 15 år sammenhengende..

 

Ja, samme tid, eller 25. juli da :p

 

Skal gi alt i rekrutten, håper på å få fartøystjeneste. Fregatt eller kystvakt hadde vært fett! Du da?

 

Vet, gleder meg som bare det, jeg :D

 

Skal gjøre mitt beste i rekrutten jeg også! Trener som bare det nu :p

Jeg håper på saniteten jeg da. Men er jo ganske populært så lurt å gjøre det bra for å få det jeg vil =)

 

Tenker jeg kommer 25. egentlig. Står jeg skal være der 26. innen kl 8.00. Går vel bra å komme dagen før?

Lenke til kommentar

Dersom du går på sykepleierlinjen, så er det sannsynlighet for at de kanskje priotiterer deg fremfor andre når det kommer til saniteten :)

Er ofte sånn at det prøver å finne en tjeneste etter ønsker, og gjerne noe man kan ta med seg videre i livet.

 

Alle i Sjø skal få en grunndig opplæring innen Sanitet Nivå 2.

Du kan forvente deg en greit tung tjeneste med mye praktisk, teoretisk og fysisk aktivitet de 2 første månedene i rekrutten.

Velger du sanitet, så blkir du sendt til Sesvollmoen til enda et 8 ukers kurs, som skal være ganske intenst. Men etter kurset så pleier det å roe seg ned når man har blitt utsendt til sitt endelige tjenestested. Har en kompis på Sanitet, og han trives ganske godt med turnusen sin ;)

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Jeg skal prøve mitt beste for å komme inn i forsvaret i år : D Jeg vil også inn på sanitetslinjen.. HiHi. Skal på sesjon i mai.. Gleder meg syykt!!

 

 

 

Åj, får håpe du klarer det da =) Trodde man måtte ha vært på sesjon før 2010 for å få innrykk det året.. men virker som de er ganske tøyelige på det der enkli. Skader ikke prøve =)

 

Vet du hvilken avdeling du vil i dag?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan det er i Hæren, men i Luft og Sjø så skal du gjennom felles rekruttskole og såå kan du søke deg inn på Sanitet. Det er ikke 100% sikkert at du får dine ønsker oppfylt ;p

Snakk med sesjonsoffiserene om hva de anbefaler deg å velge.

 

Nei.. Jeg har slettet søknaden om å komme inn på befalskolen.. Så nå skal jeg prøve mitt beste for å komme inn i førstegangstjenesten.. Men det er vel ikke sånn sjø ogluft greier i førstegangstjenesten..? Det er vel bare forskjellige linjer i samme avdeling..?: )

Endret av RK1_
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan det er i Hæren, men i Luft og Sjø så skal du gjennom felles rekruttskole og såå kan du søke deg inn på Sanitet. Det er ikke 100% sikkert at du får dine ønsker oppfylt ;p

Snakk med sesjonsoffiserene om hva de anbefaler deg å velge.

 

Nei.. Jeg har slettet søknaden om å komme inn på befalskolen.. Så nå skal jeg prøve mitt beste for å komme inn i førstegangstjenesten.. Men det er vel ikke sånn sjø ogluft greier i førstegangstjenesten..? Det er vel bare forskjellige linjer i samme avdeling..?: )

 

Nei du blir sendt til en avdeling. Enten Luft, sjø, hæren eller heimevernet hvis jeg ikke tar helt feil. Og så er det rekruttskole, og etter dette får du sette opp tre ønsker om hvor du vil, altså hvilken linje. Hvis du skjønner...

Saniteten er populær så det gjelder å gjøre det bra under rekrutten, pluss om forsvaret har behov. Hvis jeg har rett nå =) hvertfall sånn jeg har forstått det.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan det er i Hæren, men i Luft og Sjø så skal du gjennom felles rekruttskole og såå kan du søke deg inn på Sanitet. Det er ikke 100% sikkert at du får dine ønsker oppfylt ;p

Snakk med sesjonsoffiserene om hva de anbefaler deg å velge.

 

Nei.. Jeg har slettet søknaden om å komme inn på befalskolen.. Så nå skal jeg prøve mitt beste for å komme inn i førstegangstjenesten.. Men det er vel ikke sånn sjø ogluft greier i førstegangstjenesten..? Det er vel bare forskjellige linjer i samme avdeling..?: )

 

Nei du blir sendt til en avdeling. Enten Luft, sjø, hæren eller heimevernet hvis jeg ikke tar helt feil. Og så er det rekruttskole, og etter dette får du sette opp tre ønsker om hvor du vil, altså hvilken linje. Hvis du skjønner...

Saniteten er populær så det gjelder å gjøre det bra under rekrutten, pluss om forsvaret har behov. Hvis jeg har rett nå =) hvertfall sånn jeg har forstått det.

Okeii. Rekruttskolen.. Er det hvor de er på sånn fysiske opptaksprøver?

Lenke til kommentar

Japp. Under rekruttskolen så lærer man det man trenger for å komme seg videre i tjenesten, og i tillegg så blir man testet i diverse ting for at forsvaret skal kunne finne en tjeneste som passer deg best.

 

Les litt rundt på http://mil.no

 

Jeg har lest masse der.. Men visste ikke at man måtte det for å komme inn på førstegangstjenesten..

Endret av RK1_
Lenke til kommentar

For å "komme inn" på førstegangstjenesten trenger du ikke gjøre annet enn å bli erklært tjenestedyktg på sesjon. Men under rekruttskolen er det en del fysiske tester. Det er ingen opptakskrav for å komme i sanitet, hvis ikke du vil i befal da.. men det er pluss om man presterer bra på testene, for det bedrer sjansnene dine for å få det du ønsker etter rekrutten... så vil råde deg å trene litt nå før du skal inn. det gjør hvertfall jeg :) :)

Lenke til kommentar

Okeii, da forstår jeg.. Så selv om man ikke gjør det så bra på de fysiske testene kan man fortsatt forstette? Er det rekrutt skolen som varer i 2 uker? Vil de fysiske testene være løpe 3000m, push ups osv.? Ja, skal nok begynne å trene litt jeg og: ) Du vil bli befal?

 

 

Jaja man får fortsette selv om man ikke gjør det så bra på de =)

Rekruttskolen varer vel fra 6-8 uker som jeg har skjønt det =)

Riktig ang de fysiske testene ja ;)

 

nei ikke befal.. bare vanlige saniteten =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...