Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er BI den mest fordel aktige bacheloren å ta i Norge vis du vil ta master på en anerkjent skole i utlandet?

 

BI eller NHH, hipp som happ. Hadde dog ikke tatt sjangsen på å ta den ved en annen institusjon.

 

Hvilke oppgaver gambler vi på at kommer på eksamen vi som skal ta Organisasjonsatferd og ledelse dette semesteret?

Endret av turana
Lenke til kommentar

Noen som har litt informasjon om hvordan Internasjonal Markedsføring er?

Veldig mye jobb?

 

Hei, mitt navn er Martin, og har studert internasjonal markedsføring. Har du noen som helst spm, kan jeg gjerne svare på det. Hva du definerer som mye jobb kommer joe egentlig litt ann på hvor strukturert du er. Du vil ha 4 fag i semesteret som hver vil minst ha en skriftlig eksamen, samt at du vil ha en del arbeidskrav som skal leveres inn (bestått /ikke bestått). Du vil ha forelesninger ca. en gang hver dag untatt fredager (som regel) - der en forelesninger er 3x45 min med 15 min pauser. Siden du skal på obligatorisk utveksling 3. året, vil du velge språk fra år 2 og ha faget internasjonal markedsføring sammen med de som går 3 året bachelor markedsføring. Sånn sett er det mye å gjøre, men fullt overkommelig. Siden du går markedsføring vil du ha flere "myke" fag - som krever litt andre forberedelser enn "harde" fag bestående av mattematikk. Så her kommer det ann på hva du er komfortabel med i forhold til hvor lang tid du trenger for å forberede deg til hver eksamen. Uansett hvilke studier du begynner på anbefaler jeg deg uansett å jobbe fra dag 1 - og delta på hver forelesning. Lykke til!

 

Mvh

M

Lenke til kommentar

Skal ta opp et fag, men har ikke fått regning enda. Flere som har opplevd noe lignende? Hvem og hvor bør jeg kontakte om dette problemet

Samme situasjon her. Snakket med ledelsen for et par uker siden og de sa at den ville komme. Skal ta den i morgen og håper ikke det er noe problem med det :huh:

Lenke til kommentar

Noen som vet hva som er viktigst å lære seg før Finans og økonomistyring 1-eksamen? Trenger bare vite hva som er viktigst, så jeg får fokusert mer på det, istedenfor å pugge masse som ikke er relevant for eksamen.

 

Jeg ser at de tidligere eksamene har masse regning, f.eks

Lenke til kommentar

Jeg teller på knappene om jeg skal gå for BI Trondheim eller ta matematikk på NTNU. Det er en greie jeg lurer på i forhold til BI. I tipsene deres for hvordan man får mest ut av studiene skriver de:

Delta i kollokviegrupper

En kollokviegruppe som fungerer godt øker motivasjon og læringslyst. Finn medstudenter som har samme ambisjonsnivå som deg og lag en realistisk møteplan sammen.

 

Jeg har hørt at det går både toppmotiverte og (mange) halvmotiverte studenter på BI, så det jeg lurer på er om det på noen måte er lagt til rette, fra skolens side, for at man kan finne A-studentene som virkelig brenner for faget? (aller helst 1%en som gjør det aller best)

 

Hvordan blir kollokviegruppene satt sammen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...